Farvel til sut - svært at falde i søvn, hjæælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.074 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

LotteN

Lærke (2 år og 7 måneder)afleverede sin sut til julemanden d. 18 december og det gik ganske fint. Var meget stolt.

Hun spørger ikke til sutten, men har virkelig svært ved at falde i søvn. Førhen sov hun altid med en pude uden betræk på, men den vil hun ikke have mere, efter hun afleverede sutten. Så jeg tror hun mangler et sovedyr - men heller ikke det vil hun have.

Siden hun smed den har der været flere middagslure hun ikke har fået. Men her på det sidste har vi kunne få hende til at sove, hvis vi går med hende
Men det er nu ikke det største problem. Det er om aftenen når hun skal i seng. Vi kan ikke få hende til at sove. De sidste aftener er hun blevet puttet i vores seng og så har jeg løftet hende ind når vi er gået i seng. Men det duer jo ikke i længden.

Hvordan har I andre gjort der har haft lidt problemer når sutten er blevet efterladt?
Lige nu ligger faren ved siden af hendes i vores seng - idag vil hun slet ikke falde til ro (bliver puttet kl 19.30)

Håber nogle af jer kvinder kan give mig en masse gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Diana...

Når det kun er disse dage det har været sådan om aften, kan det så ikke have noget at gøre med alt det krudt? Her fyre de meget af lige omk Lucas sengetid og det har de gjort i flere dage nu. og det larmer jo helt vild. 

Anmeld

1. januar 2011

LotteN

Diana... skriver:

Når det kun er disse dage det har været sådan om aften, kan det så ikke have noget at gøre med alt det krudt? Her fyre de meget af lige omk Lucas sengetid og det har de gjort i flere dage nu. og det larmer jo helt vild. 

har måske fået skrevet det forkert, men purningen om aftenen har kørt sådan lige siden vi afleverede sutten.

Inden kunne vi bare sige godnat og så gå ned og hørte ikke mere fra hende. Men det har godt nok ændret sig nu

Anmeld

1. januar 2011

Diana...

LotteN skriver:

har måske fået skrevet det forkert, men purningen om aftenen har kørt sådan lige siden vi afleverede sutten.

Inden kunne vi bare sige godnat og så gå ned og hørte ikke mere fra hende. Men det har godt nok ændret sig nu

Nåå hmm hvordan lærte i hende og falde i søvn selv første gang? Var det måske en mulighed og prøve sådan igen? 

Hvad med en nusseklud? Lucas bruger hovedpudebetræk som nusseklud. 

Anmeld

2. januar 2011

LotteN

Diana... skriver:

Nåå hmm hvordan lærte i hende og falde i søvn selv første gang? Var det måske en mulighed og prøve sådan igen? 

Hvad med en nusseklud? Lucas bruger hovedpudebetræk som nusseklud. 

uha Diana, det er et godt spørgsmål, hvis bare jeg kunne huske det. Men mener det var noget med at sidde på trappen og det er også det vi gør nu, men det hjælper ikke.

En sutteklud tror jeg heller ikke ville virke, da hun smider alt væk vi giver hende i sengen

Anmeld

2. januar 2011

JustAnotherName

Vores datter afleverede også sin sut til julemanden, 1 søndag i advendt.
3 år gammel. Og heldigvis har vi over al forventning, slet ikke haft gråd eller snak om den siden. Hun var åbenbart HELT PERFEKT KLAR lige på det tidspunkt. Så vi var heldige.
Men vi brugte også rigtig lang tid på at forberede hende på det, snakke om det, inden dagen kom. Og så fik hun en gave af "julemanden" som tak for sutterne.
Hun har en nusseklud endnu, og den er hun meget glad for. Måske det har hjulpet til, at det gik så nemt med, at tage sutterne fra hende efter 3 års brug. Jeg ved det ikke.

Men jeg gruede selv for, at hun ville få det svært. Så jeg forstår godt din afmagt. Og jeg håber for Jer, og især for hende, at det meget snart går over igen.

KUNNE man evt. tage hende med ud og købe en bamse som HUN  har valgt som sit "nye elskede sove-dyr", og dét måske kunne erstatte den tomme plads??

Anmeld

2. januar 2011

tinasmor

Dit indlæg er det jeg frygter. Vi tager sutten om et par uger og hun er meget suttefikseret og har ALDRIG sovet uden en sut, så jeg tror desværre jeg vil sidde i din situation om et par måneder

Så ingen gode råd herfra, men bare et "held og lykke" håber snart i finder en løsning. Det er aldrig sjovt med sådan noget.

Anmeld

2. januar 2011

LotteN

JustAnotherName skriver:

Vores datter afleverede også sin sut til julemanden, 1 søndag i advendt.
3 år gammel. Og heldigvis har vi over al forventning, slet ikke haft gråd eller snak om den siden. Hun var åbenbart HELT PERFEKT KLAR lige på det tidspunkt. Så vi var heldige.
Men vi brugte også rigtig lang tid på at forberede hende på det, snakke om det, inden dagen kom. Og så fik hun en gave af "julemanden" som tak for sutterne.
Hun har en nusseklud endnu, og den er hun meget glad for. Måske det har hjulpet til, at det gik så nemt med, at tage sutterne fra hende efter 3 års brug. Jeg ved det ikke.

Men jeg gruede selv for, at hun ville få det svært. Så jeg forstår godt din afmagt. Og jeg håber for Jer, og især for hende, at det meget snart går over igen.

KUNNE man evt. tage hende med ud og købe en bamse som HUN  har valgt som sit "nye elskede sove-dyr", og dét måske kunne erstatte den tomme plads??

Hun snakker overhovedet heller ikke om sutten og spørger heller ikke til den når hun skal sove, men det er jo tydeligt hun mangler den, når hun ikke kan falde i søvn.

Lærke har både fået en gave af julemanden, men den er hun ligeglad med. og vi har været  i fætter br og fortalt hende at vi skulle ud og finde en bamse hun kunne sove med og den var hun helt med på. hun vælger en bamse, men som alt det andet er den uden interesse når vi kommer hjem og hun vil ikke sove med den...

Men dejligt at høre jeres gik over al forventning... Det gjorde det så ved LÆrke da hun smed bleen, men synes godt nok det er ved at være lidt synd for hende nu - den søvn er bare SÅ vigtig

Anmeld

2. januar 2011

LotteN

tinasmor skriver:

Dit indlæg er det jeg frygter. Vi tager sutten om et par uger og hun er meget suttefikseret og har ALDRIG sovet uden en sut, så jeg tror desværre jeg vil sidde i din situation om et par måneder

Så ingen gode råd herfra, men bare et "held og lykke" håber snart i finder en løsning. Det er aldrig sjovt med sådan noget.

Bare rolig, jeg har hørt om flere hvor det er gået over al forventning, så det kan vi håbe det også kommer til for jer

Anmeld

2. januar 2011

JustAnotherName

LotteN skriver:

Hun snakker overhovedet heller ikke om sutten og spørger heller ikke til den når hun skal sove, men det er jo tydeligt hun mangler den, når hun ikke kan falde i søvn.

Lærke har både fået en gave af julemanden, men den er hun ligeglad med. og vi har været  i fætter br og fortalt hende at vi skulle ud og finde en bamse hun kunne sove med og den var hun helt med på. hun vælger en bamse, men som alt det andet er den uden interesse når vi kommer hjem og hun vil ikke sove med den...

Men dejligt at høre jeres gik over al forventning... Det gjorde det så ved LÆrke da hun smed bleen, men synes godt nok det er ved at være lidt synd for hende nu - den søvn er bare SÅ vigtig

Ja, der bøvler vi jo omvendt af Jer enormt med at komme HELT af med bleen. For Bianca kan godt holde sig, og gå rundt uden ble på. Men hun vil ikke bruge potte eller wc. Så hendes lille blære er jo ved at sprænges frem til at hun får ble på, når hun skal sove. Vi troede at hun var mere klar, men det viser sig åbenbart, at hun ikke helt er nået dertil endnu.

Sådan er det nok tit, at ens børn har nemt ved noget og svært ved andet.
Og der er vores to piger så bare lige omvendte af hianden.

Men altid kræver det tålmodighed og forståelse, som forældre.
Det er bare svært, når man står dér og INGENTING virker.
Og ja, søvnen er jo bare så afgørende og vigtig. Jeg håber det snart vender hjemme hos Jer igen. Det lyder til, at I har gjort og afprøvet alle muligheder som lige er oplagte. Så måske er det bare et spørgsmål om tid, og lidt ekstra nærhed fra Jer ved puttetid.
Det må da være et rimelig OK tegn, at hun ikke omtaler sutten. Men ja, den er nu nok savnet alligevel, siden det er så svært at falde i søvn....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.