Det gik godt - Men endte også galt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Mira0911

Som nogle ved, startede Julie i sin nye dp idag med få timer... 

Det gik rigtig godt da vi kom derhen... Og jeg nød vandreturen... Man bliver så dejlig frisk... 

Vi kommer derhen, børnene og dp'ern hilste pænt på os...  Det er et rent drengehold hun skal gå med.. Eneste pige, og er RET sikker på hun nok skal få det super fantastisk der med de herlige drenge... 

Drengene var rigtig søde ved hende, kom med legetøj til hende og legede med hende, viste hvor tingene var... Så dejligt at se... 

Vi skulle da også med ud til fårene og fodre dem... Det syntes Julie var rigtig skægt og hyggeligt... Vi blev vist rundt, til urtehaven, hønsehuset de er ved at lave færdig, en mindre legestue er hun ved at få lavet i en bygning, på "gården" hun bor... Det skal nok blive fantastisk... 

Jeg fik mig en rigtig god snak med dp'ern, og synes allerede idag at det klinger perfekt imellem os.. Dejligt! 

Mens vi går rundt udenfor og børnene leger, falder de allesammen på skift... Ikke noget slemt, det var glat mange steder... Det gik, LIGE indtil Julie kom galt af sted... 

Hun faldt ligeså lang hun var, knaldede hovedet ned i frosne stenklumper og is... Fuuuuck tænker jeg... Jeg får hende hurtigt op på armen, og måtte finde noget sne jeg kunne dæmpe bulen med hun fik... Det hjælp ikke, da hun skreg endnu mere pga det... 

Kort tid efter faldet mens hun hang på min arm, klappede hun øjnene i ret tit, og jeg blev noget bekymret... Kort tid efter dette, vil hun ned og gå selv, jeg holdte hende i hånden så hun havde noget støtte... SÅ begyndte hendes populære bræk lyde, hun kastede heldigvis ikke op.. Disse lyde siger hun hver gang hun falder... 

Hun var klar efter dette, til at lege med drengene i legehuset og køre rundt på traktor... 

Mens vi sidder og får boller, nævner jeg for dp'ern at hun snakker ikke så meget som de andre.. Men lidt siger hun da... Så siger dp'ern at hvis der ikke skete noget snart med hendes snakken, vil hun få en talepædagog ud og lige "kigge" og komme med nogle råd... 

Her tænker jeg, Hmm.... Hvor mange børn snakker perfekt inden de er 2 år? 

Det kan man altså ikke forvente af børn at de kan af en alder af 2 år... 

Sagde dog at vi sidder hver dag og øver ord med hende, og det ville vi ikke få noget ud af at gøre, og det ville talepædagogen også sige... 

Hun sagde det selvfølgelig i god tone! 

Hjemturen gik nu meget godt, de 2 timer vi var der, har virkelig gjort Julie træt, hun sov hele vejen hjem, og mens jeg lige var oppe og hente hunden da han skulle luftes.. Hun vågnede igen da vi var færdig med at lufte ham... 

Jeg lavede frokost til os begge, derefter gik vi ind og tog os en morfar indtil farmand kom hjem... Vi var godt trætte... 

Jeg fortalte ham det med talepædagogen kunne nok blive nødvendigt, hvis Julie ikke begyndte at snakke noget mere inden for nogle måneder... Han blev noget underligt og laver ikke andet end at spekulere på det.. 

Har dog fortalt ham at, der altså ikke er noget forkert i at få en talepædagog på... De er der til at hjælpe, så faldt han lidt mere ned, og begyndte sige end masse ord, for han VIL have sin datter til snakke meget mere nu... 

Sagde rolig nu, hun skal nok begynde at snakke mere end hun gør nu, det kommer lige pludselig... 

Ja det var vores dag idag... Imorgen kommer Julie i dp fra kl. 6.45 til 11.30... Så kommer hunden og jeg og henter hende.. Så skal vi hjem og spise og putte bagefter... 

Lige lidt herfra... Shiiit, det blev sq langt! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Mira0911

Opper den lige... 

Anmeld

3. januar 2011

Malthes mor

Har lige læst dit indlæg. Og dejligt at det er gået godt og at drengene har taget godt imod hende.

men lad dog være med at bekrymre jer om talepædagogen. Hvis jeres pige ikke taler meget, så må i endelig ikke presse hende. Det kan bremse hendes sprogudvikling en hel del. Børn skal lærer at tale af lyst og ikke af tvang.

Og skulle der komme en talepædagog på hende, så foregår det gennem leg. Og ungerne elsker det!

Mikkel på 4 år, har lige været i hænderne på en talepædagog. Forløbet varede i 3 mdr. De var en gruppe på 4 drenge. Og de har virkelig fået meget ud af det. jeg var med den ene formiddag, sammen med drengene og talepædagogen. Og de synes at det var fantastisk.

Og var glad for at jeres kommune tilbyder talepædagog endnu. I min kommune er det sparet væk!

Anmeld

3. januar 2011

LotteN

dejligt at høre dagen gik godt idag.

Men sikke da et grimt fald hun lige tog. Hvordan har hun det så nu?Har hun fået et grimt mærke i panden?

Anmeld

3. januar 2011

Lady Marion <3

Tag det helt roligt  Alexander er fra april 09 og har et ord forråd på max 15 ord tror jeg , det bekymrer mig slet ikke ,,

Anmeld

3. januar 2011

Mira0911

Muffi :o=) skriver:

Tag det helt roligt  Alexander er fra april 09 og har et ord forråd på max 15 ord tror jeg , det bekymrer mig slet ikke ,,

Hehe det er nok nærmer faderen der er bekymret... 

Anmeld

3. januar 2011

Mira0911

LotteN skriver:

dejligt at høre dagen gik godt idag.

Men sikke da et grimt fald hun lige tog. Hvordan har hun det så nu?Har hun fået et grimt mærke i panden?

Ja det er en grimt mærke hun har fået... Hun har det faktisk ret godt... Tumler rundt som hun plejer... 

Anmeld

3. januar 2011

Rosa

Ååårh, stakkels Jullepige-skvatlaus  Godt at det ikke var værre end en bule! Jeg håber hun får en rigtig dejlig dag i morgen - og lad nu være med at spekulere for meget på det med snakken, ligepludselig så bliver det svært at få hende til at tie stille  Men en talepædagog er da ikke af vejen - om ikke andet så kan I måske få bekræftet at det er helt normalt, sådan som hun er 

Pøj pøj med det hele.

Kh

Rosa

Anmeld

3. januar 2011

B&J

Dejligt det var sådan et hyggeligt og spænde sted og drenge var søde ved hende... men en trist slutning.... håber ikke der skete hende noget... for sikken et fald det må ha været...

Anmeld

3. januar 2011

Mira0911

Malthes mor skriver:

Har lige læst dit indlæg. Og dejligt at det er gået godt og at drengene har taget godt imod hende.

men lad dog være med at bekrymre jer om talepædagogen. Hvis jeres pige ikke taler meget, så må i endelig ikke presse hende. Det kan bremse hendes sprogudvikling en hel del. Børn skal lærer at tale af lyst og ikke af tvang.

Og skulle der komme en talepædagog på hende, så foregår det gennem leg. Og ungerne elsker det!

Mikkel på 4 år, har lige været i hænderne på en talepædagog. Forløbet varede i 3 mdr. De var en gruppe på 4 drenge. Og de har virkelig fået meget ud af det. jeg var med den ene formiddag, sammen med drengene og talepædagogen. Og de synes at det var fantastisk.

Og var glad for at jeres kommune tilbyder talepædagog endnu. I min kommune er det sparet væk!

Så lærte jeg noget nyt idag også... 

Anede slet ikke hvordan det vil foregå med talepædagog... Det er jo en god ting.. Øv at det er sparet væk i Jeres kommune... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.