Barsel spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Diana2013

Jeg kom sådan i tanke om at hvis jeg gik på barsel og blev gravid mens jeg var på barsel, og jeg så blev gravid igen mens jeg var på barsel. Kan man så blive fyret? (ikke fordi jeg har planlagt det, men kom sådan til at tænke på det) for det vil da blive rigtig dyrt for arbejdspladsen, så ville man da ikke blive særlig populær. ? Men der er jo nogle der er så uheldige (heldige) at det sker. Håber jeg har formuleret mig rigtig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Den lykkelige

Men får arbejdspladsen ikke refusion?? Tror da ikke det bliver dyrt for dem..

Anmeld

30. december 2010

pussepige

Ja det kan du da godt.. Men man må jo ikke fyrer folk der er på barsel heller ikke fordi de blir gravide igen..  Jeg blev selv gravid i min barsel, det var så planlagt og jeg er ikke blevet fyret...

Anmeld

30. december 2010

pussepige

milopilo skriver:

Men får arbejdspladsen ikke refusion?? Tror da ikke det bliver dyrt for dem..

Jo det gør de.. Men kun det der svare til dagpenge tror det er noget med 96-97 kr pr time.. Men det koster dem ikke vildt mange penge..

Anmeld

30. december 2010

Den lykkelige

Jeg blev desværre fyret fra mit job da jeg sagde jeg var gravid.. de fandt en måde så det ikke så ud som om det var det..  

Anmeld

30. december 2010

Diana2013

pussepige skriver:

Jo det gør de.. Men kun det der svare til dagpenge tror det er noget med 96-97 kr pr time.. Men det koster dem ikke vildt mange penge..

taaak for svar :d

Anmeld

30. december 2010

Diana2013

milopilo skriver:

Jeg blev desværre fyret fra mit job da jeg sagde jeg var gravid.. de fandt en måde så det ikke så ud som om det var det..  

det jeg ked af at høre, gik du ikke til fagforeningen?

Anmeld

30. december 2010

Den lykkelige

pussepige skriver:

Nå ok troede det var hele lønnen.. men nej ikke det hele de står og skal betale..

Anmeld

30. december 2010

Den lykkelige

DianaBaastrup skriver:

det jeg ked af at høre, gik du ikke til fagforeningen?

Jo men de kunne ikke gøre noget fordi arbejdspladsen fandt en måde så de kunne komme uden om.. Men alle vidste godt det ikke var derfor.. Selv arbejdet sagde det direkte til mig.. hvis jeg bare havde optaget det  Så havde jeg fået løn under barsel..

Anmeld

30. december 2010

pussepige

milopilo skriver:

Jo men de kunne ikke gøre noget fordi arbejdspladsen fandt en måde så de kunne komme uden om.. Men alle vidste godt det ikke var derfor.. Selv arbejdet sagde det direkte til mig.. hvis jeg bare havde optaget det  Så havde jeg fået løn under barsel..

Det er da træls for dig   Jeg er selv på barsel nu her og jeg blev gravid i min barsel med min anden mindste og er ikke blevet fyret.. Blev faktisk sygemeldt mellem mine barsler.. Så har ikke arbejdet i langtid nu.. Selv da jeg ventede min anden mindste blev jeg sygemeldt meget hurtigt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.