hvor lang tid ammede i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Pige2009

sophieamalia skriver:

Min mor og jeg endte nemlig i en diskution, jeg sagde at jeg gerne ville amme Cilas så længe jeg kunne og havde mælk til det, (dog alt med måde.) Altså hvis der stadig var når han var 2 år gammel, ville jeg nok ikke lige forsætte, men altså kan sagtens forstille mig at amme ham til han er omrking 1 år, hvor min mor mener at det skal man ikke.. Af mange forskellige årsager, hun kom med en masse grunde jeg slet ikke kan huske nu!

Men hvad syntes i?

Hvor længe ammede i selv?

Sophie.

Laura blev ammet til hun var 10 mdr. så skulle vi på ferie og så blev hun helt vænnet fra uden problemer.

Hvis du har det godt med at amme Cilas til han er 1 år, skal du da klart gøre det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

tumle81

Den første ammede jeg fuldt i 3 mdr og supplerede i en måned og fra 4 mdr fik hun flaske... Hun døjede rigtig meget med lungebetændelse, mellemørebetændelse og astmatisk bronkitis. Der er en del astma og allergi i familien, så ville gerne have ammet længere!!

Nummer 2 ammede jeg i 8 mdr før han selv sagde fra. Kunne godt have fortsat i nogle måneder endnu, men han ville ikke mere! Ammede fuldt i 5½ mdr hvorefter vi gik over til at supplere med grød. Han er meget sjældent syg og har aldrig fået penicillin (han er i dag 3½ år!!)

Min sidste ammede jeg fuldt i 6½ mdr hvorefter vi startede på grød og mos. Det var dog ikke et hit og længe fik han mest bryst. Da han var 12½-13 mdr stoppede vi helt. Til sidst var det mest hygge og nat babs. Havde selv sat en grænse på 1 år, men det er ikke altid nemt bare at sige fra og slet ikke når det bare kører og kan trøste og hygge...

Jeg synes man skal amme så længe man har lyst til. Dog synes jeg godt man kan lade være at amme offentligt med større børn 1 år og frem... Personligt ville jeg aldrig amme et barn som går rundt og snakker, det er langt at overskride min grænse...

Knus Kathrina

Anmeld

4. januar 2011

Tulle28

Jeg ammer stadigvæk min datter på 9 mdr. og har ingen planer om at stoppe lige foreløbig, så længe vi begge synes det er hyggeligt.

Jeg havde aldrig troet jeg skulle amme så længe, men det finder man jo også først ud af hen ad vejen.

Anmeld

4. januar 2011

Low

sophieamalia skriver:

Min mor og jeg endte nemlig i en diskution, jeg sagde at jeg gerne ville amme Cilas så længe jeg kunne og havde mælk til det, (dog alt med måde.) Altså hvis der stadig var når han var 2 år gammel, ville jeg nok ikke lige forsætte, men altså kan sagtens forstille mig at amme ham til han er omrking 1 år, hvor min mor mener at det skal man ikke.. Af mange forskellige årsager, hun kom med en masse grunde jeg slet ikke kan huske nu!

Men hvad syntes i?

Sophie.

Jeg synes det er helt okay bare så længe barnet får det faste føde som de skal have i den alder

Anmeld

4. januar 2011

mortil4dejligepiger

Første barn ammede jeg 7½ måned - så blev hun ukoncentreret og uinteresseret

Andet barn ammede jeg desværre kun 5½ måned. Hun var på sutteflaske en hel dag og derefter ville hun ikke ammes længere

Tredje barn ammede jeg til lige før hun blev 1 år. Virkede naturligt at stoppe  da og jeg har altid haft det sådan, at jeg ikke ville amme mine børn efter de var blevet 1 år.

Anmeld

4. januar 2011

CiSo

Maggieh skriver:

altså jeg ammer jo stadig .. men jeg tænker at jeg vil amme i ca. et halvt år .. men det kan jo være jeg har skiftet mening til den tid har hørt rigtig mange sige at de kun ville amme til halvt års alderen, men når barnet så er et halvt år så vil man gerne fortsætte alligevel :b .

Men JEG kunne ikke finde på at amme et, et år (eller ældre) gammelt barn, ved godt at det er godt for dem, men synes det bliver for meget når de selv kan hive ned i trøjen, næsten snakke og gå. Men det jo min mening ..

Jeg kan godt følge dig en smule.. Altså det der med, at når de kan gå og snakke o.s.v.

Anmeld

4. januar 2011

Corn

1. barn ammede jeg i 8 måneder

2. barn ammede jeg i 4,5 mdr

og 3. barn ammes endnu, 6 mdr, og jeg regner med at fortsætte til jeg ikke vil mere, hvilket nok er omkring 9-12 mdr

Anmeld

4. januar 2011

M.O.A.R.

Simon er næsten 8 mdr, og jeg ammer stadig

Han begyndte først at få grød da han var næsten 6 mdr, fordi SP ikke mente det var nødvendigt før

Jeg har heller ingen plan om at stoppe forløbigt, jeg ELSKER at amme

Jeg synes der er op il en selv hvor længe man vil amme (eller til barnet, man skal jo ikke tvinge dem til a få bryt hvis de ikke vil mere)

Anmeld

5. januar 2011

Brams

sophieamalia skriver:

Men hvad syntes i?

Sophie.

Jeg ammede i knap 10 mdr. og så sagde hun selv fra, så det var dejlig nemt 

Forinden havde vi trappet ned, først skippede vi eftermiddagståren og siden morgentåren, så hun kunne være klar til DP start.

Synes bare du skal amme til du selv eller sin søn siger stop

Anmeld

5. januar 2011

Lilac

Jeg ammede min søn i ca. 6 mdr., fortryder idag at jeg stoppede - er gravid igen og har tænkt mig at amme så længe han/hun vil, men gerne til han/hun er 1 år...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.