Øretermometer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. december 2010

Rosa

Vi har et digitalt øretermometer, et fint og dyrt et af slagsen, men nu kommer jeg i tvivl  - skal man lægge en grad til det der står i displayet når den bliver taget i øret? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

otlitrom

Rosa skriver:

Vi har et digitalt øretermometer, et fint og dyrt et af slagsen, men nu kommer jeg i tvivl  - skal man lægge en grad til det der står i displayet når den bliver taget i øret? 

mener det er 0,5 eller... Stor hjælp fra den snart færdiguddannede sgpl.

Anmeld

31. december 2010

A.

nej det mener jeg ikke at man skal vi har selv en og den er vi bare glade for

Anmeld

31. december 2010

Rosa

Tak for svarene!!!  Jonte har haft feber i dag og en gang målte vi 40 grader - et øjeblik efter dog kun 39,3...

Anmeld

31. december 2010

A.

Rosa skriver:

Tak for svarene!!!  Jonte har haft feber i dag og en gang målte vi 40 grader - et øjeblik efter dog kun 39,3...

men prøv at tjkke i begge ører her er det tit forskel fra øre til øre

Anmeld

31. december 2010

Plysbjørnen

Jeg måler gerne begge ører på børnene når de har feber og så tager jeg gerne en mellem ting. for det er sjældent de 2 ører er ens.

Anmeld

1. januar 2011

Skouboe

Vi har det og bruger det som retningslinie for at se om temperaturen går op eller ned - skal vi VIRKELIG bruge temperaturen til lægen eller lign, bliver den taget på den gammeldags måde i numsen. Det er stadig det mest retvisende.

Anmeld

1. januar 2011

Bare mig..

Prøv at google det. Vi har det samme og blev også i tvivl og vi googlede det og MENER der stod at man skal trække en grad FRA. God bedring med ham.

Anmeld

1. januar 2011

patella

Rosa skriver:

En vagtlæge sagde for nylig til mig at man skulle lægge en grad til... ?! Håber du finder det helt rigtige svar, for der er vidst mange meninger om det

Anmeld

1. januar 2011

<3

der skal lægges 0,5gr til, MEN det kan være svært at få en korrekt aflæsning af øret for den skal være helt præcis på hinden.

Anyway så kan temp stige og falde så meget og hurtigt at den nemt kan stige/falde så hurtigt - kommer den fra hende med et feberkrampebarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.