Nytårskager 2010/2011!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.118 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

maggie3

Godt nytår til jer allesammen!

Min svigermor ville gerne have en kage til nytårsaften, og det skulle bare være noget lignende den jeg lavede sidste år.
Da jeg alligevel havde gang i Madam blå, min Kitchen Aid også kendt som mit andet barn, kunne jeg jo lige så godt lave en til os selv også, og her er de:

Indholdet er fælles for dem begge, og der er i hver kage: 1 makronbund og 2 chokoladebunde. Fyldet er en jordbær/hindbærmousse med champagne og så er der hakket mørk toblerone i.
Begge kager er smurt op med palminsmørcreme og pyntet med fondant og RI.

Sally.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

SHERO

Wow, super flotte...

Anmeld

2. januar 2011

Manakauapo

Hvor er de bare smukke Sally!  

Anmeld

2. januar 2011

Susan1978

De er meget flotte og jeg er meget imponeret af den flotte ensfarvet sorte farve...

nogen tips....  jeg kan ikke få mit fondant helt sort.

Anmeld

2. januar 2011

Pige2009

Hvor er de flotte

Anmeld

2. januar 2011

maggie3

Susan1978 skriver:

De er meget flotte og jeg er meget imponeret af den flotte ensfarvet sorte farve...

nogen tips....  jeg kan ikke få mit fondant helt sort.

Tak ;O)

De er faktisk ikke sorte men mørke grå-blå... synes den blev sådan lidt exclusiv i farven.

Men ellers er mit eneste svar masser af sort, og hvis det er hvjemmelavet fondant eller MMF, så put lidt nesquick cacao i i stedet for flormelis, så går der ikke så meget sort farve til.

Sally.

Anmeld

2. januar 2011

Anasmor

Knivskarp som altid... virkelig flotte Sally... Glæder mig ustyrligt til pigehygge d. 16 ..

Knus Stinna

Anmeld

3. januar 2011

birgitte

maggie3 skriver:

Godt nytår til jer allesammen!

Min svigermor ville gerne have en kage til nytårsaften, og det skulle bare være noget lignende den jeg lavede sidste år.
Da jeg alligevel havde gang i Madam blå, min Kitchen Aid også kendt som mit andet barn, kunne jeg jo lige så godt lave en til os selv også, og her er de:

Indholdet er fælles for dem begge, og der er i hver kage: 1 makronbund og 2 chokoladebunde. Fyldet er en jordbær/hindbærmousse med champagne og så er der hakket mørk toblerone i.
Begge kager er smurt op med palminsmørcreme og pyntet med fondant og RI.

Sally.

godt nytår!

hold da op hvor er de flotte er det lambeht (staves?) teknikken du har på den ene? så smukke!

Anmeld

5. januar 2011

maggie3

Ih, tak Birgitte! Ja, det er en forenklet udgave af Lambeth på den ene kage. Jeg kom lidt i tidspres, så den blev lidt spartansk tyllet.

Men tak for de søde kommentarer piger, og ditto Stinna!

Sally.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.