Armadillo

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Faith

Tina2 skriver:

Så lige noget reklame for den på en eller anden kanal iaften at den kommer her en af dagene, kan det passe??

Vi så den ikke da den var i biffen, Thomas nægtede at se den fordi vores kammerat Tobias skulle afsted kort tid efter (han er afsted nu og kommer hjem i feb) men jeg vil rigtig gerne se den.....

Ja de sender den på torsdag på tv2.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Faith

DK skriver:

Er der nogen der bliver kærester i den, men ikke må få hinanden?

Nej desværre..... Og den har hverken Brad Pitt eller Tom Cruise på rollelisten

Anmeld

2. januar 2011

Mullebergen

Rosa skriver:

Har I set den og hvad synes I?

Jeg har netop sat mig til at se den og har meget høje forventninger til den... 

Jeg har ikke set den men glæder mig til at se den på torsdag hvor der er "Amadillo aften" på Tv2 

Min datters far er tidligere soldat og har været i Kosovo og siger at filmen afspejler virkeligheden SÅ godt!

Anmeld

2. januar 2011

Sees

Jeg har set den, og jeg var rystet, chokeret og overrasket da den var færdig!
Jeg har selv mistet en kammerat i Irak, og er meget imod krigen, men at se hvordan det virkelig forgår det var vildt - Det var SLET ikke det indtryk jeg havde af krigen i Afghanistan!

Jeg synes faktisk det var "rart" at se hvad der virkelig forgår dernede.
Men barsk - Det synes jeg den er!!

Anmeld

2. januar 2011

Faith

Sees. skriver:

Jeg har set den, og jeg var rystet, chokeret og overrasket da den var færdig!
Jeg har selv mistet en kammerat i Irak, og er meget imod krigen, men at se hvordan det virkelig forgår det var vildt - Det var SLET ikke det indtryk jeg havde af krigen i Afghanistan!

Jeg synes faktisk det var "rart" at se hvad der virkelig forgår dernede.
Men barsk - Det synes jeg den er!!

Lige mine ord! Altså ikke det med din kammerat der døde, men alt det andet du skriver.

Anmeld

6. januar 2011

sne190810

Den bliver sendt i aften på Tv-2 kl. 20.10

Anmeld

13. januar 2011

Bayze

DK skriver:

Er der nogen der bliver kærester i den, men ikke må få hinanden?

Ha ha, nej ikke rigtig

Anmeld

13. januar 2011

Bayze

Jeg synes i øvrigt også den er ret barsk. Jeg synes nogle af de unge mænd virker temmelig afstumpede, og den kultur der præger lejren synes jeg også er afstumpet og jeg synes det er skræmmende at den åbenbart er ligitim dernede...

Anmeld

13. januar 2011

malenecl

Var lidt imod at se den til at starte med, da jeg er meget sart overfor krigsfilm fordi min bror har været i Irak, og det tog jeg meget skade af.

Men har skam taget mig sammen og fået den set og er faktisk glad for at have set den. Jeg syntes den var rigtig god men også rigtig barsk!

Og håber min brors "kammerater" nu kan forstå hvor barsk det er sådan noget. Da han kom hjem fra Irak var det meningen han skulle til Afganistan, men fik det alt for psykisk dårligt, og hans kammerater spurgte ham konstant;"fik du skudt nogen??" og alt sådan noget. Og min bror har fortalt os at de HAR skudt nogen og det var altså også små børn!

Men han har det heldigvis godt nu! Det var i 2007 han var i Irak.

(Sorry det blev lidt langt.)

Anmeld

13. januar 2011

Mi

Bayze skriver:

Jeg synes i øvrigt også den er ret barsk. Jeg synes nogle af de unge mænd virker temmelig afstumpede, og den kultur der præger lejren synes jeg også er afstumpet og jeg synes det er skræmmende at den åbenbart er ligitim dernede...

Det var også mit indtryk. Omvendt så forstår jeg godt at de udvikler den mentalitet. Hvis de opleveres deres fjender som mennesker med familier, så er det nok svært at være i krig. Men hele kulturen omkring dem var meget "fuck og pik og patter", hvilket egentlig virker alt for følelsespræget og ikke proffesionelt nok. Men vi sender jo også mange unge mennesker afsted, så kan man jo heller ikke forvente den helt store ro og profesionalisme.

Min tanke er også at det må være enormt vanskeligt at komme hjem til lille fredelige Danmark og tage de "problemer" vi har alvorlige og mestre en forholdsvis fredelig hverdag fyldt af madpakker og lektier.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.