Nej hvor er der meget at skrive om, men jeg vælger at start med Julius. Vores jul og nytår må komme senere og sikkert under en anonym tråd. Billederne fra julen jeg lovede min julemor, er taget og skal nok komme.
Jeg er nu den stolte ejer af 2 vuggestuebørn, og nej hvor er det bare mærkeligt. Julius startede i vuggestue i mandags d. 3 jan. Sådan er det gået indtil videre.
Mandag 3 jan:
Vi stod alle op kl. 7.30 og jeg og børnene tog bad, spiste morgenmad og derefter blev børnene gjort klar og jeg gik ned i vuggestuen med dem. Da vi kom kl. 9 var de stadigvæk i fællesrummet, jeg valgte at komme på det tidspunkt, for så behøvede jeg ikke at gå flere gange ned i vuggestuen. Men jeg havde helt glemt inden juleferie at snakke med dem fra Julius' stue om hvornår vi skulle komme. Cassandra var lidt genert efter juleferien, så hun ville ha sin mor med hele tiden. Så først tøjet af Cassandra og med hende i hånden ud med tøjet på hendes plads, så var det Julius tur og igen skulle hun med ud med tøjet. Imens vi gjorde det var Julius ude i fællesrummet og hyggede sig. (han har prøvet det før). Så kom Pernille( C's ynglings pædagog), og Susan (pædagog) sagde at nu skulle de ind på stuen til Pernille, og væk var min datter, ikke noget med at sige farvel eller noget. 
Derefter gik vi ind på Julius' stue, han kom ned på gulvet for at lege og os voksne snakkede om forskellige ting, de behøvede jo ikke helt fortælle mig om vuggestuen, den kendte jeg jo. Imens vi snakkede lege Julius, han kravlede hele stuen rundt. Der var 2 andre drenge på stuen, en på 1 år og en på 1½ år og de snakkede og legede med Julius. Ham på 1½ år er selv næsten lige startet og er lidt ked når han kommer, han valgt så efter vi havde været der 1 time at give Julius et kys.
Vi var der i 1½ time og Julius hyggede sig, han ikke engang opdagede at jeg gik ud i køkkenet med min te kop. Det er selvom han plejer at sove, 2 timer efter han står op.
Tirsdag 4jan.
I dag tog jeg alene ned i vuggestuen med Julius kl. 9, Cassandra skulle til lægen omkring hendes eksem kl. 10.30 ( latterligt tidspunkt, men min egen skyld.) Igen gik vi kort efter jeg kom ind på stuen, og jeg satte mig i sofaen og Julius kom ned på gulvet. Igen var han mig "ligeglad" og gik i gang med at lege, ja han endte nede i den anden ende af stuen og kiggede slet ikke efter mig.
Igen var vi der i ca 1½ time og midt i hans normale formiddags lur, men han sagde ikke noget til det.
P.s Lægen synes hendes eksem var flot og at hun var vokset meget. Vi har fået en seddel så vi kan få lavet en priktest.
Fra vuggestuen tog vi hjem til bedstefar Jørgen og hyggede.
I dag onsdag 5 Jan.
Vi stod op kl. 7.40 og fik gjort os klar, børnene fik mad, og jeg gik ned i vuggestuen med børnene. Vi var der kl. 9 og igen ikke de store problemer med Cassandra, ikke andet end hun ikke ville ud med sit tøj, fordi Pernille havde taget HENDES lillebror op. Men hun gik med mig. Kort efter gik alle ind på deres stuer, og det var meningen at Julius skulle være alene på stuen i ca 1 time, mens jeg var i deres peronalerum, jeg havde taget bog med. Men fordi jeg ikke bor langt væk fra vuggestuen, siger Sandie(pædagog) at jeg bare kunne tage hjem og komme igen kl. 10.15.
Så lige nu sidder Julius alene nede i vuggestuen og jeg sidder her og kigger på kl. hele tiden. Det er mit andet børn i vuggestue, men jeg synes det er mere mærkeligt/svært med Julius end med Cassandra. For mine børn er jo blevet store, alt for store. Ja for i juni mdr skal Cassandra starte i børnehave, BØRNEHAVE hvor er min lille pige blevet af.
Her er nye billeder af Cassandra og Julius.
nr. 1 og 2: Er til venstre Nicklas (6mdr) og Julius (10mdr)
nr. 3: Julius "død" juleaften efter ha sovet ca 1 timer fra kl. 15-21.29
nr. 4-6: Julius
Nr: 7: Julius vil gerne op.
Nr: 8-9: Cassandra leger med sin nye vugge.
Nr. 10: Cassandra ser lige fjernsyn