Lækker råcreme!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.371 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. december 2010

Steph_Laurits

Er der ikke nogen der har en skøn opskrift på det?

Står og skal have udhulede ananas i aften med skåret frugter og så en lækker råcreme med chokolade stykker til.
Jeg har kigget på google og har da også fundet nogle forskellige. Men kunne være jeg var heldig at der sidder en derude som har lavet råcreme og bare har verdens bedste opskrift som hun vil dele med mig

Så fyr løs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2010

B&J

StephanieJ skriver:

Er der ikke nogen der har en skøn opskrift på det?

Står og skal have udhulede ananas i aften med skåret frugter og så en lækker råcreme med chokolade stykker til.
Jeg har kigget på google og har da også fundet nogle forskellige. Men kunne være jeg var heldig at der sidder en derude som har lavet råcreme og bare har verdens bedste opskrift som hun vil dele med mig

Så fyr løs

tag en skål og put pasteuriserede æggeblommer i bare sådan et bæger hvor der er 2 blommer i, tilsæt 2 spsk sukker og vanilie sukker efter behag.. også pisker du det sammen til det er let luftig...

også pisker du ½ litter fløde i en anden skål og der efter tager du let fløde af gangen og vender det i æggeblommerne og smag til om der skal mere vanilie eller måske sukker i....

det er til 4-5 personer

Anmeld

31. december 2010

Steph_Laurits

B&J skriver:

tag en skål og put pasteuriserede æggeblommer i bare sådan et bæger hvor der er 2 blommer i, tilsæt 2 spsk sukker og vanilie sukker efter behag.. også pisker du det sammen til det er let luftig...

også pisker du ½ litter fløde i en anden skål og der efter tager du let fløde af gangen og vender det i æggeblommerne og smag til om der skal mere vanilie eller måske sukker i....

det er til 4-5 personer

Iiiiih tusinde tak

Godt nytår til dig og din familie

Anmeld

31. december 2010

B&J

StephanieJ skriver:

Iiiiih tusinde tak

Godt nytår til dig og din familie

i lige måde

Anmeld

1. januar 2011

Monica

Nu ved jeg godt at du sikkert har overstået fin dessert, men jeg laver råcreme, ligesom man laver is.1 til 1 til 1. Devs sife 1 æggeblomme, 1 spsk sukker, 1 dl fløde. Skal jeg lave af 1/2 L fløde, så bliver det 5 past blommer, 5 spsk sukker (og selv vanilie) og vender fødeskum i til sidst... Det er mega lækkert... og nemt at huske...

Monica

Anmeld

2. januar 2011

Steph_Laurits

Monica skriver:

Nu ved jeg godt at du sikkert har overstået fin dessert, men jeg laver råcreme, ligesom man laver is.1 til 1 til 1. Devs sife 1 æggeblomme, 1 spsk sukker, 1 dl fløde. Skal jeg lave af 1/2 L fløde, så bliver det 5 past blommer, 5 spsk sukker (og selv vanilie) og vender fødeskum i til sidst... Det er mega lækkert... og nemt at huske...

Monica

Tak for det

Hehe nej, vi spiste så meget igår så vi kunne ikke spise dessert
Så den bliver nok lavet imorgen istedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.