Det korte af det lange er at vores søn fylder 1 år den 13. januar, hvilket er en hverdag, så der holder vi ikke fødselsdagsfest for familien. Men det gør vi den 15. januar hvor min mands familie møder talstærkt op!
MEN mine forældre har valgt at rejse til Tenerife den. 14 januar selvom de (med lidt omtanke) kunne have regnet ud at der nok ville blive holdt noget for vores søn tæt på hans fødselsdag, hvis ikke på selve dagen.
De er karrieremennesker og er i forvejen ikke meget på banen med hensyn til Elias, det kan ikke overraske nogen at de heller ikke har været der så meget for mig og mine søskende i vores barndom og opvækst, som vi kunne have ønsket os. Men håbet lever jo stadigvæk selvom det sikkert har været en utopi at tro at det ville være anderledes med deres børnebørn..
Er bare så ked af at de ikke kommer, at de ikke gør sig mere umage - særligt fordi jeg har udtrykt mig overfor min mor og har været til psykolog med hende og virkelig givet udtryk hvordan det har været ikke at have haft dem i min egen barndom - og med håb om at de så ville gøre det ekstra med deres barnebarn, så de ikke bare dukker op engang imellem når han er blevet større og køber store oplevelser og gaver til ham som det eneste, men også giver ham deres tid... deres opmærksomhed..
Jeg er bare glad for at min mands familie er så involverede i ham, elsker at være sammen med ham, ringer og hører hvordan det går, har ham på miniferier og giver ham solide oplevelser med omsorg, tid og sjov og ballade.. der er mærkbar forskel på om det er farmor eller farfar han ser eller om det er mine forældre han ser.
Men det gør mig ikke mindre ked af det, for farmor og farfar står også uforstående overfor mine forældres indgangsvinkel til deres børn og børnebørn og de kan jo mærke og se på mig at jeg er ked af det, når det kommer til store oplevelser i vores liv med vores søn, og ville da ønske at mine forældre også kom mere på banen, men sådan er de bare ikke - hvor er det bare svært at acceptere..
I sølvbryllupsgave fik de et hjemmelavet gavekort hvor der stod at de kunne bruge det til fri afbenyttelse når de gerne ville være sammen med Elias, men de har slet ikke ytret sig på noget tidspunkt udover den dag min mand og jeg tager til KBH i februar for at tilbringe et par dage i selskab af "We will rock you" og wellnessophold på hotel. hvor vi har spurgt om de ville passe ham, som de har sagt ja tak til. Men det er jo mere blevet pålagt dem end decideret vist iniativ fra deres side at de ønskede det.. 
Kan I følge mig i min skuffelse og ked-af-det-hed?