Har meget brug for hjælp/råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

597 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Anonym trådstarter

min fyr og jeg har kendt hinanden i over 3 år... tager det fra starten af.. datede/kærestede i 4 mdr fandt så udad jeg var gravid og var 10 uger henne.. han valgt så at gå fra mig pga nogle rygter der blev sat igang.. under min graviditet skrev jeg til ham og fortalt hvordan det gik med den lille selvom han hade sagt han ville ha en test på  om han var faren.. ca 2mdr før jeg sku føde skrev han undskyld  og at han ikke ville ha den test da han fandt udad at det løgn det folk hade sagt om at han ikke var faren.. han kom så den dag jeg sku ha plangt ks. besøgte os igen 2 dage efter.. vi var på det tidspundt venner... mig og den lille besøgte ham engang imellem.. til den lilles barnedåb fandt vi så sammen igen og har været det lige siden.. Idag har han så fået et af sine flip som han får hvor han så valgte at true mig.. skal lige tilfløje at han drikker en del og den første øl ryger ned lige efter morgen kaffen.. vi bor ikke sammen og har aldrig gjort det.. fra den lille blev født til nu har han kun været ved os da den lille blev født 2 dage efter og til barnedåben.. så ialt 3 gang den lille er idag over 2 år..  sidder nu og tænker på at få det gjort forbi og se om jeg kan få myndigheden over vores barn da jeg ikke mener han er istand til at passe på ham eller er mere bange for hvad han vil gøre da han har truet med selvmord.

har virkelig brug for råd om hvordan jeg skal for det hele gjort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

SussieThyssen

Puuhha...sikke da noget.
Du kan, efter min mening gøre et af 2.
Kontakte statsamtet og høre om rettigheder og pligter, evt mht at få fuld forældremyndighed, og derefter tage den derfra.
Men du kunne jo også være ærlig, og ganske enkelt spørge ham ligeud om han vil være en af de fædre, som barnet vil tænke tilbage på med bitterhed pga drikkeri.
Du kan fortælle ham historien om min datter, der på sin 13 års fødselsdag satte sig på sin fars skød, efter han havde været på vandvognen et helt år og sagde:
"Far, den dag du holdt op med at drikke, fik jeg først en rigtig far. Jeg ville ønske du havde gjort det længe før."
Hun fortalte ham hvor bange hun havde været for ham som lille, og jeg tror at det gjorde mere ondt end noget andet han havde fået at høre i sit liv.
Men det ansporede ham til aldrig at drikke igen. Vores datter er nu 29 år.
Spørg ham om det er det han vil opleve.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2011

Drømmen <3

mit bedste råd til dig  er at gå fra ham hurtigst muligt. inden det går ud over dit barn.. så vil du fortryde det resten af dit liv. jeg ville vælge mit barn frem for alt andet han er ikke det værd! og det ved du sikkert også selv inders inde. du kan finde meget bedre og få det liv du fortjener. han er ikke den eneste i verden. ved godt det er lettede sagt end gjord. men tænk på at han i starten troede mere på de rygter end at være der for dit og dit barn. syndes du skal tage dig sammen og sige til dig selv jeg kan godt det her..  og hjælp dit barn til en fremtid hvor mor og far ikke skændes om unødvendige ting..

held og lykke her fra

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

er sikker på at han ikke vil stoppe med at drikke da han selv mener han ikke har noget problem med alkohol

er mest bange for hvad han vil gøre når jeg vælger at gå til amt..

han har et par voldsdomme bag sig

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

ikke amt men statsforvaltning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.