Den første ammede jeg fuldt i 3 mdr og supplerede i en måned og fra 4 mdr fik hun flaske... Hun døjede rigtig meget med lungebetændelse, mellemørebetændelse og astmatisk bronkitis. Der er en del astma og allergi i familien, så ville gerne have ammet længere!!
Nummer 2 ammede jeg i 8 mdr før han selv sagde fra. Kunne godt have fortsat i nogle måneder endnu, men han ville ikke mere! Ammede fuldt i 5½ mdr hvorefter vi gik over til at supplere med grød. Han er meget sjældent syg og har aldrig fået penicillin (han er i dag 3½ år!!)
Min sidste ammede jeg fuldt i 6½ mdr hvorefter vi startede på grød og mos. Det var dog ikke et hit og længe fik han mest bryst. Da han var 12½-13 mdr stoppede vi helt. Til sidst var det mest hygge og nat babs. Havde selv sat en grænse på 1 år, men det er ikke altid nemt bare at sige fra og slet ikke når det bare kører og kan trøste og hygge...
Jeg synes man skal amme så længe man har lyst til. Dog synes jeg godt man kan lade være at amme offentligt med større børn 1 år og frem... Personligt ville jeg aldrig amme et barn som går rundt og snakker, det er langt at overskride min grænse...
Knus Kathrina
Anmeld