Anonym skriver:
Jeg har i 1½ døgn blødt kraftigt frisk blod med store klumper og har desuden haft voldsomme smerter, men så idag er der ingenting. Min mens skulle slet ikke komme endnu, så jeg har tænkt på om det kunne være en spontan abort, jeg har oplevet? Det passer nemlig med, hvornår jeg sidst havde sex såvel som ÆL.
Min plan er at ringe til lægen imorgen, men hvordan kan han finde ud af om det er en SA? Hvad foretager han sig?
HJÆLP!
Du kunne jo prøve at teste? Hvis der har været et befrugtet æg, der har sat sig fast i slimhinden, og det ikke har udviklet sig korrekt, og du så har aborteret, så vil du kunne spore HCG i urinen med en svag positiv test til følge.
Du vil sandsynligt få foretaget en blodprøve hos lægen, der måler han dit HCG i blodet (der er en meget mere nøjagtig målemetode), og hvis den er meget lav set i forhold til dit ægløsningstidspunkt, så er det en abort - hvis tallet er under 5, er det ikke sandsynligt, at du har været gravid, men blot har haft en cyklusforstyrrelse.
Hvis tallet er indenfor referenceværdi-intervallet for graviditet, vil du nok blive tilbudt en blodprøve mere for at se, om tallet stiger tilfredsstillende, hvis det ikke stiger nok, skal du skannes for at se, om der er liv, eller om du skal tilbydes udskrabning.
Anmeld