Anjamichell skriver:
Der er åbenbart nogle delte meninger om hvorvidt man må farve hår når man er gravid eller ej?? Og her tænker jeg både på ens eget hår og andres?
Er der nogle erfaringer...
Jeg er også frisør.
Der er mange delte meninger omkring skadeligheden ved hårfarvning, da det ikke er dokumenteret at det er skadeligt. Men jeg kan mærke stor forskæl på min krop fra jeg arb. i en "alm" salon, til den jeg er i nu(med milde og over i de grønne produkter). I gennemsnittet holder en frisør kun 9 år på arbejdsmarkedet, hvor allergier har en stor del af skylden.
Vi frisørere må gå op til 4 uger før termin, desværre synes jeg. For er ikke i tvivl om det er hårdt ved kroppen.
Der hvor farven er mest farlig er når den kommer i direkte kontakt med huden og når den indåndes( derfor bruger en frisør handsker og udsugning). En allergisk reaktion kan komme fra den ene gang til den anden, da det er noget som kan ligge og uldme i kroppen længe. de fleste farver indeholder også hormonforstyrrende stoffer, som de kloge siger kan skade dig og dit foster.
Jeg vil lade det være op til den enkelte om de synes det er nødvendigt at farve eller ej, men synes man skal tænke det igennem en gang eller 2.
Man kan jo også lave en nødløsning, hvor man nøjes med striber i håret. Da det så ikke komer i direkte kontakt med huden,dermed ikke sagt man ikke kan få en allergisk reaktion.
Som en anden skriver vil jeg også klart anbefale en frisør der bruger mildere faver.
Håber du kan bruge mit svar til noget....
Anmeld