Det afhænger helt af hvor blød din livmoderhals er.
Er den meget blød kan de enten lægge en stikpille op eller de kan lægge et ballonkateter op, der udvider din livmodermund, så de kan tage vandet.
Det sidste tager som regel 12 timer med selve udvidelsen. Du bliver sendt hjem, og så tager de vandet 12 timer senere.
Som regel kommer der ret hurtigt skred i fødslen efter vandet er taget, ellers giver de et vedrop.
Har lige oplevet det sidste med min datter 
Vedr. KS, så er der ikke noget at være bange for, det er trods alt sjældent der sker noget særligt i tilgift, og kan du ikke lide tanken om at være vågen, kan du bede om at komme i fuld narkose, som jeg fik.
Jeg synes, at det var det nemmeste i verden blot at lægge sig ned og snorke gennem det hele, og 4 timer senere var jeg fit for fight igen.
Eftervirkningerne var mindre end ved en almindelig fødsel.
Selvfølgelig er man øm og lidt mørbanket andre steder end efter en fødsel, men sammenlignet med hvor mørbanket jeg var efter mine fødsler, var det ingenting.
Man får morfin i de første par døgn, hvis man ønsker det, men jeg sagde morfinen fra efter 2. sprøjte og klarede mig fint på almindeligt smertestillende.
Stort held og lykke med det hele...du får masser af vestøv herfra, så det går stærkt, og også en masse positive tanker og energier.
Og så glæder jeg mig til FB og billeder 

Kærligst
Sussie
Anmeld