Bækkenløsning, hvordan føles det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.794 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

paprika

Hej med jer pige. 

Jeg har lige endnu et spørgsmål. 

Kan nogen af jer der har haft bækkenløsning, forklare mig hvordan det føles? Jeg har det som om det spænder ved hoften, og ved de to smilehuller på lænden. Det gør ondt når jeg bevæger mig, altså når jeg rejser mig, sætter mig, og går, og ellers spænder det bare. Kan det være bækkenløsning? Og kan man gøre noget for at mindske det ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

missie20

paprika skriver:

Hej med jer pige. 

Jeg har lige endnu et spørgsmål. 

Kan nogen af jer der har haft bækkenløsning, forklare mig hvordan det føles? Jeg har det som om det spænder ved hoften, og ved de to smilehuller på lænden. Det gør ondt når jeg bevæger mig, altså når jeg rejser mig, sætter mig, og går, og ellers spænder det bare. Kan det være bækkenløsning? Og kan man gøre noget for at mindske det ? 

Gør ondt i bækkenet. Især hvis du går på trapper, vrider i bækkenet, stiger ud og ind af bil, eller seng. Hvis du går for meget, gør det endnu mere ondt dagen efter. Mit bækken knækkede også ved at jeg vendte mig i sengen om natten.

Anmeld

4. januar 2011

paprika

missie20 skriver:

Gør ondt i bækkenet. Især hvis du går på trapper, vrider i bækkenet, stiger ud og ind af bil, eller seng. Hvis du går for meget, gør det endnu mere ondt dagen efter. Mit bækken knækkede også ved at jeg vendte mig i sengen om natten.

Altså hvordan knækkede? 

Anmeld

8. januar 2011

missie20

paprika skriver:

Altså hvordan knækkede? 

Øhm ligesom hvis du knækker fingre eller hænder. Knækkede som om det var løst- Lidt svært og forklare.

Anmeld

8. januar 2011

Musen5

Ved mine graviditeter har jeg alle 3 gange haft bækkenløsning. det har vist sig v at jeg har haft sindssygt ondt over lænden, og ned i mine ben. jeg har ikke kunne bevæge mig i sengen og haft følelsen af at mit skamben var ved at flække.

Dette har resulteret i at jeg alle 3 gange brugte de sidste på måneder i en lænestol når jeg skulle sove.

Kan allerede mærke at det er v at begynde igen :-(

/livsmor 11+6

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

Ja..det er en meget god beskrivelse..men det er ikke alle der oplever knæk, blot smerter.
Bækkenløsning er noget stygt noget at redde sig.
Det bedste du kan gøre er at bede din læge om en vurdering/undersøgelse for mistanke om bækkenløsning og en henvisning til fys.
Du skal sørge for at holde sig jævnt i ro og bevægelse.
Undgå tunge løft.
Du skal lave alt med samlede ben, som har du et stk snor bundet rundt om knæene.
Undgå dybe, bløde stole, men sid hellere på en stiv stol.
Undgå sammensynkning i bækkenet.
Gå hver dag små ture.
Læg en pude mellem benene om natten, sådan at dit øverste ben ligger parallelt med det underste uden at synke ned.
Få øvelser af fys og lav dem.
Gå til massage, det løsner musklerne og forebygger forkerte muskeltræk.
Gå i varmtvandsbassin.
Husk at fortsætte øvelserne efter fødsel i op til et år efter.
Desværre er det også sådan at bækkenløsning har det med at blive værre for hver graviditet.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.