søger hjælp med indskud eller enkelydelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Anonym trådstarter

heej jeg står og skal flytte.

bor nu i en boligforening.jeg har selv to tusind kroner men mangler ti tusind mere. har hørt man kan søge enkel ydelse vis man ingen mulighed har for at kunne betale selv...

men når man går på kommunen siger de man skal søge indskudslån først og det er i banken. og vis de så kan regne ud at man ikke kan betale lånet tilbage... men der kan vel nemt gå flere uger inden de finder ud af noget og man ska gi boligforeningen svar inden for tre dage?? nogen som har erfaringer med dette eller har prøved det eller arbejder på kommunen.. håber i vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

loppen82

Anonym skriver:

heej jeg står og skal flytte.

bor nu i en boligforening.jeg har selv to tusind kroner men mangler ti tusind mere. har hørt man kan søge enkel ydelse vis man ingen mulighed har for at kunne betale selv...

men når man går på kommunen siger de man skal søge indskudslån først og det er i banken. og vis de så kan regne ud at man ikke kan betale lånet tilbage... men der kan vel nemt gå flere uger inden de finder ud af noget og man ska gi boligforeningen svar inden for tre dage?? nogen som har erfaringer med dette eller har prøved det eller arbejder på kommunen.. håber i vil hjælpe

Du skal gå i banken først og giver de et afslag ska du bede om at få det skriftligt og derefter ska du gå på kommunen og høre om de vil hjælpe.

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

oki.... hmm  arbejder bare  hver dag og får først fri kl 16 og der har de lukked og kan jo kun nå en af tingene i min middags pause

Anmeld

5. januar 2011

Mie A

Er det en almennyttig bolig som du skal flytte ind i? Eller er det en privat udlejer?

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

Mie A skriver:

Er det en almennyttig bolig som du skal flytte ind i? Eller er det en privat udlejer?

boligforening

Anmeld

5. januar 2011

Mie A

Anonym skriver:

boligforening

Jeg arbejder på en kommune og bevilger indskud til almennyttige boliger.

Der er flere kriterier man kigger på:

- årsag til flytning

- om du har et uindfriet lån til indskud i forvejen

- husstandens indkomst - må ikke overstige 206.000 kr. - der        bliver dog lagt 36.000 kr. oveni for hvert barn man har) - dette er  i øvrigt 2010 takster, da jeg ikke kan dem for i år endnu.

- boligen må ikke være fra før 1. april 1964

- huslejen må ikke være for høj

Hvis du får afslag på lån til indskud - så er det rigtigt at du skal i banken og have dokumentation for at du ikke kan låne pengene der - for så skal du søge indskuddet som en enkeltydelse.

Mie

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

Mie A skriver:

Jeg arbejder på en kommune og bevilger indskud til almennyttige boliger.

Der er flere kriterier man kigger på:

- årsag til flytning

- om du har et uindfriet lån til indskud i forvejen

- husstandens indkomst - må ikke overstige 206.000 kr. - der        bliver dog lagt 36.000 kr. oveni for hvert barn man har) - dette er  i øvrigt 2010 takster, da jeg ikke kan dem for i år endnu.

- boligen må ikke være fra før 1. april 1964

- huslejen må ikke være for høj

Hvis du får afslag på lån til indskud - så er det rigtigt at du skal i banken og have dokumentation for at du ikke kan låne pengene der - for så skal du søge indskuddet som en enkeltydelse.

Mie

oki tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.