Nu ved forældrene det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

687 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. januar 2011

ooo

... Ja, altså mine og Nillers forældre, vi selv vidste godt at jeg var gravid.

Så er jeg her lige igen, har en pause fra kvalmen og den skal da udnyttes fornuftigt. (Dvs. ikke til speciale, men herinde, man har vel prioriteterne i orden)

I julen fik Niller og jeg fortalt vores familier at jeg er gravid. Det var SÅ dejligt at få det sagt, for jeg har jo haft det rigtig skidt med kvalme, og det var rigtig rart at forklare hvorfor jeg ikke altid var på toppen når vi havde snakket i telefon osv. Min forældre var de første vi fortalte det til, vi skulle egentlig have været til lillejuleaftenshygge hos Nillers familie d. 23, men vi kunne ikke komme frem for sneen. Dumme som vi nu er forsøgte vi da at komme frem, men sad simpelthen FAST i en kæmpe snedrive der ville have gjort Bornholm stolt, så efter at vi var kommet hjem derfra, så opgav vi, og valgte at blive hos mine forældre i stedet for.

Min forældre blev virkelig glade, men de har jo altså prøvet det her børnebørnshalløj to gange før. Det var super at sidde og snakke om hvordan det havde været med hende, da hun var gravid, og få en masse gode råd.

Vi fortalte også min søster, hendes mand og deres to fantastiske børn det, og børnene glæder sig vildt til at få en fætter. Som min niece på 7 sagde, jeg er ligeglad med hvad det bliver, men Jonatan vil gerne have en fætter. Sådan, så har vi da noget at gå efter.

Niels´forældre blev SÅ glade da vi fortalte dem at de skulle være farmor og farfar, det første hans mor sagde (råbte, var det nu nærmere) var endelig! Og så blev der krammet og drukket champagne, mens jeg sad med en brækspand og en gang cola. Det var meget smukt...eller...

D. 27. blev det så fortalt til resten af Nillers familie, og de blev fuldstændig vilde. Vi var til julefrokost med dem, og hele dagen blev brugt på at finde navne til babyen, unikke navne såsom Finn Holger og lignende.

Og nu er vi tilbage i København, og har stadig ikke fortalt det til vores venner endnu. Det vil vi gerne vente med, til jeg er blevet scannet, så vi er helt sikre på at der er noget, og at det ikke bare er noget jeg bilder mig ind.

Og så har vi jo ellers fået nogle datoer på bordet for alle mulige ting, d. 5. januar skal jeg have taget den der doubletest på Hvidovre hospital (mangler liiige at finde ud af hvor de vil tage den, kan simpelthen ikke læse mig til det nogen steder), d. 21. januar er det nakkefoldsscanning og d. 25. januar er det første jordmoderbesøg på Vesterbro. Og nåreh ja, d. 20. januar skal specialet afleveres. Så der er gang i den her i januar.(FEEED smiley, ik`)

Det var vist lige hvad der sker her på Amager for tiden. Jeg håber at I alle er kommet godt ind i det nye år, og at I har det godt.

Mange kram herfra - Mette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

sarahb

Først og fremmest glædelig jul
Og stort tillykke til alle i familien med deres kommende titler
hvor er det dejligt at de blev så glade og dejligt at det nu er i det åbne og i kan glædes over det og bitche over kvalmen til nogle

Jeg er så glad på jees vegne og glæder mig til at høre om NF scanningen og alt det andet der sker her i Januar, du er en travl kvinde her i den første måned på året der kommer til at betyde ALT i verden for jer.

stort kram Sarah

Anmeld

2. januar 2011

Barbamama

Jeg synes det er i orden du lige kommer forbi Navlestrengen når kvalmen har lagt sig! Ha ha ha. Og hvor dejligt at alle blev så glade over den gode nyhed!!!! Og så er det også rart man kan sidde og være helt grå i hovedet og folk ved hvorfor!!! Vi fortalte det så tidligt at jeg ikke havde nået at få kvalme endnu. He he... Jeg var kun 5 1/2 uge henne. Vi kunne ikke vente. Det sjove var at jeg en fredag fandt ud af at jeg var gravid og om lørdagen sagde min onkel til mig: Nå I er blevet forlovet, så skal I vel snart have en lille? Jeg var så tæt på at grine og tænkte bare: Du skulle bare lige vide! Fed lille hemmelighed at sidde med!

Anmeld

2. januar 2011

JustAnotherName

Det er dejligt (og mere håndgribeligt) når det bliver sagt højt til andre.
Og skønt at det kun er taget godt imod ....selvfølgelig! Det er jo kun glædeligt!

Sikke meget der skal ske i januar - det bliver da Så spændende!

Det glæder mig, at kunne følge dig/jer, og finde ud af om det så bliver en lille fætter Finn Holger  

Anmeld

2. januar 2011

anna-jonas

Ren optur, når omgivelserne bliver ellevilde, over at man har haft ubeskyttet sex og venter sig..............

Griner.................aj, det er sgu' bare fedt, at jeres familier blev glade. Nu mangler vi bare, at du slipper for kvalmen........................så du kan begynde at nyde graviditeten.

Godt nytår, søde Mette.

Knus fra Mette

Anmeld

2. januar 2011

Karo

Hvor dejligt at i fik fortalt famillien den gode nyhed

Jeg går ud fra det er blodprøven til dobbeltesten du skal have taget på onsdag. Den tager de i ambulatoriet http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Kli nisk+Biokemisk+Afdeling/Ambulatoriets+åbnings tider/.

Det ligger i stueplan ved indgang 1.

Anmeld

4. januar 2011

ooo

sarahb skriver:

Først og fremmest glædelig jul
Og stort tillykke til alle i familien med deres kommende titler
hvor er det dejligt at de blev så glade og dejligt at det nu er i det åbne og i kan glædes over det og bitche over kvalmen til nogle

Jeg er så glad på jees vegne og glæder mig til at høre om NF scanningen og alt det andet der sker her i Januar, du er en travl kvinde her i den første måned på året der kommer til at betyde ALT i verden for jer.

stort kram Sarah

Det er nemlig rigtig rart at kunne fortælle om hvordan man har det, i stedet for at lyve og sige man har det suuuper mens man i virkeligheden er ved at dø.

Og selvom det bliver en travl januar, så bliver det også en spændende måned. Tænk at vi skal se baby for første gang. Så bliver det lidt mere virkeligt.

Anmeld

4. januar 2011

ooo

michella80 skriver:

Jeg synes det er i orden du lige kommer forbi Navlestrengen når kvalmen har lagt sig! Ha ha ha. Og hvor dejligt at alle blev så glade over den gode nyhed!!!! Og så er det også rart man kan sidde og være helt grå i hovedet og folk ved hvorfor!!! Vi fortalte det så tidligt at jeg ikke havde nået at få kvalme endnu. He he... Jeg var kun 5 1/2 uge henne. Vi kunne ikke vente. Det sjove var at jeg en fredag fandt ud af at jeg var gravid og om lørdagen sagde min onkel til mig: Nå I er blevet forlovet, så skal I vel snart have en lille? Jeg var så tæt på at grine og tænkte bare: Du skulle bare lige vide! Fed lille hemmelighed at sidde med!

Folk har også kommenteret på hvornår vi skulle igang med at lave babyer, når nu vi var blevet gift. Rimeligt svært at holde masken og være vag, når man allerede er i gang med at bage en baby.

Og Nillers forældre ringede lige i går, de ville gerne sponsorere 5000 til en barnevogn. Nillers ene lillebror skal til Argentina og læse i et semester, og der skal Niels´forældre og den anden lillebror besøge ham, så de ville give 5000 til dem også, til flybilletten. Og siden vi ikke skal besøge ham, så synes de at pengene skal bruges til en barnevogn. FEDT!

Anmeld

4. januar 2011

ooo

JustAnotherName skriver:

Det er dejligt (og mere håndgribeligt) når det bliver sagt højt til andre.
Og skønt at det kun er taget godt imod ....selvfølgelig! Det er jo kun glædeligt!

Sikke meget der skal ske i januar - det bliver da Så spændende!

Det glæder mig, at kunne følge dig/jer, og finde ud af om det så bliver en lille fætter Finn Holger  

Hmmm, uanset hvad, så tror jeg godt at vi stille og roligt kan udelukke navnet Finn Holger...

Men så er det bare med at finde et andet navn, som baby ikke vil blive mobbet med resten af livet... Svært.

Anmeld

4. januar 2011

ooo

anna-jonas skriver:

Ren optur, når omgivelserne bliver ellevilde, over at man har haft ubeskyttet sex og venter sig..............

Griner.................aj, det er sgu' bare fedt, at jeres familier blev glade. Nu mangler vi bare, at du slipper for kvalmen........................så du kan begynde at nyde graviditeten.

Godt nytår, søde Mette.

Knus fra Mette

Ja for filan, for 10 år siden ville man skulle have givet kvajebajer, og nu bliver der åbnet champagne. Total optur.

Og så vil jeg liiige prale med at jeg kun kastede op EN gang i går. Det var jo helt vildt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.