Nogle frisører herinde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.235 visninger
6 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

anjamichell@gmail.com

Der er åbenbart nogle delte meninger om hvorvidt man må farve hår når man er gravid eller ej?? Og her tænker jeg både på ens eget hår og andres?

Er der nogle erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

sbs78

Anjamichell skriver:

Der er åbenbart nogle delte meninger om hvorvidt man må farve hår når man er gravid eller ej?? Og her tænker jeg både på ens eget hår og andres?

Hej

Jeg er frisør  Jeg blev ikke sygmeldt da jeg ventet mig. ja der er mange meninger om hvorvidt man skal farve hår når man er gravid. Men vi frisører bliver jo ikke sygmeldt, når vi bliver gravide. og det er jo os som står med det hver dag. Min mening er, at man skal gøre hvad ens mave fortæller en. hvis man har det bedst med ikke at gøre det, så lad være.

jeg har selv fået mit hår farvet alle 3 gange jeg har været gravid og mine piger fejler ikke noget 

Anmeld

4. januar 2011

anjamichell@gmail.com

Så gør jeg det bestemt også !!

Anmeld

4. januar 2011

Camumilla

Jeg har farvet mit hår en gang indtil videre... Og har da nok tænkt mig at gøre det igen... Men altså, jeg har det sådan... Alt med måde ! Og så har man jo hver sin mening...

Håber det går godt med din graviditet !

Anmeld

4. januar 2011

Isabella_mor

er der ikke også stor forskel at sidde i ½ time med hårfarve i hårbunden og indånde dampe osv, plus at amoniak osv trænger ind i huden og går i blodet osv. og så på at stå og påføre hårfarven med gummihandsker og en pensel???

jeg tror ikke det er helt det samme, man indånder også dampene men det er jo først når hårfarven har siddet lidt at dampene kommer pga den kemiske reaktion der sker, og der er farven jo for det meste påført da en frisør er ret hurtig til at påføre hårfarven...

men jeg vil da mene at det klart er bedre at få farvet sit hår hos en frisør end at gøre det hjemme med hjemmefarve da de midler der er i købehårfarve er mere krads end de som profferne bruger.

men man kunne jo evt prøve at gå til en økologisk frisør..

jeg kan hvertfald ikke vente til at jeg kan farve mit hår igen. og det bliver først når jeg er færdig med graviditet og amning...

Anmeld

4. januar 2011

Rebecca55

Anjamichell skriver:

Jeg er også frisør.

Der er mange delte meninger omkring skadeligheden ved hårfarvning, da det ikke er dokumenteret at det er skadeligt. Men jeg kan mærke stor forskæl på min krop fra jeg arb. i en "alm" salon, til den jeg er i nu(med milde og over i de grønne produkter). I gennemsnittet holder en frisør kun 9 år på arbejdsmarkedet, hvor allergier har en stor del af skylden.

Vi frisørere må gå op til 4 uger før termin, desværre synes jeg. For er ikke i tvivl om det er hårdt ved kroppen.

Der hvor farven er mest farlig er når den kommer i direkte kontakt med huden og når den indåndes( derfor bruger en frisør handsker og udsugning). En allergisk reaktion kan komme fra den ene gang til den anden, da det er noget som kan ligge og uldme i kroppen længe. de fleste farver indeholder også hormonforstyrrende stoffer, som de kloge siger kan skade dig og dit foster.

Jeg vil lade det være op til den enkelte om de synes det er nødvendigt at farve eller ej, men synes man skal tænke det igennem en gang eller 2.

Man kan jo også lave en nødløsning, hvor man nøjes med striber i håret. Da det så ikke komer i direkte kontakt med huden,dermed ikke sagt man ikke kan få en allergisk reaktion.

Som en anden skriver vil jeg også klart anbefale en frisør der bruger mildere faver.

Håber du kan bruge mit svar til noget....

Anmeld

5. januar 2011

majnr2

Anjamichell skriver:

Jeg er selv frisør og har altid svoret at man så IKKE farver hår, men men men nu er jeg så gravid og magter bare ikke den der udgroning, samt har jo et erhverv hvor man skal sælge sit eget hår.

Dog vil jeg sige at jeg nu trækker den en del mere en d jeg plejer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.