1 Undersøgelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

JuelZ

Jeg skal d. 05.01.2011 til min 1 graviditets undersøgelse hos lægen... dvs have lavet vandre journal og alt det der...

Men hvad laver de ellers har ikke rigtig ville undersøge det da jeg i forvejen er en blanding af mega nervøs og mega spændt... så hvad undersøger de og alt det der, hvad skal jeg have med når jeg møder deroppe ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

misspippi

Du skal ikke have noget med andet end dig selv.

Lægen laver en gynækologisk undersøgelse af dig, for at sikre at graviditeten er god nok og at alt er i orden "derinde".

Jeg kan ikke huske om de tager blodprøver, men det mener jeg nu nok de gør.

Hvis du ved hvornår du havde din menstruations første dag, er det lettere for lægen at bregene din terminsdato.

Og så skal du bare tage det roligt og lade lægen fører ordet. de skal nok hjælpe dig på vej :-)

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Venlig hilsen

Misspippi

Anmeld

1. januar 2011

JuelZ

misspippi skriver:

Du skal ikke have noget med andet end dig selv.

Lægen laver en gynækologisk undersøgelse af dig, for at sikre at graviditeten er god nok og at alt er i orden "derinde".

Jeg kan ikke huske om de tager blodprøver, men det mener jeg nu nok de gør.

Hvis du ved hvornår du havde din menstruations første dag, er det lettere for lægen at bregene din terminsdato.

Og så skal du bare tage det roligt og lade lægen fører ordet. de skal nok hjælpe dig på vej :-)

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Venlig hilsen

Misspippi

Mange tusind tak ... det bliver godt nok spændende er så spændt ... ved du hvornår man skal til den første scanning ? en veninde sagde igår at det bliver inden uge 13 ? er det rigtigt?

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

TinaMajdah91Juel skriver:

Jeg skal d. 05.01.2011 til min 1 graviditets undersøgelse hos lægen... dvs have lavet vandre journal og alt det der...

Men hvad laver de ellers har ikke rigtig ville undersøge det da jeg i forvejen er en blanding af mega nervøs og mega spændt... så hvad undersøger de og alt det der, hvad skal jeg have med når jeg møder deroppe ??

Du skal intet medbringe. Lægen laver en GU og stiller dig forskellige spørgsmål. Så kommer man ofte videre ind til sygeplejersken og får lavet vandrejournal der.

Du får to scanninger under graviditeten en NF (nakkefoldscanning) i uge 12 og en MD (misdannelsesscanning) i uge 20

Anmeld

1. januar 2011

Fru'Rugaard

Jeg var inde hos en vikar da jeg sku til den første undersøgelse, og fordi at jeg havde taget 5 teste selv, så ville han ikke gøre det, men jeg fik ik taget blodprøve eller gynækologisk undersøgelse, det eneste hab gjorde var at sige min termin og det var det, og den dag jeg kom ind til min egen læge, lavede hun min vandrejournal og ændrede min termin, og det var det eneste hun gjorde
tror det er forskelligt fra læge til læge

Rikke - Mor til maja på 9 mdr.

Anmeld

1. januar 2011

JuelZ

Baagøe skriver:

Du skal intet medbringe. Lægen laver en GU og stiller dig forskellige spørgsmål. Så kommer man ofte videre ind til sygeplejersken og får lavet vandrejournal der.

Du får to scanninger under graviditeten en NF (nakkefoldscanning) i uge 12 og en MD (misdannelsesscanning) i uge 20

Okay synes bare ellers jeg har læst et sted at jeg skal have urinprøve med

Anmeld

1. januar 2011

JuelZ

Fru'Rugaard skriver:

Jeg var inde hos en vikar da jeg sku til den første undersøgelse, og fordi at jeg havde taget 5 teste selv, så ville han ikke gøre det, men jeg fik ik taget blodprøve eller gynækologisk undersøgelse, det eneste hab gjorde var at sige min termin og det var det, og den dag jeg kom ind til min egen læge, lavede hun min vandrejournal og ændrede min termin, og det var det eneste hun gjorde
tror det er forskelligt fra læge til læge

Rikke - Mor til maja på 9 mdr.

jeg har fået det konstateret hos lægen da den var svagt positiv, og har selv lavet 10 teste efterfølgende :i kun fordi jeg endnu ikk har et billed af det hehe

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

Okay synes bare ellers jeg har læst et sted at jeg skal have urinprøve med

Den kan du lave deroppe, for det er blot så de kan bekræfte, at du er gravid og bliver ikke brugt til andet

Anmeld

1. januar 2011

JuelZ

Baagøe skriver:

Den kan du lave deroppe, for det er blot så de kan bekræfte, at du er gravid og bliver ikke brugt til andet

nåååår fair nok jeg troed de sku bruge det til noget andet.... Nå men det jo ikke nødvendigt nok når jeg fik min graviditet bekræftet hos lægen

Anmeld

1. januar 2011

Pige2009

nåååår fair nok jeg troed de sku bruge det til noget andet.... Nå men det jo ikke nødvendigt nok når jeg fik min graviditet bekræftet hos lægen

Nemlig. God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.