hvorfor man ikke må klippe baby's negle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.226 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

Isabella_mor

her er svaret

jeg fandt lige en artikel på HVORFOR man ikke må klippe baby negle før de er 4 uger.

det er noget med at de er forbundet til huden og slipper først huden efter 4 uger..

og så råder de i øvrigt til at lade være med at bruge handsker og luffer til baby for at hindre at de kradser sig da de har behov for at kunne føle på ting... det er jo alligevel overfladiske kradsemærker og de er ikke farlige...

dejligt at få det på plads..

her er artiklen hvis det var nogen gerne ville læse det hele..

http://www.min-mave.dk/artikler/baby-og-brn/brn-med-specielle-behov/det-praktiske/negle-baby-klippes.htm#utm_source=forside&utm_medium=funktion&utm_campaign=artikel

så skulle man få den rigtige info... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Amso

Mange tak..

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

Den med klipning af negle vidste jeg ikke TAK for det 

Anmeld

5. januar 2011

DK

Hvad?? Altså jeg troede kun det var tossede amerikanere der gav deres børn handsker på indenfor, for at undgå små kradsmærker! Det kender jeg vist ingen der har gjort!

Mht at klippe neglene, så havde jeg en veninde der "nulrede" Kirstines negle da hun var helt bette! Kirstine havde så også enormt lange negle da hun blev født. Det lignede at hun havde fin fransk manicure på begge, he he...

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

DK skriver:

Hvad?? Altså jeg troede kun det var tossede amerikanere der gav deres børn handsker på indenfor, for at undgå små kradsmærker! Det kender jeg vist ingen der har gjort!

Mht at klippe neglene, så havde jeg en veninde der "nulrede" Kirstines negle da hun var helt bette! Kirstine havde så også enormt lange negle da hun blev født. Det lignede at hun havde fin fransk manicure på begge, he he...

Anmeld

5. januar 2011

Rockertand

isabellamor skriver:

her er svaret

jeg fandt lige en artikel på HVORFOR man ikke må klippe baby negle før de er 4 uger.

det er noget med at de er forbundet til huden og slipper først huden efter 4 uger..

og så råder de i øvrigt til at lade være med at bruge handsker og luffer til baby for at hindre at de kradser sig da de har behov for at kunne føle på ting... det er jo alligevel overfladiske kradsemærker og de er ikke farlige...

dejligt at få det på plads..

her er artiklen hvis det var nogen gerne ville læse det hele..

http://www.min-mave.dk/artikler/baby-og-brn/brn-med-specielle-behov/det-praktiske/negle-baby-klippes.htm#utm_source=forside&utm_medium=funktion&utm_campaign=artikel

så skulle man få den rigtige info... 

- og så er der jo også lige os, som får børn, der er lavet af solidt stof, og hvor det IKKE er muligt at nulre eller ignorere de lange negle, så her blev de klippet helt fra spæd.

Sundhedsplejersken var dog så hjælpsom at fortælle, at de skulle nulres af - så hun fik udfordringen, og 10 sekunder senere syntes hun, at det var helt i orden, at de blev klippet

Anmeld

5. januar 2011

Pige2009

DK skriver:

Det samme havde Laura, men hun er også født 42+1. Vi nulrede også hendes negle. Nu nægter hun kategorisk at få dem klippet

Anmeld

5. januar 2011

Isabella_mor

jeg satte artiklen ind fordi jeg har tidligere spurgt folk om hvorfor det lige er er at man ikke må gøre det.. fordi at man tit bare høre "neeeej du må ikke klippe de små babynegle" uden at få en forklaring.. troede det var sådan et gammelt ammestueråd som så mange andre råd man får smidt i hovedet når man bliver forældre, at jeg simpelthen måtte finde en forklaring da sundhedsplejesker fraråder det... Og her var så forklaringen..

om folk klipper sit barns negle er jo deres egen sag det kommer jo meget an på om de overhovedet er til at få korte ved nuldring... 

jeg har købt en neglesaks og hvis det bliver nødvendigt for mig så tror jeg også jeg MEGET FORSIGTIGT vil klippe min lille podes lange negle... 

Anmeld

5. januar 2011

Na-Wi

DK skriver:

Vores dreng havde kolik og det resulterede i at når han virkelig skreg så kradsede han sig selv til blods og han lignede noget der var løgn til tider Natten inden han skulle døbes gav jeg ham et par strømper på hænderne så der var en lille chance for at han så lidt pæn ud til dåben så det sker også her i danmark

Anmeld

5. januar 2011

Happiness

Altså jeg troede nu også at babyer skule have de der vanter på...

Tænkte at det var fordi der kunne gå infektion i det og sådan... Men nu ved jeg da bedre, så skal de da stryges fra huskelisten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.