Hjælp søges....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

462 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

KajaHH

Som overskriften siger søger jeg hjælp.

Vores datter har snart 5 års fødselsdag,og ønsker sig en hallo Kitty lagkage, da hun vil ha børnehaven her hjem og fejre dagen.

Mit problem går nu ud på jeg ALDRIG har prøvet at lave sådanne smukke kager som i har herinde,og derfor har jeg virkelig brug for hjælp,både med en god opskrift og hvordan jeg pynter og med hvad.

Håber virkelig på noget hjælp fra jer gode fantastiske kagekoner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

birgitte

hmm hvad slags kage kan din datter godt lide? herhjemme er det næsten altid en chokoladekage når det er børneføsda for det kan de fleste børn lide og det er uden fyld ell. evt med nutella smørcreme imellem.

man pynter enten med mmf (hjemmelavet fondant af skumfiduser) eller med købefondant. de er begge ligesom en slags spiselig modelervoks. jeg bruger altid købt fra wilton kan købes her http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/fondant-tilbehoer-29/ på samme hjemmeside finder du også diverse blomster/bogstavs udstikkere og masser af flotte pastafarver som du kan indfarve fondanten med

med hensyn til hvordan ja så er det et spørgsmål om tålmodighed og lidt knowhow

jeg har lige lavet denne kitty til min datter.

Tænker du kunne  vælge en enkel rund kage du overtrækker og pynter med blomster og så evt kaster dig ud i en enkel modellering af en kitty du kan sætte på midten af kagen.

anasmor har lavet mange men os Dot D og de er alle så flotte og så kunne du jo finde inspiration til det du lige synes passer til dig.

når man arbejder med fondant handler det om at ælte det godt og så at duste sit arbejdsbord med maizena så det ikke hænger i under udrulningen. når du ruller det ud skal det ikke være for tyndt så er det svært at arbejde med når det skal på kagen. prøver lige at finde en how to på nettet der viser hvordan du overtrækker!

samme med blomster du ruller her bare tyndt ud husk duste med maizena så kommer de nemmere ud af udstikkeren- det samme gælder bogstaver.

hmm ved ikke om det dækker lidt af dine spørgsmål ellers spørger du jo bare igen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. januar 2011

birgitte

mht til link til hvordan du overtrækker så finder du det i den låste tråd der hedder gode råd tips og links helt nederst på side 1.

men glemte lige at nævne at for at din kage bliver fin og glat i overfladen skal den inden den overtrækkes lige smøres op med smørcreme. cremen skal være rimelig blød og så smører du simpelthen op med en pallet kniv men tror os det vises i samme link

der findes et hav af forskellige opskrifter på smørcremer i opskrift tråden og ligeledes på kager.

Anmeld

2. januar 2011

KajaHH

birgitte skriver:

hmm hvad slags kage kan din datter godt lide? herhjemme er det næsten altid en chokoladekage når det er børneføsda for det kan de fleste børn lide og det er uden fyld ell. evt med nutella smørcreme imellem.

man pynter enten med mmf (hjemmelavet fondant af skumfiduser) eller med købefondant. de er begge ligesom en slags spiselig modelervoks. jeg bruger altid købt fra wilton kan købes her http://specialkoebmanden.dk/alt-til-bagning-kager-is-9/fondant-tilbehoer-29/ på samme hjemmeside finder du også diverse blomster/bogstavs udstikkere og masser af flotte pastafarver som du kan indfarve fondanten med

med hensyn til hvordan ja så er det et spørgsmål om tålmodighed og lidt knowhow

jeg har lige lavet denne kitty til min datter.

Tænker du kunne  vælge en enkel rund kage du overtrækker og pynter med blomster og så evt kaster dig ud i en enkel modellering af en kitty du kan sætte på midten af kagen.

anasmor har lavet mange men os Dot D og de er alle så flotte og så kunne du jo finde inspiration til det du lige synes passer til dig.

når man arbejder med fondant handler det om at ælte det godt og så at duste sit arbejdsbord med maizena så det ikke hænger i under udrulningen. når du ruller det ud skal det ikke være for tyndt så er det svært at arbejde med når det skal på kagen. prøver lige at finde en how to på nettet der viser hvordan du overtrækker!

samme med blomster du ruller her bare tyndt ud husk duste med maizena så kommer de nemmere ud af udstikkeren- det samme gælder bogstaver.

hmm ved ikke om det dækker lidt af dine spørgsmål ellers spørger du jo bare igen

Jeg er helt sikker på det skal være en chokoladekage,forsom du også selv skriver så er det noget alle børn kan li.

1000 tak for hjælpen, så vil jeg til at tjekke det hele ud og igang med at prøve.

Det skal være en firkantet kage,jeg tænkte lidt som to bradepande ovenpå hinanden, hvis du forstår hvad jeg mener.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.