ondt i ryg/lænd/balle

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.876 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

KarinaIda

Hej tøser...

Lige nysgerrig.. Jeg er gravid i 20 uge(19+6) og har i en periode døjet meget med ondt i ryggen/lænden og det trækker ned i ballerne(stavet???), så jeg nærmest ikke kan være til for smerte eller gå... Ved I hvad dette kan være??

Smerterne har været rigtig slemme her i julen.. Så skal have ringet til lægen imorgen!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Muffinmus

det kan både være BL og iskias...iskias gør ofte ondt fra ryggen ned gemmen baller og lænden:-)

DEn første gang gik det kun i den ene balle med anden gang gik det i begge baller i lang tid.

Anmeld

2. januar 2011

KarinaIda

MariaE skriver:

det kan både være BL og iskias...iskias gør ofte ondt fra ryggen ned gemmen baller og lænden:-)

DEn første gang gik det kun i den ene balle med anden gang gik det i begge baller i lang tid.

BL????

Det går også kun i min ene balle som regel... Og det skal altid være højre, så er så øm i bagen i den side

Anmeld

3. januar 2011

JustAnotherName

BL????

Det går også kun i min ene balle som regel... Og det skal altid være højre, så er så øm i bagen i den side

Bækken-løsning ......eller måske begyndende bækken-løsning.

Men BL gør ondt i skridt-knoglen også. Og det hiver/niver/trækker og gør ondt, når man skal bukke sig, når man sidder længe, rejser sig op eller gør bestemte bevægelser, og vender sig i sengen. Og det kan mærkes, når man fx. står på ét ben...... Jeg vil sige, at man næsten ikke er i tvivl, hvis det er!

Men det kan jo sagtens være starten på det. Så hvis det fortsætter, så kan det da godt være, at du lige skal kontakte din læge (ikke at de kan gøre noget, andet end sygemelde dig)

Anmeld

3. januar 2011

Tulle28

Synes du skal prøve at lave nogle øvelser for din ryg og lænd. Dels kan du få strukket musklerne lidt ud og dels kan du få styrket dem. Det hjalp mig rigtig meget. At sidde stille er nærmest det værste du kan byde din krop - gravid eller ej.

Anmeld

3. januar 2011

Angelspot

Jeg startede med de smerter du beskriver, der fik jeg at vide det var almindeligt, da bækkenet udvider sig og gør plads til at baby vokser. Du skal være opmærksom på hvordan du behandler din krop, altså overbelaster den, bærer tunge ting, vrider bækkenet osv, da det kan udvikle sig til begyndende bækkenløsning. Det har jeg så fået nu fordi jeg ikke var klog nok til at lytte efter Så nu passer jeg på, så det ikke bliver en bækkenløsning, for det er ikke godt for baby. Så pas du på dig selv og tag det med ro når det gør ondt. Men ellers er det godt med nogle gåture i den grad du kan holde til det indenfor smerte grænsen

Anmeld

3. januar 2011

Chr-Hei

KarinaIda skriver:

Hej tøser...

Lige nysgerrig.. Jeg er gravid i 20 uge(19+6) og har i en periode døjet meget med ondt i ryggen/lænden og det trækker ned i ballerne(stavet???), så jeg nærmest ikke kan være til for smerte eller gå... Ved I hvad dette kan være??

Smerterne har været rigtig slemme her i julen.. Så skal have ringet til lægen imorgen!!!

Har det på nøjagtig samme måde som diig.. Har lige været ved læge idag bare reglmæssig tjek og jeg er faktisk blevet sygemeldt i fjorten dage til at starte med.. Og hvis ikke det hjælper ska jeg til at gå til fyser.. Så måske du skal tage det i opløbet og se om du kan komme til fyser inden du ska sygemeldes som jeg.. Det er sq ikk sjovt..

Anmeld

3. januar 2011

KarinaIda

Heidi-ra skriver:

Har det på nøjagtig samme måde som diig.. Har lige været ved læge idag bare reglmæssig tjek og jeg er faktisk blevet sygemeldt i fjorten dage til at starte med.. Og hvis ikke det hjælper ska jeg til at gå til fyser.. Så måske du skal tage det i opløbet og se om du kan komme til fyser inden du ska sygemeldes som jeg.. Det er sq ikk sjovt..

Hej.. Er endt i samme situsation som dig, var ved læge til morgen, og er blevet sygemeldt indtil jeg har været ved fys, da lægen mener jeg har fået mig en bækkenløsning...

Anmeld

3. januar 2011

KarinaIda

KarinaIda skriver:

Hej.. Er endt i samme situsation som dig, var ved læge til morgen, og er blevet sygemeldt indtil jeg har været ved fys, da lægen mener jeg har fået mig en bækkenløsning...

Situation skulle der stå...

Anmeld

3. januar 2011

Chr-Hei

KarinaIda skriver:

Puha , det er fandeme ikke sjovt... :/ det faktisk hårdere end forventet at vær gravid hehe Men stadig dejligt .. Håber da det hjælper så .. For det er godt nok en træls omgang ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.