hvor lang til var i på gonal f inden i fin taget æg ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.877 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

baby84

Hej Pige

Beklager at jeg skriver igen

prøver at gå og planlægge bare lidt hvornår jeg får taget æg ud i forhold til mit arbejde.

skal til samtale torsdag den 6 hvilket er 9.dagen med gonal f.

Har læst et sted at man er på gonal f i ca 10 dage men det ville betyde at jeg skulle have taget æg ud lørdag måske (det er 11.dagen)

Hvornår får man ægmodningssprøjten og hvor længe går der så inden de bliver taget ud??

håber nogen kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

ønskebørn74

baby84 skriver:

Hej Pige

Beklager at jeg skriver igen

prøver at gå og planlægge bare lidt hvornår jeg får taget æg ud i forhold til mit arbejde.

skal til samtale torsdag den 6 hvilket er 9.dagen med gonal f.

Har læst et sted at man er på gonal f i ca 10 dage men det ville betyde at jeg skulle have taget æg ud lørdag måske (det er 11.dagen)

Hvornår får man ægmodningssprøjten og hvor længe går der så inden de bliver taget ud??

håber nogen kan hjælpe?

Fra 6-10 dage... Så det kan være monster svært at planlægge... Jeg blev jo også overstimoleret og gik 4 dage ekstra på at få blodtallet ned...

Lene

Anmeld

4. januar 2011

baby84

ønskebarn74 skriver:

Fra 6-10 dage... Så det kan være monster svært at planlægge... Jeg blev jo også overstimoleret og gik 4 dage ekstra på at få blodtallet ned...

Lene

fuck..hvis det er 6 -10 dage kan jeg da risikere at komme for sent når jeg først skal scannes på 9.dagen.

Men mange tak for dit svar. Så jeg jeg måske regne med at skulle tage ægmodningssprøjten allerede på 9dagen. uhu det er spændende

Anmeld

5. januar 2011

Tropez

baby84 skriver:

fuck..hvis det er 6 -10 dage kan jeg da risikere at komme for sent når jeg først skal scannes på 9.dagen.

Men mange tak for dit svar. Så jeg jeg måske regne med at skulle tage ægmodningssprøjten allerede på 9dagen. uhu det er spændende

husk nu at du ikke må tage gonal f den dag du skal til scanning altså på 9. dagen, du må først tage den hvis du får besked på det på klinikken, normalen er også at man tager det 8 gange, så bliver man scannet 9. dag og alt efter hvor store æggen er kan der gå yderligere 1-2 dage, evt med en højere dosis, derfor er det vigtigt du ikke tar den inden i tilfælde af du skal sættes op i dosis 

Anmeld

5. januar 2011

ønskebørn74

baby84 skriver:

Jeg har PCO så jeg bliver også stimoleret langsomt og skal til flere scanninger, da jeg ellers danner alt for mange æg... Så det er meget individuelt hvornår og hvor mange gange man bliver scannet... Det kommer an på årsagen til infertiliteten... Lene

Anmeld

5. januar 2011

baby84

tak til jer begge

Glæder mig meget til at høre hvad de siger imorgen.

er hunderæd for at hormonerne ikke virker på mig eller at jeg ikke har lavet æg nok..vil bare så gerne videre i forløbet og kan slet ikke overskue hvis noget skulle gå galt.

Anmeld

5. januar 2011

otlitrom

Jeg fik gonal-f i 12 dage, så det er altså meget forskelligt!

ÆLsprøjten tog jeg tirsdag aften kl 22, æggene blev taget ud torsdag morgen. Ca 36 timer inden ÆU tager du ÆL sprøjten!

Anmeld

5. januar 2011

baby84

kitty skriver:

Jeg fik gonal-f i 12 dage, så det er altså meget forskelligt!

ÆLsprøjten tog jeg tirsdag aften kl 22, æggene blev taget ud torsdag morgen. Ca 36 timer inden ÆU tager du ÆL sprøjten!

tak for det.. var de 36 timer incl i de 12 dage. altså fortsætter man med gonal fx når  man har taget ægmodningssprøjten??

Anmeld

5. januar 2011

otlitrom

baby84 skriver:

tak for det.. var de 36 timer incl i de 12 dage. altså fortsætter man med gonal fx når  man har taget ægmodningssprøjten??

Nej, jeg blev scanne på 8. dagen (mener jeg) hvor jeg også tog hormon (jeg stoppede ikke som tropez skrev, sådan var det ikke hos os), og så igen på dag 12. Til den sidse scanning fik jeg at vide at jeg ikke skulle tage mere gonal-f, men skulle tage ÆL sprøjten om aftenen, og så komme igen torsdag morgen til ÆU. Så efter 11 dage på gonal-f, var dag 12 kun ÆL-sprøjten, dag 13 uden medicin () og dag 14 ÆU. Derefter var der 14 dage med crinone (vaginal-gel).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.