Mad til drang på 5 måneder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. januar 2011

lollandpigen

Hej Piger...

Håber nogle af jer kan give mig nogle råd/ ideer til hvad min dreng på 5 måneder må få at spise....

Han får allerede kartoffel mos med guleroder, banan mos, Ris grød og hirse grød....

Kom med gode ideer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Pige2009

lollandpigen skriver:

Hej Piger...

Håber nogle af jer kan give mig nogle råd/ ideer til hvad min dreng på 5 måneder må få at spise....

Han får allerede kartoffel mos med guleroder, banan mos, Ris grød og hirse grød....

Kom med gode ideer??

Jeg gav Laura majs- og boghvedegrød, da hun var 5 mdr. og hun elskede det

Om en måneds tid kan du så småt begynde at give ham små rugbrødshapsere med leverpostej.

Anmeld

3. januar 2011

lollandpigen

Baagøe skriver:

Jeg gav Laura majs- og boghvedegrød, da hun var 5 mdr. og hun elskede det

Om en måneds tid kan du så småt begynde at give ham små rugbrødshapsere med leverpostej.

Tænler om han må torskerogn, Leverpostej i sin kartoffelmos så han får lidt fisk og kød?? Kan ikke huske hvor gamle de skal være før de må få det??

Anmeld

3. januar 2011

Pige2009

lollandpigen skriver:

Tænler om han må torskerogn, Leverpostej i sin kartoffelmos så han får lidt fisk og kød?? Kan ikke huske hvor gamle de skal være før de må få det??

Kød er fra 6 mdr., da deres tarme ikke er klar til at fordøje det før Du kan variere med blomkål og broccoli i mosen.

Anmeld

3. januar 2011

BinaMor

i princippet har børn ikke godt af at spise meget før 6 måneder men han er jo tæt på.. frugter som bananer, advokadoer er gode opstartsmuligheder. egentlig alt med højt jernindhold. havregrød og risgrød er det bedst at vente lidt med (kilde ammenet.dk)

Anmeld

3. januar 2011

Low

Når han bliver 6 mdr er det lyst kod som svinekød, kylling, fist osv .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.