Pause med grøden...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.830 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. december 2010

Anonym trådstarter

Min lille dreng har skreget i smerte () tre nætter i træk. Altså ikke non-stop, men er vågnet og ml. kl.3-5 og haft ondt i maven. Han plejer at sove igennem hele natten. Jeg ringede til lægevagten kl. 3 i nat og var en time om at komme igennem, og det var så en mandlig læge, som sagde, at han havde været børnelæge i 33 år og at han ikke burde få grød/mos endnu på trods af sp's anbefalinger.

Min dreng er 4 måneder. Vi har prøvet at give ham sveskemos, det anbefalede lægevagten IKKE! Han sagde, at tarmen kunne blive afhængig af dette (hvad ved jeg...?)

Men mit spørgsmål er så, om I har erfaringer med at holde en pause på 1-2 uger med mos/grød og hvordan fungerede det da I skulle starte igen ? Gik maven amok igen? Min lille dreng har ikke skidt i dag, kun 1 gang i går og slet ikke i forgårs  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

Corn

Hvordan ved du at det er maven?? Øre, mave og tænder har haft samme symptomer ved mine drenge.

Alle mine tre drenge har haft problemer med lidt forstoppelse i overgangen fra amning til grød, og denne gang, hvor han er ammet i 6 mdr. før grød, er det gået en anelse nemmere.

Anmeld

30. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg ved heller ikke med garanti at det er maven, men det eneste der hjælper, er at cykle med benene, så falder han til ro og jeg antager, at det er maven der gør ondt, når han ikke skider og kun falder til ro når maven "hjælpes".

Anmeld

30. december 2010

Ni-ko-li-ne

Var der en særlig grund til at i begyndte på grød så tidligt?

Anmeld

30. december 2010

B&J

babyen kan også få ondt i maven af grød husk mælk og grød er jo to vidt forskellige ting men min dreng fik også meget hård mave og vi gav ham sviskemos og det hjalp på ham så det blev lidt tyndere.... men måske skulle du få ham undersøgt noget mere for hvis han kan lig grøden og spiser det så er det jo næsten synd af stoppe igen men ellers hold en pause og se om det forsvinder men ellers få ham undersøgt lige meget hvad for det kan sagtens være ørne eller tænder osv

Anmeld

30. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Var der en særlig grund til at i begyndte på grød så tidligt?

Det blev vi enige om at gøre, sp har sagt god for den, og sagt, at vi skulle prøve os frem

Anmeld

30. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Det blev vi enige om at gøre, sp har sagt god for den, og sagt, at vi skulle prøve os frem

Tænkte mere på om det var fordi han måske var en stor bebs med behov for mere mad? For hvis ikke ville jeg sløjfe grøden og vente til omkring 5 1/2 mdrs alderen...

Anmeld

30. december 2010

Tulle28

Jeg er en af dem, som ikke synes man skal give babyer grød før de er 6 mdr. så jeg er enig med din læge. Måske er hans tarmsystem slet ikke parat til at kunne fordøje grød og det tror jeg skader mere end det gavner på sigt. Så jeg ville sløjfe grøden og give ham mælk. Hvis du giver ham grød fordi han vågner mere om natten, så kan jeg kun sige at det gør de fleste børn vist alligevel på et eller andet tidspunkt, og der hjælper mere mad altså ikke nødvendigvis...

Anmeld

30. december 2010

Fru'Rugaard

Min SP siger at de kun anbefaler grød fra 4 måneders alderen, hvis barnet har svært ved at tage på, eller er meget lille.
Men sveskemos må du gerne give ham, det har hjulpet på min datter, de gange hun har fået det- men det kan vel os være luft han har i maven? - men altså, hvis han er en fin dreng og tager fint på, så syntes jeg helt bestemt at du skal vente med grøden til 6 måneders alderen
Held og lykke med det

Rikke - mor til Maja på 9 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.