ri.ul skriver:
Min veninde fortalte mig den anden dag, at det der almindelige the som man køber i supermarkederne, ikke er spor sundt.
Og når jeg nu drikker så meget the, kan det jo ligeså godt være sundt. Så er der nogle der har forstand på så noget helse the, som er sundt?
Knuus 
Te ER sundt uanset hvilken form for te du indtager, og naturligvis vælger en te til det rette formål.
Den te du får i supermarkederne er måske nok produceret på fabrikker, men den er testet for skimmel og mug, og det er den sjældent i diverse helsekostbutikker.
Det er derfor man advarer mod kamille til spædbørn, fordi man har set nogle grimme tilfælde af forgiftninger pga mug og skimmel.
Personligt køber jeg aldrig te fra en helsekostforretning, netop fordi skimmel er den rene gift for mig, så jeg klarer mig med de teer jeg kan få i supermarkederne.
Iøvrigt er helt almindelig te noget af det bedste man kan få til at passe på sine og børnenes tænder, og her snakker jeg ikke om urteteer, men om Cylon-teerne og andre ægte tearter.
Teplanten indeholder nemlig et stort koncentrat af flour, som forebygger huller.
Normalt går man ind i en rigtig teforretning og får blandet sin te der, og det samme kan man få gjort i en helsekostforretning. Der snakker man med dem om hvilken slags te du vil have og til hvilke formål. Her er det nemlig ikke nok bare at sige, goddag jeg skal have te. Nej du skal definere hvad den skal bruges til, behandle eller forebygge.
Er det en helt almindelig hyggete, jamen så kan jeg anbefale en te blandet med grøn te, hyben, kamille og mynte. Det smager skønt og er godt for kroppen generelt.

Kærligst
Sussie
Anmeld