Hvornår mærkede i liv ved 2. graviditet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Anonym trådstarter

Skriver anonymt da dette ikke kun omhandler mig

Min kusine og jeg fulgtes lidt ad med graviditeterne.. hun var en uge længere henne end mig... Men da hun idag havde været til MD-scanning havde hun lovet at ringe og fortælle om det blev en dreng eller pige.. hun ringede aldrig, og da jeg endelig fik fat i hende fortalte hun at der var ikke nogen baby mere... (hun ventede sit første barn)

Nu sidder jeg så her og har faktisk lidt svært ved at falde til ro... Jeg venter mit andet barn.. er idag 18+6, min mave er ikke vokset synderligt og jeg har kun mærket boblen for nu snart en uge siden.. Til gengæld er jeg meget plaget af kvalme og halsbrand, ligesom da jeg ventede min pige...

Jeg skal til MD-scanning nu her d. 13/1 og frygter lidt af få det samme af vide som min kusine ... det jo nok bare psyken der spiller ind..

Men kom til at tænke på hvornår i mærkede liv (udenpå) ved jeres 2. graviditet.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min kusine og jeg fulgtes lidt ad med graviditeterne.. hun var en uge længere henne end mig... Men da hun idag havde været til MD-scanning havde hun lovet at ringe og fortælle om det blev en dreng eller pige.. hun ringede aldrig, og da jeg endelig fik fat i hende fortalte hun at der var ikke nogen baby mere... (hun ventede sit første barn)

Nu sidder jeg så her og har faktisk lidt svært ved at falde til ro... Jeg venter mit andet barn.. er idag 18+6, min mave er ikke vokset synderligt og jeg har kun mærket boblen for nu snart en uge siden.. Til gengæld er jeg meget plaget af kvalme og halsbrand, ligesom da jeg ventede min pige...

Jeg skal til MD-scanning nu her d. 13/1 og frygter lidt af få det samme af vide som min kusine ... det jo nok bare psyken der spiller ind..

åhh hvor er det synd for din kusine.
Et stort trøsteknus til hende.

Men derfor synes jeg nu ikke du skal hidse dig op og tro det samme for dig selv søde ven.
Så op med fjervingen, du har jo også allerede fået en trold, så hvorfor skulle du ikke få din næste lige så sikkert i land??

Tænk, ved du hvad...jeg har gået nogle graviditeter igennem, men kan aldeles ikke huske hvornår jeg mærkede liv udenpå maven.
Jeg har altid kun husket hvornår jeg mærkede liv inden i.
Så...jeg bliver dig svar skyldig...jeg aner det ikke.
Men måske andre kan svare dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2011

N&J

Altså virkelig mærket udenpå, der var jeg i uge 20, men havde mærket slag med en fiskehale ligende ting siden uge 15, men ikke hver dag 

Anmeld

5. januar 2011

Fru Dinesen

Hvor er det et trist indlæg .... 

Tror jeg mærkede liv inde første gang uge 18

og uden på ca. uge 24 

Er sikker på din bebs trives inde i din mave 

og det er jo ikke underligt du bliver bekymret, 

Stort Knusss til jer begge Linda 

Anmeld

5. januar 2011

Valle81

Anonym skriver:

1 graviditet var jeg 18 19 stykker

2 graviditet præcis 15+0

3 gang var jeg 19-20 stykker - og havde det som dig, var helt oppe at ringe over der gik "så laaaaaaaaaaaaaaaaang" tid og var sikker på at baby var død osv - da vi var til MD var alt fint det var bare en meget stille baby - men pludselig var der masser af liv,og nu sparker han ogmøffer rundt som en vanvittig - er nu i uge 26:0)

Christina

Anmeld

5. januar 2011

Lusi

Allerede fra uge 16 af min mand mærkede det også tydeligt udefra..

Anmeld

5. januar 2011

Charlotte Wberg

I uge 20 mærkede jeg de første spæde tegn på liv fra maven af, det var efter jeg havde fået MD scanningen og hun var en livlig krudtugle, men kunne ikke mærke hende selv fordi moderkagen lå udaf til... =( mega irriterende når min svigerinde så er kortere i sit forløb end jeg mærkede masser...

I uge 22 mærkede jeg rigtige spark som kunne "fanges" når handfladen lå på maven...

Nu er jeg 39+4 og kan se hendes små bevægelser, men mærker det ikke så tydligt mere... regner med at det er fordi hendes bevægelser er meget mere stille pga pladsmangel i hendes hule...

Rigtig trist at hører med din kusine, et par søde tanker og en trøste kramz til hende...

Anmeld

5. januar 2011

Sillebob

Hej.

Ej hvor er jeg ked af at høre om din kusine. Det er virkelig rigtig, rigtig trist og hårdt når sådan noget sker. Og jeg tror det er helt naturligt at du er helt freaked out, man lever jo ret meget i uvished når man er gravid.

Selv er jeg 16 uger henne og har ikke mærket andet end bobler, har ingen gravidtetskvalme eller andre "skavanker". Dette er min 2. graviditet og ved min første var jeg meget plaget af kvalme, opkast, ja ALT MULIGT og mærkede allerede liv indeni i uge 15. Så jo, jeg er da også lidt freaked out engang i mellem  for her 2. gang er ALT bare anderledes. Men gaviditeter og folk er jo forkellige, og i sidste ende så er man kun gravid for en kort periode og det gælder om at nyde så meget af det som muligt.....

Held og lykke med det hele - vil du vide hvad du får når du skal til MD scanning ? KH Sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.