Kage fyld - Ingen chokolade - inspiration søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.764 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

malenemusen

Jeg skal lave en dåbskage i weekenden til et hold venner, og de har frabedt sig chokolade i kagen.

Jeg regner med at lave lyse lagkage bunde, og så skal det ene lag fyld bestå af hindbærmousse med makroner....

Men hva dælan skal jeg lave det andet lag i? Jeg plejer altid at lave et chokolade lag fordi det bare er total yndlings, så nu er jeg sat lidt på en prøve.

Har i nogle lækre forslag til et fyld som går godt i spænd med hindbær creme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Anasmor

Pærecidermousse, hyldeblomst mousse, eller champagnemousse er mine umiddelbare ideer

Anmeld

4. januar 2011

malenemusen

Anasmor skriver:

Pærecidermousse, hyldeblomst mousse, eller champagnemousse er mine umiddelbare ideer

Uhh hyldeblomstmousse kunne godt lyde fristende - har du en lækker opskrift?

Anmeld

4. januar 2011

Anasmor

Det har jeg da

Hyldeblomst Mousse

Hyldeblomst mousse (eller anden mousse med saft)

3 past. æg
4 spsk. Sukker.
5 Husblas
1½ -1 ¾ dl hyldeblomstdrik, KONCENTRERET, start med 1dl, der blandes med husblassen, og smag derefter

2.5 dl . Piskefløde

1:Husblassen udblødes i iskoldt vand i 10 minutter smeltes og blandes med lunet hyldeblomstdrik

2:Æggene piskes med sukkeret, til de er lyse og skummende.

3:Fløden piskes til skum

Blandes i den rækkefølge det er skrevet i, og sættes på køl til det er tyknet en smule og lægges mellem bundene… (her gælder det om at have liiidt tålmodighed, og ikke gå i panik ! )

Smager helt perfekt med friskskåret jordbær lagt i moussen når denne er lagt i kagen… 

Velbekomme

Anmeld

5. januar 2011

iris-mor

Jeg brugte den opskrift her i weekenden, og den var super.

Men champagne, det lyder lækkert, er det så bare samme opskrift og  måleenhed bare med champagne?

ida

Anmeld

5. januar 2011

malenemusen

Anasmor skriver:

Det har jeg da

Hyldeblomst Mousse

3 past. æg
4 spsk. Sukker.
5 Husblas
1½ -1 ¾ dl hyldeblomstdrik, KONCENTRERET, start med 1dl, der blandes med husblassen, og smag derefter

2.5 dl . Piskefløde

1:Husblassen udblødes i iskoldt vand i 10 minutter smeltes og blandes med lunet hyldeblomstdrik

Blandes i den rækkefølge det er skrevet i, og sættes på køl til det er tyknet en smule og lægges mellem bundene… (her gælder det om at have liiidt tålmodighed, og ikke gå i panik ! )

Smager helt perfekt med friskskåret jordbær lagt i moussen når denne er lagt i kagen… 

Velbekomme

MUMS det lyder lækkert  -  det må jeg vidst hellere prøve her i weekenden...

Anmeld

5. januar 2011

oo

kan man også lave det med appelsin??

Anmeld

5. januar 2011

Anasmor

Tjuhl skriver:

kan man også lave det med appelsin??

Det kan man da.. jeg ville øge mængden af friskpresset appelsin til 2½ dl og mindske mængden af fløde til 2 dl, og så 3½-4 blade husblas...

Så tror jeg den bliver god

Den tager lidt længere tid om at stivne, så lad den sætte sig i køleskabet et stykke tid til den bliver godt tyk, og vend i den hvert kvarter, så det ikke falder til bunds..

Anmeld

7. januar 2011

babyborn

Anasmor skriver:

Det har jeg da

Hyldeblomst Mousse

3 past. æg
4 spsk. Sukker.
5 Husblas

2.5 dl . Piskefløde

Velbekomme

Er det ud fra samme opskrift at du lavet pæcidermousse og champagnemousse???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.