Puha den mæthed!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.355 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

Chewy

Hej piger,

Har lige en lille ting, jeg vil høre om I kan genkende og evt. kan hjælpe mig med

Hver gang jeg har spist, føler jeg mig bare så mæt. Som om jeg har spist alt, alt for meget - selvom jeg stort set intet har spist. Føler mig ikke sådan oppustet som var det luft, men nærmere at nogle har spændt et bælte stramt rundt om mine ribben og at det bare skubber op nedefra. Ved godt det er fordi maven vokser og den lille fylder mere opadtil, men synes bare det er vildt, jeg har det sådan allerede - er kun 24+1 og min mave er ikke overdrevet stor endnu. Tænker bare hvordan jeg så får det, når jeg bliver 36+

Jeg har det egentlig bedst hvis jeg enten kan bevæge mig efter et måltid eller lægge mig. Det er bare så svært, når jeg er på arbejde, hvor jeg sidder på kontor. Står meget op ved mit hæve/sænkebord, men så bliver jeg også træt i lænden af at stå for meget, så det er altså lidt et dilemma.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende og har et råd til mig?

Tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

SussieThyssen

Chewy skriver:

Hej piger,

Har lige en lille ting, jeg vil høre om I kan genkende og evt. kan hjælpe mig med

Hver gang jeg har spist, føler jeg mig bare så mæt. Som om jeg har spist alt, alt for meget - selvom jeg stort set intet har spist. Føler mig ikke sådan oppustet som var det luft, men nærmere at nogle har spændt et bælte stramt rundt om mine ribben og at det bare skubber op nedefra. Ved godt det er fordi maven vokser og den lille fylder mere opadtil, men synes bare det er vildt, jeg har det sådan allerede - er kun 24+1 og min mave er ikke overdrevet stor endnu. Tænker bare hvordan jeg så får det, når jeg bliver 36+

Jeg har det egentlig bedst hvis jeg enten kan bevæge mig efter et måltid eller lægge mig. Det er bare så svært, når jeg er på arbejde, hvor jeg sidder på kontor. Står meget op ved mit hæve/sænkebord, men så bliver jeg også træt i lænden af at stå for meget, så det er altså lidt et dilemma.

Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende og har et råd til mig?

Tusind tak

Jeg kan egentligt ikke råde dig så meget andet end at du spiser mange små måltider om dagen.
Hav noget ved dig du kan gnaske på. Gulerødder, frugt, små rugbrødshapser. Skær det ud i både, stænger og firkanter og læg det i nogle små bøtter med låg og hav det så ved din plads at gnaske på.
Vi er jo alle sammen forskellige, og din mave trives måske ikke så meget ved at blive trykket opad.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Jeg oplever præcis det samme og har gjort i nogle uger. Er 29+2... Der er ikke noget der hjælper mig, andet end at spise laaaangsomt og så små lette måltider. Fx grød/kartoffelmos og sådan noget, som også uden graviditet føles som om, det fylder meget i maven, undgår jeg helt.
Men morgenmadsprodukter, brød og frugt dét er det jeg nemmest kan "få ned"..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.