hvis jeg siger op hvad så?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.604 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er ved at køre ned pga mit job. Selve jobbet er dejligt men det psykiske arbejdsmiljø er et problem. Jeg har aldrig før sagt et job op uden at have fået et andet først. Og heller aldrig været arbejdsløs. Hvad vil der ske hvis jeg vælger at sige op?
Jeg er medlem i a-kasse. Men det er nok svært at få job lige nu inden for mit fag. Risikerer jeg at blive sendt ud på noget aktivering? Mister jeg retten til dagpenge efter noget tid? Hvordan er jeg stillet?
Vi kan godt klare os på dagpenge og jeg kan også klare at skulle i karentæne. Men hvis jeg helt mister indtægt fordi jeg ikke kan få andet job hurtigt så er vi på den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

helora

Anonym skriver:

Jeg er ved at køre ned pga mit job. Selve jobbet er dejligt men det psykiske arbejdsmiljø er et problem. Jeg har aldrig før sagt et job op uden at have fået et andet først. Og heller aldrig været arbejdsløs. Hvad vil der ske hvis jeg vælger at sige op?
Jeg er medlem i a-kasse. Men det er nok svært at få job lige nu inden for mit fag. Risikerer jeg at blive sendt ud på noget aktivering? Mister jeg retten til dagpenge efter noget tid? Hvordan er jeg stillet?
Vi kan godt klare os på dagpenge og jeg kan også klare at skulle i karentæne. Men hvis jeg helt mister indtægt fordi jeg ikke kan få andet job hurtigt så er vi på den.

Du er berettiget til dagpenge i op til 2 år. Du skal være registreret som arbejdssøgende i dit jobcenter, du vil blive indkaldt til samtaler og kan risikere at blive sendt ud i aktivering. Og du er forpligtet til at deltage, hvis du ønsker at modtage pengene. Hvis du selv siger op fra dit arbejde er der en karantæneperiode på 3 uger før du er berettiget til dagpenge.

Men tag og kontakt din a-kasse eller dit jobcenter for at høre mere

Anmeld

3. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg sagde selv mit job op den 1/11-10 pga. dårligt arbejdsmiljø. jeg fik de 3 ugers karantæne, og har derefter været på dagpenge. jeg blev indkaldt til en samtale, men har pt. ikke været sendt ud i aktivering. der er mange regler, men de er søde til at hjælpe dig igennem.

for mig var det den bedste beslutning overhovedet, og jeg var så lykkelig og lettet da jeg endelig stoppede.

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

helora skriver:

Du er berettiget til dagpenge i op til 2 år. Du skal være registreret som arbejdssøgende i dit jobcenter, du vil blive indkaldt til samtaler og kan risikere at blive sendt ud i aktivering. Og du er forpligtet til at deltage, hvis du ønsker at modtage pengene. Hvis du selv siger op fra dit arbejde er der en karantæneperiode på 3 uger før du er berettiget til dagpenge.

Men tag og kontakt din a-kasse eller dit jobcenter for at høre mere

Tak for hjælpen. Jeg har været på min fagforeningshjemmeside men der står ikke en pind. Så det var meget godt med lidt at tænke over. Jeg kan jo ikke lige ringe og snakke med a-kassen mens jeg er på arbejde. Jeg må ringe i min ferie om 14 dage.

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

nutche skriver:

jeg sagde selv mit job op den 1/11-10 pga. dårligt arbejdsmiljø. jeg fik de 3 ugers karantæne, og har derefter været på dagpenge. jeg blev indkaldt til en samtale, men har pt. ikke været sendt ud i aktivering. der er mange regler, men de er søde til at hjælpe dig igennem.

for mig var det den bedste beslutning overhovedet, og jeg var så lykkelig og lettet da jeg endelig stoppede.

Jeg frygter bare at støde af en mur af afvisninger fordi jeg vælger at sige op i en periode med arbejdsløshed. Jeg havde også overvejet at melde mig syg og så afvente en fyring. Men det vil jo ikke se godt ud i papirerne når jeg skal søge nyt job.

Anmeld

5. januar 2011

Lone Jakobsen

Anonym skriver:

Jeg frygter bare at støde af en mur af afvisninger fordi jeg vælger at sige op i en periode med arbejdsløshed. Jeg havde også overvejet at melde mig syg og så afvente en fyring. Men det vil jo ikke se godt ud i papirerne når jeg skal søge nyt job.

den frygtede jeg også. men oplevede tværtimod stor respekt, fordi jeg valgte at gå imod strømmen, og sige op på trods af arbejdsløshed.

du bruger så mange timer hver dag på dit job, det mindste du kan be om er at være glad for det du laver.

jeg har taget springet og starter nu på at lave det jeg allermest ønsker, og det havde jeg aldrig gjort hvis jeg ikke havde sagt op.

Anmeld

22. oktober 2012

Flemming

Har ingen baby eller noget, så barel ige jeres tråd, hva skriver man i en opsigelse når man siger op pga psygisk dårligt arbejdsmiljø.

Man skal lige som gøre ham klar over hvorfor man siger op, og ligesom have underskrift på at han har modtaget den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.