Vaskemaskine lugter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.283 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Moaaar <3

Jeg forstår ikke hvorfor den lugt er der , det lugter af kloak ..kål agtigt når jeg åbner vaskemaskinen når den har kørt og det samme gør tøjet også. Var inde og lurer på Punkt 1 hjemmside og der stod man skulle vaske på 95grader så man kan kunne slå baktusser ihjel dette gjorde jeg så , 2maskinevaske efter denne oplevelse , kommer lugtens igen...ihh hvor træls tænker jeg nu skal det bare passe der er noget med den vaskemaskine. Jeg tag en maskinevask på 95 grader igen ..og det forsvinder og nu halvandet døgn efter kan lugte det kål kloak lugt derfra igen...forstår det bare ikke.
Min Mile vaskemaskine er 3år gammel og har aldrig oplevet sådan noget ...spurgte vores vsér til morgen om det kunne have noget med hans arbejdsområde at gøre hvor han sagde nej, og hvis det var kunne jeg uden tvivl kunne lugte det fra de andre vandhaner...

nogen der har oplevet noget lign. ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

LLN

Inge Norus og Forbrugerrådet anbefaler denne kur, hvis din vaskemaskine lugter surt og råddent.

1. Start med at vaske tre gange ved 60 grader med en halv deciliter maskinopvaskemiddel med klor. Efter hver vask skal du tømme trevlesien, som kan stoppe til undervejs.
  2. Vask en gang ved 60 grader uden vaskemiddel for at skylle klorresterne ud.
  3. Derefter skal du vaske tre gange ved 60 grader med ½ dl eller 30 gram citronsyre pr. gang.
  4. Slut af med et skylleprogram eller en 60 graders vask for at komme af med mere belægning.

Alle vaske er UDEN tøj.

Kilde: Inge Norus og Forbrugerrådet

Anmeld

4. januar 2011

Nalle

Prutten 35+ skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor den lugt er der , det lugter af kloak ..kål agtigt når jeg åbner vaskemaskinen når den har kørt og det samme gør tøjet også. Var inde og lurer på Punkt 1 hjemmside og der stod man skulle vaske på 95grader så man kan kunne slå baktusser ihjel dette gjorde jeg så , 2maskinevaske efter denne oplevelse , kommer lugtens igen...ihh hvor træls tænker jeg nu skal det bare passe der er noget med den vaskemaskine. Jeg tag en maskinevask på 95 grader igen ..og det forsvinder og nu halvandet døgn efter kan lugte det kål kloak lugt derfra igen...forstår det bare ikke.
Min Mile vaskemaskine er 3år gammel og har aldrig oplevet sådan noget ...spurgte vores vsér til morgen om det kunne have noget med hans arbejdsområde at gøre hvor han sagde nej, og hvis det var kunne jeg uden tvivl kunne lugte det fra de andre vandhaner...

Vores gør nøjagtig det samme, og har prøvet ALT for at få det væk.
Tager jeg ikke tøjet ud seneste ½ time efter det er færdig lugter det.

Jeg fandt så ud af at den grå gummi kant der er rundt i åbningen var møj ulækkert og lugtede, det har ikke været så slem efter jeg gjorder den ren

Anmeld

4. januar 2011

Moaaar <3

8 x vask ...det var dog vildt altså!

Anmeld

4. januar 2011

Moaaar <3

Nalle skriver:

Vores gør nøjagtig det samme, og har prøvet ALT for at få det væk.
Tager jeg ikke tøjet ud seneste ½ time efter det er færdig lugter det.

Jeg fandt så ud af at den grå gummi kant der er rundt i åbningen var møj ulækkert og lugtede, det har ikke været så slem efter jeg gjorder den ren

Kæresten har renset alt det der kan renses ...så det er vildt mærkeligt.
Kan dog godt finde på at slukke min vaskemaskine og la den .feks stå åben til vi har spist og hænge vasketøj op der først. men det har jeg også gjort i de andre 3år så mærkeligt hvis det skulle have betydning

Anmeld

4. januar 2011

SussieThyssen

Prutten 35+ skriver:

Det er ikke så besværligt at klare det og kræver en ganske enkel og simpel kur til ingen penge.
Hæld 2 dl klorin ind i maskinen og intet andet og vask så på max kogeprogram uden forvask. Efter ca 10 min stopper du maskinen og lader den stå en times tid og starter den så igen hvor den nåede til og lader den køre programmet færdigt.
Så er din maskine ren og fin igen.
Det folk glemmer er, at køre en kogevask for ca hver 10. vask, fordi de har så travlt med at følge alle de energispareråd.
Husk at Klorin aldrig må tilsættes andre former for rengøringsmidler!

Jeg bruger det selv til min egen maskine og har lært det af det firma min mand har arbejdet i, som er reparatør og forhandler af bl.a vaskemaskiner.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2011

Isabella_mor

LLN skriver:

Inge Norus og Forbrugerrådet anbefaler denne kur, hvis din vaskemaskine lugter surt og råddent.

1. Start med at vaske tre gange ved 60 grader med en halv deciliter maskinopvaskemiddel med klor. Efter hver vask skal du tømme trevlesien, som kan stoppe til undervejs.
  2. Vask en gang ved 60 grader uden vaskemiddel for at skylle klorresterne ud.
  3. Derefter skal du vaske tre gange ved 60 grader med ½ dl eller 30 gram citronsyre pr. gang.
  4. Slut af med et skylleprogram eller en 60 graders vask for at komme af med mere belægning.

Alle vaske er UDEN tøj.

Kilde: Inge Norus og Forbrugerrådet

så ved man da hvad man skal lave hele dagen.. sikke en omgang...

kan man ikke bare tage det med noget eddike... alt det klor lyder ikke særlig godt for miljøet... der må da være en mere miljøvenlig måde at gøre det på

... vi plejer også at have lågen stående åben til maskinen er tør efter brug så den ikke kommer til at lugte jordslået...  men jeg ved ikke om det evt er dit afløb i maskinen der sidder noget råddent afløbssnask......

Anmeld

4. januar 2011

Ploffer

Prutten 35+ skriver:

Har i prøvet at rense trådsien???

Der kan godt sidde meget skidt, gamle hår osv,,,,

Anmeld

4. januar 2011

Moaaar <3

isabellamor skriver:

så ved man da hvad man skal lave hele dagen.. sikke en omgang...

kan man ikke bare tage det med noget eddike... alt det klor lyder ikke særlig godt for miljøet... der må da være en mere miljøvenlig måde at gøre det på

... vi plejer også at have lågen stående åben til maskinen er tør efter brug så den ikke kommer til at lugte jordslået...  men jeg ved ikke om det evt er dit afløb i maskinen der sidder noget råddent afløbssnask......

har lige snakket med punkt 1 damen og hun mente det kunne ære afløb, så nu venter jeg lige til kæresten kommer hjem og kan fikse det.
Orker ikke at rense det med kæmpe mave..puha bare tanken gør mig forpustet

Anmeld

4. januar 2011

Moaaar <3

Ploffer skriver:

Har i prøvet at rense trådsien???

Der kan godt sidde meget skidt, gamle hår osv,,,,

jeps der var intet der, kun en masse vand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.