I takt med at danskerne er blevet tungere er folks opfattelse af hvornår man er normalvægtig også rykket og det er til den forkerte side, mine forældre som var på min alder i starten af 80erne vejede deres højde minus 1-tallet altså fuldstændig som dig nu.
Dengang var det helt normalt for da spiste man 1 bøf eller max 3 frikadeller til aften, eller 1 krebinet, kage var noget der hørte til når man havde gæster for dengang var der ikke råd til at spise kage til hverdag, når man hyggede fredag eller lørdag aften var det med 1 sodavand til børnene på 25 cl idag drikker børn og unge snildt 0,5 l sodavand eller saft på en dag, chips og slik hørte også weekenderne til ikke som idag noget man spiste til hverdag, i og med at folks holdningsændring til hvad man indtager og hvornår man indtager det, er rykket så meget som den er er deres opfattelse også rykket i forhold til hvornår man mener at folk er normalvægtige kontra overvægtige.
Sådan som man så ud for 25 år siden når man havde et BMI indenfor normalområdet vil man idag blive set på som undervægtig, sådan som man ser ud idag når folk synes man er normalvægtig er de fleste overvægtige, det er egentligt ret skræmmende ikke? jeg synes bestemt ikke du er for tynd jeg synes du ser lige tilpas ud
ps. fldt han for dig da du var buttet er det måske det han hentyder til
Anmeld