Kan en baby spise for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.373 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

Maja_4000

Nu har jeg brug for jeres råd igen igen 

Caroline er 19 dage og får allomin .. I følge æsken skal hun have 135 ml 5 gange i døgnet .. Men hun spiser MEGET mere end det .. Altså 2 - 4 flasker i døgnet mere .. SP har sagt at vi bare skal give hende , når hun er sulten .. Men alligevel 

Spiser jeres ligeså meget ? :b

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Eliza/lykke

Maja_4000 skriver:

Nu har jeg brug for jeres råd igen igen 

Caroline er 19 dage og får allomin .. I følge æsken skal hun have 135 ml 5 gange i døgnet .. Men hun spiser MEGET mere end det .. Altså 2 - 4 flasker i døgnet mere .. SP har sagt at vi bare skal give hende , når hun er sulten .. Men alligevel 

Spiser jeres ligeså meget ? :b

Det lyder meget flot - endelig giv hende de flasker, hun ønsker.

Du kan evt. putte mere i flasken - f.eks. 200 ml om morgenen, hvor hun måske er mere sulten - eller om natten. Måske er det aftenen, at hun kan spise igennem, og dermed måske sove igennem tidligere.

Min datter ville ikke spise, så jeg ville nyde det, hvis jeg var det. Skønt med et barn der spiser :-)

Anmeld

3. januar 2011

Maja_4000

Eliza/lykke skriver:

Det lyder meget flot - endelig giv hende de flasker, hun ønsker.

Du kan evt. putte mere i flasken - f.eks. 200 ml om morgenen, hvor hun måske er mere sulten - eller om natten. Måske er det aftenen, at hun kan spise igennem, og dermed måske sove igennem tidligere.

Min datter ville ikke spise, så jeg ville nyde det, hvis jeg var det. Skønt med et barn der spiser :-)

Vi brokker os heller ikke :p Jeg synes bare det er vildt 

Anmeld

3. januar 2011

Fru'Rugaard

Min SP har sagt at det der står på æskerne er bare en vejledning, men det er ikke noget barnet patut skal følge
Hun sagde os til mig at jeg bare skulle give min datter alt det hun kunne spise - så det er skam meget normalt

Rikke - mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

3. januar 2011

Barbamama

Altså min datter spiste for meget da hun var lille fordi hun havde et stort suttebehov så hun blev ved med at bede om mad. Hun bøvlede en del med maven indtil hun begyndte at bruge sut og kun bad om mad når hun var sulten!

Anmeld

3. januar 2011

Maja_4000

michella80 skriver:

Altså min datter spiste for meget da hun var lille fordi hun havde et stort suttebehov så hun blev ved med at bede om mad. Hun bøvlede en del med maven indtil hun begyndte at bruge sut og kun bad om mad når hun var sulten!

Vores sutter også på alt ! :b Men hun bruger sut .. Men den spytter hun så ud når det er flasken hun vil have .. Jeg fatter simpelthen ikke , hvor hun gør af al den mad  

Anmeld

3. januar 2011

kamtok

Jeg har en søn på knap 11 uger.. Han får 6-7 flasker i døgnet og tager alt mellem 100-165 ml. pr. måltid .. Han får de 5-6 stk. fra kl. 8-9 om morgenen til kl. 20-22 om aftenen og får så en flaske omkring kl. 03.30. Vores SP sagde at han gerne må spise ca. hver 2½-3. time i dagstimerne, fordi han "sover igennem" om natten og derfor tanker op i løbet af dagen.

Anmeld

4. januar 2011

Barbamama

Maja_4000 skriver:

Vores sutter også på alt ! :b Men hun bruger sut .. Men den spytter hun så ud når det er flasken hun vil have .. Jeg fatter simpelthen ikke , hvor hun gør af al den mad  

He he nej okay

Anmeld

4. januar 2011

merle2010

du skal bare give hende til hun er mæt... det gjorde vi med vores datter.. hun spiste også meget mere, end der stod på pakken, men hun var altså sulten.. hun skreg meget hvis hun ikke blev mæt, og var virkelig utilfreds. så snart hun var mæt, var og er hun det nemmeste barn i verden.. så bare giv, hun skal nok selv sige stop, hvis det bliver for meget..

Anmeld

4. januar 2011

Mi

Mine piger spiste en hel det mere end de skulle. Da sundhedsplejersken kom blev hun meget overrasket og og sagde at de altså ikke kunne have 200ml i maven. Men det kunne de altså og spiste glad deres flasker. Lad hende endelig spise, hvis hun så begynder at klage over mavepine fordi hun spiser for meget, så må i jo tage det derfra. Måske er hun bare meget sulten

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.