opskrift med kyllingfilet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

LotteN

sidder og laver madplan og tænker så vi skal have noget med kylling.

Nogen der ligger inde med en god opskrift med kyllingfiletter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Ina33

JA! Det gør jeg.... Uhmmm bliver helt lækker sulten nu.

Kyllingebryst i festtøj:

4 kyllingebrystfiletter

salt + peber

1 tsk olie

5 dl hønsebouillion

Sauce:

140 g. rejer

1 tsk flydende margarine

3 dl. mælk

3 spsk. saucejævner

3 spsk. revet ost

2 spsk. klippet dild

salt + peber

Drys kødet med salt og peber og brun det i olien. hæld bouillionen ved og lad det småkoge under låg i ca. 10-15 min.

Sauce:

Lad rejerne dryppe af i en si og gem væden. Varm margarinen op og tilsæt mælk og saucejævner. Kom væden fra rejerne og ca. halvdelen af skyen fra kødet i og lad saucen koge under omrøring i et par minutter. Tilsæt ost og smag til med dild, salt og peber. Læg kyllingefiletterne i et lille, ovnfast fad, drys de afdryppede rejer over og hæld saucen på. Steg retten i en 200 c varm oven i ca. 20 min. Spis ris og grøntsager til.

Anmeld

2. januar 2011

Ina33

Og skal det være nemt, så smør kyllingefiletterne ind i pikant ost og vikl bacon omkring, i et ildfastfad og i ovnen i ca. 30 min. ved 200 C.

Anmeld

2. januar 2011

LotteN

Loppe skriver:

Og skal det være nemt, så smør kyllingefiletterne ind i pikant ost og vikl bacon omkring, i et ildfastfad og i ovnen i ca. 30 min. ved 200 C.

ja, den kender jeg godt og den er vi meget glade for herhjemme - og kommer da lige tanke om vi har pakantost i køleskabet

Den anden opskrift lyder ellers også rigtig spændende og anderledes, jeg er desværre bare ikke særlig gode venner med fisk

Anmeld

2. januar 2011

>>Carina<<

Den her ELSKER jeg Skær kyllingfilet ud i små stykker. Steg dem på panden sammen med bacon. Put derefter fløde over til det er dækket. Til sidst tilsætter du porer der er skåret ud i skiver. Når retten har kogt noget tid er den lys gylden og cremet. Så er den klar. Server med frisk pasta der tager et par min at koge. Uhm det er gooooodt

Anmeld

2. januar 2011

LotteN

Carina1984 skriver:

Den her ELSKER jeg Skær kyllingfilet ud i små stykker. Steg dem på panden sammen med bacon. Put derefter fløde over til det er dækket. Til sidst tilsætter du porer der er skåret ud i skiver. Når retten har kogt noget tid er den lys gylden og cremet. Så er den klar. Server med frisk pasta der tager et par min at koge. Uhm det er gooooodt

jumjum, det lyder lækkert og ikke mindst NEMT

Anmeld

2. januar 2011

>>Carina<<

LotteN skriver:

jumjum, det lyder lækkert og ikke mindst NEMT

Det er SÅ lækkert og SÅ nemt win win

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.