Sygemelding og sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

456 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej dejlige damer..

Ved godt i nok har svaret på det mange gange men er stadig super forvirret selvom jeg har surfet til rundt..

Står i den SUPER trælse situation at jeg er mange for jeg bliver sygemeldt imorgen ved min læge da jeg har MEGET ondt i min ryg kan ikke holde ud stå op ret længe af gangen. Lider meget af hovedpine og kvalme.. Og har et meget belastende arbejde.. Men anyways..

Mit spørgsmål går så på. Jeg arbejder i en privat virksomhed, som fast månedlønnet og har været der i snart tre år, får man sygedagpenge når man bliver sygemeldt eller fast læn stadig.. Har været inde læse i vores overenskomst og er ikke blevet meget klogere og der står intet i min ansættelseskontrakt.. Nogle som kan hjælpe mig?

Håber meget på svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Mus84

jeg vil tro du får løn, jeg er i samme situation og på mit arbejde når jeg er syg får jeg fuld løn. Jeg tror nemlig måske os jeg snart bliver sygemeldt har meget med ryggen og kramper i maven (måske lidt plukveer) eller måske bare deltissygemeldt.

Men du kan da ringe til din fagforening de må kunne svare helt nøjagtig på det??

Anmeld

2. januar 2011

Mus84

hvad arbejder du med og hvor langt er du henne? ;D

Anmeld

3. januar 2011

Anonym trådstarter

Mus84 skriver:

hvad arbejder du med og hvor langt er du henne? ;D

Jamen vil også have fat i min fagforening kan bare ikke rigitgt nå det inden jeg ska til læge imorgen .. Så ret rart lige vide lidt inden hehe ..

Arbejder på en café og er 18+4 får normalt også fuld løn under sygdom.. Ja selv under ferier

Anmeld

3. januar 2011

Peanut

De jobs jeg har arbejdet på, har jeg fået fuld løn i de første 14 dage, og derefter sygedagpenge..

(Har dog aldrig været syg så længe).

Ved også at min mand får sygedagpenge fra dag 1 han er syg.

Anmeld

3. januar 2011

Anonym trådstarter

Peanut skriver:

De jobs jeg har arbejdet på, har jeg fået fuld løn i de første 14 dage, og derefter sygedagpenge..

(Har dog aldrig været syg så længe).

Ved også at min mand får sygedagpenge fra dag 1 han er syg.

Okay , jamen jeg får normal løn når jeg er syg.. Uanset om det er en dag eller 5 :d Utroligt der er så meget forksel på det

Anmeld

3. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg var sygemeldt 3 mdr. sidste år og der fik jeg fuld løn (jeg var privat-ansat)

Anmeld

3. januar 2011

Mor til L&S

Er ret sikker på at du får fuld løn da din arbejdsgiver får det refunderet af kommunen

Anmeld

3. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor til Liva skriver:

Er ret sikker på at du får fuld løn da din arbejdsgiver får det refunderet af kommunen

Ok (; Har også forstået det sådan sådan nogenlunde men syntes godt nok de regler er noget indviklede

Men mange tak for svar.. Det vil da ikke gøre noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.