pergotime og æl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. januar 2011

Anonym trådstarter

Hejsa lige et spørgsmål jeg håber nogle kan hjælpe mig med

Sidste måned/cyklus var jeg på pergotime for første gang, og fik først en ælsprøjte på cyklusdag 17. Jeg er dog bange for at jeg evt har haft æl før inden jeg fik pregnyl sprøjten, da jeg havde noget stikken og ondt i højre side hvor ægget var omkring 3 dage før. Men jeg blev scannet på dag 13 hvor follikel var 14 mm, og samme dag havde jeg tykt ælslim der kunne strækkes langt så mit spørgsmål: kan jeg have egen æl først, og hvad sker der så når jeg på dag 17 for en ælsprøjte? Altså har man så to æl eller øddelægger sprøjten noget der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2011

Snefnug1984

Det virker usansynligt, hvis du allerede har haft ÆL da ægget kun var 14 mm. Det skal helst være 18 mm. Men du kan jo sagtens have symptomer på ÆL et par dage før. Men blev du ikke scannet den dag du skulle have ÆL sprøjten for at være sikker på, at der var et æg?

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej jeg blev scannet om torsdagen der var ægget 17.5 mm så fik æl sprøjten fredag.

Anmeld

1. januar 2011

oo

Anonym skriver:

Hej jeg blev scannet om torsdagen der var ægget 17.5 mm så fik æl sprøjten fredag.

så fik du ÆL af sprøjten. du skriver jo endda selv, at de kunne se og måle ægblæreren da du blev scannet igen til 17,5 hvilket betyder at ægblæren IKKE er bristet endnu = ægløsning. Normalt får du ikke ÆL før din ægblærer er 18-19 mm

Anmeld

1. januar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

Ja så har du jo ikke haft ÆL af dig selv jo Så har du først haft ÆL ca. 36 timer efter du fik sprøjten

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

okay tak for svaret

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

men så må jeg have haft ÆL uden nogen form for smerter eller slim, som jeg plejer at have uden brug af ælsprjte. mystisk. Kan æl være forsinket på sprøjte, for havde ÆL slim ( meget)om søndagen kl 14 og fik ælsprøjten på klinikken kl 10 fredag. så det er jo 52 timer efter.

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

Lige et andet spørgsmål

Tænker lidt på at undværre den ælsprøjte her i næste uge hvor jeg skal scannes igen? For når de kan følge ægget og fortælle hvornår æl ca falder, men er chancerne større ved at bruge en ælsprøjte?

Anmeld

1. januar 2011

tinasmor

Det ville jeg ikke anbefale. De giver jo æl spørjten for at kunne være sikker på at de inseminerer dig på det helt rigtige tidspunkt.

Anmeld

1. januar 2011

Anonym trådstarter

er ikke blevet ins. det er alm hjemmerulhe he

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.