frosne rabarber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.715 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

Kay

vi har været ude og handle stort ind... og der var nogle rigtig gode tilbud på kød, så vi fik købt lidt mere end der var plads til i fryseren

så måtte tage noget andet op... og det blev så den pose med frosne rabarber vi har haft liggende siden i sommer...

men hvad skal jeg dog lave ud af dem???? nogle gode opskrifter på noget med frosne rabarber???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Lone Jakobsen

hvad med rabarbergrød eller tærte?

Anmeld

2. januar 2011

Lone Jakobsen

lidt forslag

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/soeg-navn.php

Anmeld

2. januar 2011

Kay

nutche skriver:

lidt forslag

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/soeg-navn.php

tak... mums... jeg tror det bliver sådan en rabarber crumpel tærte

Anmeld

2. januar 2011

otlitrom

Kay skriver:

Lige hvad jeg vile foreslå. Det kunne jeg godt spise lige nu! lun Rabarbertærte med creme fraiche! MUMS!

Anmeld

2. januar 2011

Kay

kitty skriver:

Lige hvad jeg vile foreslå. Det kunne jeg godt spise lige nu! lun Rabarbertærte med creme fraiche! MUMS!

ville gerne invitere... men der er vist lidt langt

Anmeld

2. januar 2011

Tdittmann

jeg har denne opskrift på nem rabarberkage, smager godt med cremefraiche til:

150 g blødt smør eller margarine
175 g sukker
175 g mel
1 tsk kartoffelmel
1½ tsk bagepulver
2 æg
250 g rabarberstilke 

- - - - - 

Tænd ovnen på 175°.

Rens rabarberne og skær stilkene i stykker på 1-2 cm. Kom alle ingredienserne på nær rabarberstykkerne i foodprocessoren, og kør til dejen er glat og sammenhængende. Fyld dejen i en springform (22 cm i diameter). Stik rabarberstykkerne ned i dejen og sørg for, at de er jævnt fordelt i hele formen. Kagen bages midt i ovnen i 35-40 minutter. Afkøl på en bagerist, og server lun.

Rabarberkagen er velegnet at fryse.

Kagen kan også laves med optøede, frosne rabarberstykker. Husk, at dryppe rabarberstykkerne godt af først.

Anmeld

2. januar 2011

Lone Jakobsen

Kay skriver:

lyder vildt lækkert

jeg bagte pæretærte for nylig... det var bare guf

Anmeld

2. januar 2011

Kay

Tdittmann skriver:

jeg har denne opskrift på nem rabarberkage, smager godt med cremefraiche til:

150 g blødt smør eller margarine
175 g sukker
175 g mel
1 tsk kartoffelmel
1½ tsk bagepulver
2 æg
250 g rabarberstilke 

- - - - - 

Tænd ovnen på 175°.

Rens rabarberne og skær stilkene i stykker på 1-2 cm. Kom alle ingredienserne på nær rabarberstykkerne i foodprocessoren, og kør til dejen er glat og sammenhængende. Fyld dejen i en springform (22 cm i diameter). Stik rabarberstykkerne ned i dejen og sørg for, at de er jævnt fordelt i hele formen. Kagen bages midt i ovnen i 35-40 minutter. Afkøl på en bagerist, og server lun.

Rabarberkagen er velegnet at fryse.

Kagen kan også laves med optøede, frosne rabarberstykker. Husk, at dryppe rabarberstykkerne godt af først.

uhhhmmm den lydder også lækker... hmmm hvordan skaffer jeg flere rabarber??   ej hihi... jeg må lade kæresten vælge... han spiser alligevel mest...

Anmeld

2. januar 2011

Kay

nutche skriver:

lyder vildt lækkert

jeg bagte pæretærte for nylig... det var bare guf

uhmm ja... er nød til at invitere gæster hvergang jeg er i bage humør... når man prøver at slanke sig er det ik så smart at havde kage stående   men kæresten tager også godt fra... den lille mand... men han bliver sku ik større af det... forstår det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.