Fugt og skimmel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.501 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Kvindemin

Hvad er forskellen? Nogle der har haft det, eller nogle der kan fortælle lidt om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Lucipher

Fugt er vand. Skimmel er svampeinfektion. Fugt kan være grobund for skimmelsvamp. Men helt bestemt noget der skal bekæmpes, for man kan blive rigtig syg af det.

Hilsen Julie

Anmeld

1. januar 2011

Kvindemin

Lucipher skriver:

Fugt er vand. Skimmel er svampeinfektion. Fugt kan være grobund for skimmelsvamp. Men helt bestemt noget der skal bekæmpes, for man kan blive rigtig syg af det.

Hilsen Julie

Vi flyttede for 2 år ind i noget helt nyt, vi fandt senere hen ud af at det hele var noget rigtig makværk og flere heroppe er blevet huset pga skimmel. Vi har HVER dag, vand i karmene, ned af vinduerene, samt frost i fugerne hvis det fryser.
Inde i nogle af vinduerne kan der være helt sort af noget jeg vil beskrive som mug, og i nogle vinduer er tapetet helt mørnet, og vi må tørre mug væk derfra. Hvad pokker gør man lige??? Vi bor i til leje ved Hdejeendomme.... Vi kan jo ikke bo her. Men hvem kan konstatere hvad det er??

Anmeld

1. januar 2011

Lucipher

Du skal ha fat i dem du bor til leje hos. Det lyder virkelig skræmmende at bo sådan. Ellers prøv google, det er vidst lidt dyrt at få prof ud.

Anmeld

1. januar 2011

Lucipher

Jeg fandt et link jeg håber du kan bruge

http://www.roskilde.dk/webtop/site.aspx?p=8110

Anmeld

1. januar 2011

AnneL

Chritinap skriver:

Vi flyttede for 2 år ind i noget helt nyt, vi fandt senere hen ud af at det hele var noget rigtig makværk og flere heroppe er blevet huset pga skimmel. Vi har HVER dag, vand i karmene, ned af vinduerene, samt frost i fugerne hvis det fryser.
Inde i nogle af vinduerne kan der være helt sort af noget jeg vil beskrive som mug, og i nogle vinduer er tapetet helt mørnet, og vi må tørre mug væk derfra. Hvad pokker gør man lige??? Vi bor i til leje ved Hdejeendomme.... Vi kan jo ikke bo her. Men hvem kan konstatere hvad det er??

I skal stille krav om at få det udbedret, ellers skal i flytte 

Skimmelpartikler er faktisk en helt almindelig ting, og er i den luft vi alle indeånder... Det er ikke farligt i det omfang.

MEN når det sætter sig som sort plamager på vægge mv. er der noget galt. Det lyder til, at huset er opført uhensigtsmæssigt - måske med kuldebroer - som gør at fugten trænger gennem husmuren. Det er måske når fugten / kulden udefra møder varmen indefra, at muggen / skimmelsvampen opstår.

Skimmel kan vaskes af med Rodalon, men hvis årsagen til skimmelsvampen ikke afhjælpes, vil det komme igen 

Anmeld

1. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Chritinap skriver:

Ring til dem med det samme!!! Det er sundhedsskadeligt... Vi bor også ved HD....

Anmeld

1. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Chritinap skriver:

Hvad er forskellen? Nogle der har haft det, eller nogle der kan fortælle lidt om det.

Og husk at lufte rigtig godt ud

Anmeld

1. januar 2011

Kvindemin

Ni-ko-li-ne skriver:

Og husk at lufte rigtig godt ud

Vi ringer til dem mandag. HD er noget værre lort, ren ud sagt!
Vi lufter ud hver dag, flere gange om dagen!!

Anmeld

1. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Chritinap skriver:

Vi ringer til dem mandag. HD er noget værre lort, ren ud sagt!
Vi lufter ud hver dag, flere gange om dagen!!

Altså, vi har nu været rigtig glade for vores... Men der er heller ingen skimmel og fugt problemer i det område... Det er der ved det første vi så på... HD har været søde til at komme når der har været noget som vi har ringet om... Det er nogle dyre huslejer men der ved man jo inden man flytter ind... Lufte ud skal man jo uanset hvor man bor... Men altså, jeg håber da at de kan tilbyde jer en anden bolig eller at de kan rette fejlen ved byggeriet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.