Hjælp - ansøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. januar 2011

LLN

Hvordan skriver jeg en god ansøgning (kontorjob) der fænger og får mig til samtalen.

Jeg har læst 1000 sider med gode råd og prøver at følge dem men er så dårlig til at sælge mig selv.

Jeg havde et vikariat på 2½ måned sidst i 2010, og de var rigtig glade for mig og sagde at jeg var rigtig god og hurtig til at komme ind i nye opgaver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Jarnsaxa

Det er lidt svært, når man ikke lige kender dig eller din baggrund, at komme med andre råd end dem, du kan læse på nettet. Men en vigtig ting, tror jeg, er at stavning, grammatik og layout er perfekt, for det giver altså altid et godt indtryk. Derudover er der self. mange andre ting, der skal tages højde for, men som sagt lidt svært at give dig mere personlige råd..

Men man skal huske, at man i en ansøgning ikke må være ydmyg. Man skal self. heller ikke blære sig, men finde en gylden balance, hvor man "roser" sig selv, dvs. skriver nogle gode, beskrivende ord, f.eks. "jeg er meget fleksibel" eller deslige.

Håber du får skrevet noget godt

Anmeld

4. januar 2011

Pige2009

LLN skriver:

Hvordan skriver jeg en god ansøgning (kontorjob) der fænger og får mig til samtalen.

Jeg har læst 1000 sider med gode råd og prøver at følge dem men er så dårlig til at sælge mig selv.

Jeg havde et vikariat på 2½ måned sidst i 2010, og de var rigtig glade for mig og sagde at jeg var rigtig god og hurtig til at komme ind i nye opgaver.

Du skal få din ansøgning til at ose af selvtillid og så skal det skinne igennem, hvorfor de ikke kan undvære dig og hvad du kan tilbyde dem!  Til syvende og sidst skal formalia bare helt tip top i orden.

Jeg er uddannet inden for HR og kommunikation og har læst rigtig mange dårlige ansøgninger, men der har også været nogle rigtig gode imellem.

Du er velkommen til at skrive, hvis du ønsker yderligere hjælp.

Anmeld

4. januar 2011

Hasselnødden

Vigtigst er jeg af den mening at du skal give eksempler på det du skriver f.eks. hvis du skriver du er fleksibel så giv et eksempel fra et job eller erfaring du har haft om hvordan du var fleksibel så de får noget håndterbart og kan se hvor de f.eks. kan trække på din personlighed eller arbejdsindsats

Anmeld

4. januar 2011

eElak

LLN skriver:

Hejsa..

Ja det kan sq være svært at lave en god ansøgning.. Da jeg søgte som kontorelev, havde jeg - synes jeg selv - lavet en super ansøgning.. Og jeg kom da også til mange samtaler...

HVis du vil, så prøv at skrive en, og så send den til mig...

Anmeld

4. januar 2011

Tanja1234

Brug evt. tekstmaskinen i jobindex.dk ' s karrierecenter.

Den er god når man ikke lige kan komme i gang og så får man til sidst en tekst man kan sætte ind i Word og selv rette til...

Anmeld

4. januar 2011

slettet_7530

Tror klart jeg ville benytte mig af Baagøes tilbud

Anmeld

4. januar 2011

SussieThyssen

LLN skriver:

Gå ned på dit lokale jobcenter og bed om at en jobkonsulent hjælper dig med ideer og gennemgang...det er det de er ansat til.

Og ellers kan du skrive ansøgningen i et worddokument og sende til mig, og jeg skal gå den igennem og rette den for dig.
Jeg er jo som bekendt jobkonsulent

Det med at sælge sig selv er svært for mange, og er man af de mere stille, så er det endnu sværere.
Prøv at se dig selv udefra som om du var arbejdsgiveren.
Den person du ser, hvad kan hun gøre/skrive for at vække din interesse?
Nu er det jo et område, hvor der er stor, stor arbejdsløshed, så selvom du skriver et brag af en ansøgnng, så er der måske 20 andre, der gør det samme, hvis der er 250+ der søger den samme stilling.
Men du er velkommen til at sende den til mig på:

angel.t@heaven.dk

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. januar 2011

LLN

Tak for jeres svar.

Jeg vil klø på og prøvet at få skrevet ansøgningen, og så tage imod nogle af tilbudene om at få kommenteret på den.

Anmeld

4. januar 2011

LLN

SussieThyssen skriver:

Gå ned på dit lokale jobcenter og bed om at en jobkonsulent hjælper dig med ideer og gennemgang...det er det de er ansat til.

Og ellers kan du skrive ansøgningen i et worddokument og sende til mig, og jeg skal gå den igennem og rette den for dig.
Jeg er jo som bekendt jobkonsulent

Det med at sælge sig selv er svært for mange, og er man af de mere stille, så er det endnu sværere.
Prøv at se dig selv udefra som om du var arbejdsgiveren.
Den person du ser, hvad kan hun gøre/skrive for at vække din interesse?
Nu er det jo et område, hvor der er stor, stor arbejdsløshed, så selvom du skriver et brag af en ansøgnng, så er der måske 20 andre, der gør det samme, hvis der er 250+ der søger den samme stilling.
Men du er velkommen til at sende den til mig på:

angel.t@heaven.dk

Kærligst
Sussie

Jeg har sendt dig en mail.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.