1m1i1a skriver:
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor det ikke er lykkedes os endnu
Som jeg læser det alle steder, i vorers alders gruppe (jeg er 20 til april og kæresten 21 her i januar) - burde de ske inden for 6 mdr til 1 år højst! Vi er altså på 11 mdr nu!! Ud af de 11 mdr har vi nok brugt æl beregner i de 8 mdr og æl teste i de sidste 3, uden der er sket noget. Jeg fik min mens lige efter p-pille stop og den svinger lidt fra 31-33 dage, så det skulle også være normalt. Jeg var på p-piller i ca små 5 år.
Jeg er så bange for at en af os fejler noget, jeg tænker på det hver dag om der noget galt med mig. Jeg tør næsten ikke ringe til min læge og forklar situationen om det her PB. Bange for hun nævner noget om alderen, eller at vi skal prøve et år mere, fordi vi er så unge. + alt det med egen betaling - det forstår jeg ikke en fis af. Hvis det er omkring de 50-100.000 kr om året, får vi da ikke råd i den nærmeste fremtid, tænker jeg. Ihvert fald ikke til at smide på en gang! Og hvis vi skal gå og spare op i til det, går der langtid, og har allerede nu svært ved at tro det nok skal lykkedes.
Jeg ved slet ikke hvor vi skal starte? Det er så uoverskuligt 
Undskyld det sure opstød, det er bare en utrolig svær tid- meget sværer end hvad vi havde regnet med.
Jeg kunne godt forestille mig hvor hårdt det er, selvom jeg aldrig selv har siddet i den situation i sidder i. Men jeg kender bestemt godt til ønsket om at få børn, og når det så ikke lykkes, må det være enormt frustrerende og nedslående.
Kunne i ikke få undersøgt om alt er som det skal være? Altså at få tjekket din kærestes sædkvalitet, og om alt er som det skal være hos dig også? Det tror jeg da ikke koster noget. Hvis i nu får at vide at ingen af jer fejler noget, kan det måske også give jer noget mere ro. Og hvis det viser at der er noget galt, så kan i jo også begynde at spare op til den der vildt uretfærdige egenbetaling.
Alle burde have nemt ved at blive gravid, det er bare sådan øv, når folk som jer, der brændende ønsker sig et barn, har svært ved at få det.
Jeg ved ikke, hvad jeg mere skal skrive, andet end at jeg føler med jer