Opskrift på chokoladekage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

Findusinde

Hejsa!

Jeg mangler opskriften på en god chokoladekage der egner sig til at blive flækket en enkelt gang... Og den skal være egnet til at være stor? Skal bruge den til ca 30 mennesker...

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Findusinde

Findusinde skriver:

Hejsa!

Jeg mangler opskriften på en god chokoladekage der egner sig til at blive flækket en enkelt gang... Og den skal være egnet til at være stor? Skal bruge den til ca 30 mennesker...

Knus

OP

Anmeld

2. januar 2011

Dot D

Den her bruger jeg

450 g sukker

500 g mel

180 g hakket chokolade

2 tsk vanillie

2 tsk natron

100 g kakao

Det blandes i en skål

2 dl flydende margerine

5 dl A 38

2,5 dl kærnemælk

2 æg

Blandes sammen og hældes i den tørre blanding. Det her er en dobbelt portion, som jeg næsten altid laver, for er der for meget, så kommer jeg det i muffinsforme, og så er der hygge

Jeg bager den ved 180 g varmluft og i hvert fald 35 men tit mere, men tjek ved 35 med en strikkepind og så giv den mere, hvis den ikke er færdig. Det kommer an på ovn og hvad form du bruger nemlig. For at du ikke undre dig for mget, kan jeg sige, at jeg har oplevet, at det har taget næsten en time Den er bare god 

Anmeld

2. januar 2011

Findusinde

Dot D skriver:

Den her bruger jeg

450 g sukker

500 g mel

180 g hakket chokolade

2 tsk vanillie

2 tsk natron

100 g kakao

Det blandes i en skål

2 dl flydende margerine

5 dl A 38

2,5 dl kærnemælk

2 æg

Blandes sammen og hældes i den tørre blanding. Det her er en dobbelt portion, som jeg næsten altid laver, for er der for meget, så kommer jeg det i muffinsforme, og så er der hygge

Jeg bager den ved 180 g varmluft og i hvert fald 35 men tit mere, men tjek ved 35 med en strikkepind og så giv den mere, hvis den ikke er færdig. Det kommer an på ovn og hvad form du bruger nemlig. For at du ikke undre dig for mget, kan jeg sige, at jeg har oplevet, at det har taget næsten en time Den er bare god 

Tusind tak søde!! Den potion der, passer den til en bradepande?? Altså den størrelse der går direkte i ovnen`? Håber du ved hvad jeg mener..

Anmeld

2. januar 2011

Dot D

Findusinde skriver:

Tusind tak søde!! Den potion der, passer den til en bradepande?? Altså den størrelse der går direkte i ovnen`? Håber du ved hvad jeg mener..

Ja den fylder i hvert fald min godt op Jeg snyder lidt, når jeg bager, kan ikke følge en opskrift helt præcist, hi hi, så giv den lidt extra natron så bliver den flot høj

Anmeld

2. januar 2011

Findusinde

Dot D skriver:

Ja den fylder i hvert fald min godt op Jeg snyder lidt, når jeg bager, kan ikke følge en opskrift helt præcist, hi hi, så giv den lidt extra natron så bliver den flot høj

Super TUSIND tak!! Har lige fået en bestilling på en kage til 30 mennekser, til på tirsdag!!  Så har lige pludselig lidt små travlt!

Anmeld

2. januar 2011

Dot D

Findusinde skriver:

Super TUSIND tak!! Har lige fået en bestilling på en kage til 30 mennekser, til på tirsdag!!  Så har lige pludselig lidt små travlt!

Den er sååååå nem at bage, og jeg ville bage den NU, lade den køle af, så i en tæt pose og på køl, så er den mumselækker om et par dage

Anmeld

2. januar 2011

Findusinde

Dot D skriver:

Den er sååååå nem at bage, og jeg ville bage den NU, lade den køle af, så i en tæt pose og på køl, så er den mumselækker om et par dage

Jeg må i gang!

Anmeld

2. januar 2011

Dot D

Findusinde skriver:

Jeg må i gang!

God arbejdslyst, glæder mig til at se billeder... Jeg skal lave en dåbskage til på lørdag, med babysneakers på, så det er nyt for mig.

Anmeld

2. januar 2011

Findusinde

Dot D skriver:

God arbejdslyst, glæder mig til at se billeder... Jeg skal lave en dåbskage til på lørdag, med babysneakers på, så det er nyt for mig.

Uh den glæder jeg mig til at se! Det er en bestilling der er kommet liiige i sidste øjeblik, så det bliver kun det øverste på kagen der bliver med fondant, og så siderne bliver kørt op med royal icing.. Og så skal den ligges sammen med et enkelt lag hindbærmousse.. Bedre kan jeg ikke gøre det, når der kommer SÅ sen en bestilling, normalt ville jeg sige nej, men de penge jeg får for den vil jeg jo heller ikke være foruden....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.