Kender du Udenlandske Anderledes Pasta retter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.555 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

Miamaja

Fra alle mulige verdens dele? Jeg elsker at prove lidt anderledes og laekkert end de saedvanlige pastaretter saa giv gerne dit bud og skriv venligst hvilken verdens del den kommer fra.

Gerne LIDT anderledes

Denne lidt spicy ret er en spansk ret jeg netop har provet og lavet med Chorizo polse, og er intet mindre end FANTASTISK og nemt! jeg saa opskriften i fjerneren og den var saa enkel at jeg huskede hele opskriften i hovedet.

Vi fik retten igaar aftes og manden var meget tilfreds!!

1 fint hakket loeg

3 fed

1 daase flaede tomater

1 chorizo polse

1 spsk knust peber (brug en mortar)

2 spsk ekstra god oliven olie

1 kop sorte oliven

basillikum og oregano efter smag (helst friskt)

Pasta

frisk mozerella i skiver ovenpaa ved servering (den smelter laekkert ovenpaa).

Server med broed eller let salat. Og gerne hvidvin til eller champagne for den sags skyld som vi gjorde det!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

lisbethita

Miamaja skriver:

Fra alle mulige verdens dele? Jeg elsker at prove lidt anderledes og laekkert end de saedvanlige pastaretter saa giv gerne dit bud og skriv venligst hvilken verdens del den kommer fra.

Gerne LIDT anderledes

Denne lidt spicy ret er en spansk ret jeg netop har provet og lavet med Chorizo polse, og er intet mindre end FANTASTISK og nemt! jeg saa opskriften i fjerneren og den var saa enkel at jeg huskede hele opskriften i hovedet.

Vi fik retten igaar aftes og manden var meget tilfreds!!

1 fint hakket loeg

3 fed

1 daase flaede tomater

1 chorizo polse

1 spsk knust peber (brug en mortar)

2 spsk ekstra god oliven olie

1 kop sorte oliven

basillikum og oregano efter smag (helst friskt)

Pasta

frisk mozerella i skiver ovenpaa ved servering (den smelter laekkert ovenpaa).

Server med broed eller let salat. Og gerne hvidvin til eller champagne for den sags skyld som vi gjorde det!!

Sikke en sej tråd!!! Fedt med billederne! ELSKER i øvrigt spansk mad ;-) Så gode forslag med pasta med chorizo pølse. Herhjemme står den på hjemmelavede hotdogs i dag, ha ha! Ikke sønderligt spændende! 

Jeg laver meget italienske pastaretter

Skinke, løgn, 1 fed hvidløg, fløde eller cremefine og parmesan + spagettipasta (put evt. også svampe i) eller traditionel carabonara. Italienske pastaretter er oftest med få ingridienser + parmesan. Det elsker jeg!!! 

Tak for inspiration! (Ville gerne give en detaljeret opskrift, men har en sulten baby) ;-) 

KRAM

Anmeld

2. januar 2011

Miamaja

lisbethita skriver:

Sikke en sej tråd!!! Fedt med billederne! ELSKER i øvrigt spansk mad ;-) Så gode forslag med pasta med chorizo pølse. Herhjemme står den på hjemmelavede hotdogs i dag, ha ha! Ikke sønderligt spændende! 

Jeg laver meget italienske pastaretter

Skinke, løgn, 1 fed hvidløg, fløde eller cremefine og parmesan + spagettipasta (put evt. også svampe i) eller traditionel carabonara. Italienske pastaretter er oftest med få ingridienser + parmesan. Det elsker jeg!!! 

Tak for inspiration! (Ville gerne give en detaljeret opskrift, men har en sulten baby) ;-) 

KRAM

Ja,  jeg er selv til lidt speciaele men enkle retter der ikke er for indviklede. Men godt tip med floede og cremefine for det har jeg aldrig brugt i pastasauce foer!!!

Anmeld

2. januar 2011

lisbethita

Miamaja skriver:

Ja,  jeg er selv til lidt speciaele men enkle retter der ikke er for indviklede. Men godt tip med floede og cremefine for det har jeg aldrig brugt i pastasauce foer!!!

cremefine eller fløde + parmesan + peber passer vildt godt i pastaretter. Når pastaen er kogt, så put den over i gryden med løg/skinke/champignon og held fløde eller cremefine over + parmesan løbende mens du vender det rundt. Det giver en lækker konsistens. Giv RIGELIGT med friskrevet parmesan rundt + peber. 

NAMME NAM ;-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.