Update på boligkøb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

JustAnotherName

Krydser med.... Hvor ser det bare godt ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Karo

Vi har stadig ikke hørt noget, og nu begynder banken også at lave problemer

Normalt laver man det lille lån på de 15 % som et privat pantebrev men BRF kredit foreslog en kassekredit istedet. Martins far kiggede på det og sagde at han syndes det så rigtig fornuftigt ud. Det er to forskellig afdelinger i BRF kredit der skal gokende lånet. BRF kredit godkender de 80 % og BRF banken godkender de 15 %. Vi er blevet godkende af BRF kredit og manglede bare banken, men det skulle ikke være noget problem.

Igår blev Martin så ringet op at en fra BRF kredit og fortalte at vi ikke var blevet godkendt til de 15 %. Ikke fordi vores økonomi ikke så god ud, men fordi vores %vise huslegestigning ville stige for meget Hun syndes selv det var meget mærkeligt og fortalte at normalt er sådan en afgørelse endelig, men da hun selv syndes det var meget mærkeligt ville hun ringe til banken idag og prøve at få os godkendt alligevel. Så nu må vi se hvad der sker.

Ejendomsmægleren mener vi få svar fra advokaten idag.......eller det håber hun.

Anmeld

6. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Karo skriver:

Martin og jeg havde jo fundet et hus i Albertslund som vi gerne ville købe. Vi var gennem ejendomsmægleren blevet enig med sælger om en pris og havde underskrevet købskontrakten. Så ventede vi bare på at de skulle skrive under, men der skete bare ingenting. Efter at have ventet et godt stykke tid krævede vi en forklaring af ejendomsmægleren. Det viser sig at det var en skilsmisse. Konen var flyttet fra 2 år siden med børnene, og det var manden der boede i hustet. Det var konen ejendomsmægleren havde forhandlet med, men da købskontrakten skulle skrives under nægtede manden. Han ville ikke sælge og konen kunne ikke tvinge ham Han har ikke betalt noget til huset i de 2 år og derfor mente konen godt at hun kunne bestemme over salget, men når han jo også ejer huset fungere det ikke sådan. Derfor valgte Martin og jeg at springe fra.

Istedet satte vi os herhjemme og begyndte at søge vidre. Her fandt vi et hus her i Hvidovre som virkede interesant. Vi var ude og se og vi fladt bare for det med det samme. Der er et konkursbo. En virksomhed havde købt huset og bygget en tilbygning, renoveret hele huset da virksomheden gik konkurs. Prismæssigt er huset lidt dyrer en hvad vi har råd til og efter at have talt med Martins far omkring hvad vi skulle gøre gik Martin til ejendomsmægleren. Her lagde vi kortene på bordret og spurgte hvad vi skulle gøre for at kunne købe huset. Problemet er at der er stor interesse omkring huset. Det er allerede rimeligt i pris og med så stor interesse kan man godt forestille sig at kurator ikke er intereseret i at gå ned i pris.

I huset er en lille kælder på 11 kvm og her kan der til tider trænge vand ind. Det er blevet undersøgt hvorfor der trænger vand ind og der er fundet frem til at det er fordi vandet i kloarken står 40 cm for højt. En at Martins kammerater er kloakmester og han siger det ikke koster en formue at få sat en pumpe på og derved undgå vand i kældren. Derfor har vi nu givet et bud på huset. Kurator vil udbedre vandet i kælderen men da vi gerne vil overtag huset billigere er vores bud baseret på at vi overtager huset som det er samt at vi kan overtage huset hurtigt.

Ejendomsmægleren har allerede talt med banken der har pant i huset og de syndes det er et fint bud vi er kommet med Vores bank har kreditgodkendt os, og godkendt huset og igår var Martin og jeg nede og underskrive købskontrakten. Så nu skal den sendes til kurator og så håber vi at han skriver under. Han har jo ikke hørt noget om vores bud ennu så vi er derfor ikke sikker på at huset bliver vores. Nu har vi jo ikke ligefrem de beste erfaringer når det kommer til huskøb og jeg er tør derfor ikke tro på at vi få huset. Jeg går hele tiden og tror at noget kommer på tværs, men nu får vi da snart besked. Kurator vender tilbage idag eller imorgen og så ved vi idet mindste om huset er vores.

Så jeg går pt og krydser rigtig mange fingere

ih hvor må det give sommerfugle i maven! det er et stort projekt at købe et hus og flytte osv osv...

jeg glæder mig til at høre om i får det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.