plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

432 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

hannetheis

et lidt underligt spørgsmål.

men hvordan føles det i kroppen at have plukveer. under min første graviditet havde jeg ingen.

unden denne har jeg i dag haft meget ondt i det nederste af maven, baby sparker fint kan jeg mærke.

så er det plukveer???

jeg er i uge 27+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

mariamiss6

altså plukkeveer burde jo ikke gøre ondt...

MEN de kan godt stramme en del... Altså ikke som om det niver, men mere som om du spænder ufrivilligt i mavemusklerne... 

Lidt á la lige efter man har fået en mavepuster, men stadig længe nok siden til det ikke gør ondt, men ikke længere siden end at musklerne stadig er spændte eller ømme...

Anmeld

5. januar 2011

hannetheis

5. januar 2011

hannetheis

ikke nogle som kan hjælpe

Anmeld

5. januar 2011

AnneBJ

hannetheis skriver:

ikke nogle som kan hjælpe

Enig med Mariamiss... hvis det bliver ved at spænde, så ring lige til lægen - det kan godt være en blærebetændelse..

Anmeld

5. januar 2011

Aprilmor11

hannetheis skriver:

et lidt underligt spørgsmål.

men hvordan føles det i kroppen at have plukveer. under min første graviditet havde jeg ingen.

unden denne har jeg i dag haft meget ondt i det nederste af maven, baby sparker fint kan jeg mærke.

så er det plukveer???

jeg er i uge 27+2

Når jeg har plukveer strammer/strækker min mave og det kan godt mærkes, det gøre ikke ondt på nogen måde, og jeg syns personligt at det er en sjov fornemmelse

Anmeld

5. januar 2011

K.Rehder

Jeg har masser af plukveer (er i 31. uge), og det kan mærkes ved at hele maven pludselig bliver sten-hård! Og jeg mener VIRKELIG hård og det er den i ca. 30 sekunder!

Plukveer må dog ikke gøre ondt eller begynde at komme reglmæssig (1 hver 15 minut er vist det man maks må have, uden at være helt sikker)

Hvis du har ondt i nederste del i maven kan det være de ledbånd der holder livmoderen på plads som giver sig og bliver enormt ømme fordi baby begynder at fylde mere og mere...Men jeg er selvfølgelig ikke læge, så hvis jeg var dig ville jeg nok ringe og høre min læge. Hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt

Al held og lykke fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.