Hjælp til en selskabsleg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.060 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

FrkT

Vi holder julefrokost for vores venner her midt i januar. Og i den forbindelse vil vi gerne lave lidt selskabsleg(e). Tænker at jeg vil lægge en seddel under hver tallerken, hvor der står en opgave som personen så skal udføre (hemmeligt) i løbet af aftenen. Fx "udbringe en skål hver gang X rejser sig" og sådan noget.

Men vil super gerne have nogle idéer til hvad disse opgaver kunne gå ud på.... helst nogle sjove nogle  Så lad mig hører hvor kreative I er 

Har I andre gode selskabslege må I også gerne komme med dem, altid godt med nogle idéer 

Skal nok siges at de fleste af vores venner ikke kender hinanden vildt godt, eller kun sådan i små grupper.... så vi er en blandet flok 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Kay

FrkT skriver:

Vi holder julefrokost for vores venner her midt i januar. Og i den forbindelse vil vi gerne lave lidt selskabsleg(e). Tænker at jeg vil lægge en seddel under hver tallerken, hvor der står en opgave som personen så skal udføre (hemmeligt) i løbet af aftenen. Fx "udbringe en skål hver gang X rejser sig" og sådan noget.

Men vil super gerne have nogle idéer til hvad disse opgaver kunne gå ud på.... helst nogle sjove nogle  Så lad mig hører hvor kreative I er 

Har I andre gode selskabslege må I også gerne komme med dem, altid godt med nogle idéer 

har "lige" været til julefrokost (midt i december) hvor vi spillede bingobanko!!! det var total griner... alle havde en gave med, som blev lagt i en kasse... så fik man banko plader og tuscher uddelt.

reglerne her lød, at vi kun spillede til en række hver gang, og man fortsatte med den plade... ellers tog det al for lang tid (vi var over 60 mennesker). der ar så en der råbte op, og en der holdte styr på tallene (kan evt være en og samme person)... og så havde opråberen også nogle sjove spørgsmå at spørge publikum om fx. hvad er din skostørrelse, og dette nr var så også med... når man så havde banko, skulle man springe op, og ringe på en klokke på et bord lidt væk der fra... og så spillede vi sangen fra bingo banko hver gang (kan findes på youtube)

det var så skægt og satte god stemning til resten af aftene

Anmeld

3. januar 2011

SpunkenJo

Kender du det her:

http://www.spilcompagniet.dk/Dinner-Mission_6425.a sp?parentGrp=152

Har ikke selv testet det, men overvejer at invistere i det.

Ellers er der legen næbes lapperne. Alle skriver 3 (eller flere) lapper med kendte mennesker/personer på. Ned i en hat. 2 hold (eller flere)

Hvert hold får 30 sek. Af gangen.

1. Runde: man må alt, tale/mime/synge/sige lyde...
For hver rigtig man får, beholder holde lappen indtil næste runde. (tæl point)

Sedlerne lægges tilbage i hatten igen efter point tælling.

2. Runde: man må kun mime.

3. Runde: kun eet ord!

Lyder det indviklet og kedeligt......? Det er det ikke, det er det sjoveste!!!

Go fest

Anmeld

3. januar 2011

FrkT

SpunkenJo skriver:

Kender du det her:

http://www.spilcompagniet.dk/Dinner-Mission_6425.a sp?parentGrp=152

Har ikke selv testet det, men overvejer at invistere i det.

Ellers er der legen næbes lapperne. Alle skriver 3 (eller flere) lapper med kendte mennesker/personer på. Ned i en hat. 2 hold (eller flere)

Hvert hold får 30 sek. Af gangen.

1. Runde: man må alt, tale/mime/synge/sige lyde...
For hver rigtig man får, beholder holde lappen indtil næste runde. (tæl point)

Sedlerne lægges tilbage i hatten igen efter point tælling.

2. Runde: man må kun mime.

3. Runde: kun eet ord!

Lyder det indviklet og kedeligt......? Det er det ikke, det er det sjoveste!!!

Go fest

Jamen det der spil er jo faktisk lidt det samme som det jeg tænker.... synes dog ikke der er grund til at købe et spil for det, MÅ da kunne komme på nogle sjove ting på egen hånd 

Anmeld

4. januar 2011

FrkT

Slet ingen der har nogle gode forslag??? Nogle kreative/fantasifulde mennesker....? 

Anmeld

4. januar 2011

Noneother

Der kan være en der skal skåle hele tiden, og så kan der være en der skal synge: Jeg er for kendt til det her sted HVER gang der bli´r skålet.

-Det kan osse være at man skal bunde sin sidemands drink hver gang han rejser sig.
Konstant komme til at ta´sin sidemand på låret m.m.

Det var sådan nogle kort der var til min firmajulefrokost engang. Det gik heeeelt op i hat og briller

Anmeld

5. januar 2011

FrkT

Noneother skriver:

Der kan være en der skal skåle hele tiden, og så kan der være en der skal synge: Jeg er for kendt til det her sted HVER gang der bli´r skålet.

-Det kan osse være at man skal bunde sin sidemands drink hver gang han rejser sig.
Konstant komme til at ta´sin sidemand på låret m.m.

Det var sådan nogle kort der var til min firmajulefrokost engang. Det gik heeeelt op i hat og briller

Der er i hvert fald et par gode imellem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.