Hasselbagte kartofler - Spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.005 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. december 2010

TbCp

Vi skal have hasselbagte kartofler til hovedretten i aften.... men hvor tidligt kan jeg forberede dem?

Synes tit at de bliver brune når de er skrællet hvis de ikke ligger i vand.... men ville bare rigtig gerne have skrælningen overstået og forberedt dem så de bare skal i ovnen...

Er der noget jeg kan gøre så de ikke bliver grimme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

BabyMus

Nu er det ikke lige så tit jeg laver dem, men kan man ikke godt bare lade dem ligge i vandet, altså skrællet, og så bare vente med at tage dem op og skære riller i, lige inden de skal i ovnen? Så har du jo fået overstået skrælningen, og så bare lige mangler det sidste inden de skal ind.. (:

Anmeld

31. december 2010

twinboys

Du skræller dem bare skærrer riller i og putter dem i vand og når de er klar på pladen pensler du dem med olie og krydderier og så ind i ovnen...

Velbekomme og godt nytår

Anmeld

31. december 2010

Tropez

det er bare super vigtigt at alle kartofler er helt dækket af vand ellers er det de bliver brune, personligt plejer jeg lige at give dem et hurtigt opkog på 5-10 min efter hvor mange der er, inden de kommer i ovnen så skal ikke have så længe i ovnen 

Anmeld

31. december 2010

Pige2009

twinboys skriver:

Du skræller dem bare skærrer riller i og putter dem i vand og når de er klar på pladen pensler du dem med olie og krydderier og så ind i ovnen...

Velbekomme og godt nytår

Nemlig. Vi gør det på samme måde

Anmeld

31. december 2010

TbCp

BabyMus skriver:

Nu er det ikke lige så tit jeg laver dem, men kan man ikke godt bare lade dem ligge i vandet, altså skrællet, og så bare vente med at tage dem op og skære riller i, lige inden de skal i ovnen? Så har du jo fået overstået skrælningen, og så bare lige mangler det sidste inden de skal ind.. (:

De er skrællet Så nu er det værste da overstået... så må de ligge i vand til senere

Anmeld

31. december 2010

TbCp

twinboys skriver:

Velbekomme og godt nytår

Arh ja... jeg har skrællet dem og puttet dem i vand... men tror da lige jeg skærer riller i dem også

Anmeld

31. december 2010

TbCp

Tropez skriver:

det er bare super vigtigt at alle kartofler er helt dækket af vand ellers er det de bliver brune, personligt plejer jeg lige at give dem et hurtigt opkog på 5-10 min efter hvor mange der er, inden de kommer i ovnen så skal ikke have så længe i ovnen 

Ja det er nemlig det med de brune pletter... det ser ikke særlig lækkert ud

Skærer du riller i dem inden de bliver kogt? Det var smart lige at kog dem lidt før de kommer i ovnen

Anmeld

31. december 2010

Tropez

TbCp skriver:

Ja det er nemlig det med de brune pletter... det ser ikke særlig lækkert ud

Skærer du riller i dem inden de bliver kogt? Det var smart lige at kog dem lidt før de kommer i ovnen

ja jeg gør dem helt klar og så lige et opkog og uden salt, så bliver de krydret og smurt i olie når de skal i ovnen 

Anmeld

31. december 2010

TbCp

Tropez skriver:

ja jeg gør dem helt klar og så lige et opkog og uden salt, så bliver de krydret og smurt i olie når de skal i ovnen 

Skide smart... det tror jeg jeg vil gøre... tak for rådet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.