Hvornår gik du fra på arbejdet, og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2010

170811

MariaE skriver:

havde fuldtids job i flyvevåbnet med skiftende vagter. Men da skiftende nattevagter er det værste man kan udsætte en gravid for nlsten, frabad jeg mig dem og fik det som jeg ville.

Jeg er ret sikker på din chef hellere vil sætte din arbejdestid ned end at sygemelde dig for så er du der SLET ikke jo.

Så tag ikke sorgerne på forskud men se hvad der sker og sig ti når du ikke kan holde til ræset mere, og så tag kortere dage og længere pauser, færdig slut.

Flyvevåbnet? Lyder sku meget fedt

Hmm... hva med vagter fra feks 15-02 og så igen 10-17 næste dag? Er det et totalt no-go når man er gravid?  

Og hvad med bare en vagt fra 15-02? Er det ligeså skidt som en nattevagt?

Havde du ingen nattevagter fra starten af graviditeten eller først senere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg gik begge gange fra 4 uger før termin. Jeg arbejder på kontor

Anmeld

30. december 2010

170811

MoarHvidovre skriver:

Jeg gik begge gange fra 4 uger før termin. Jeg arbejder på kontor

Dejligt Må være rart at kunne arbejde nærmest helt indtil man skal føde. Ih hvor jeg håber jeg bliver en af dem

Anmeld

30. december 2010

Muffinmus

havde nogle enkelte vagter, men fik det skidt påd em og eftersom jeg fik af ide af min læg sagdee at der var op til 12% større chance for abort ved sådanne vagttider så var der ingen tvil om at det skulle jeg bare ikke. Har haft både ma og sa så tager ingen chancer på det punkt.

Skiftende vagter er ikke godt for nogle, hverken gravid eller ikke gravid. Faktisk vise undersøgelser at man kan trække op til ca 10 år af sin levealder og det ønsker jeg ærligt talt ikke. Så nu har jeg søgt en anden stilling som jeg fik nov, og det er fastdagvagt, er allerede meget mere glad for mit job og min familie trives langt bedre.

Anmeld

30. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
LeaK skriver:

Dejligt Må være rart at kunne arbejde nærmest helt indtil man skal føde. Ih hvor jeg håber jeg bliver en af dem

Jeg kunne godt have arbejdet til længere på min termin, da jeg havde det så godt. Men jeg nød bare tiden inden, at vi fik hænderne fulde

Anmeld

30. december 2010

Klumpe-dumpe

Går du ikke af 4 uger før termin? for så forstår jeg ikke helt det med din ferie?

Jeg nåede forøvrigt aldrig af gå af, jeg var til tjek om tirsdagen på sygehuset og fødte om onsdagen. (Havde termin den 4 april, men fødte den 25 feb.)

Anmeld

30. december 2010

Mi

Det lyder da helt umuligt at arbejde så meget og så med stor mave når den tid kommer

Jeg arbejdede som pædagog og blev sygemeldt fordi jeg konstant havde mange og kraftige plukveer. Det var til første juli og jeg havde termin midt i november. Jeg lå ned det meste af tiden derefter for eller krampede maven helt sammen . I første graviditet (med tvillinger) havde jeg også mange plukveer men ignorede dem så godt som muligt. Min filisofi var, at det skulle gøre ondt at være gravid. Jeg fødte mine piger to måneder for tidligt, og det ville jeg ikke risikere igen.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. december 2010

Silas&Mille

Jeg har termin her den 4. januar og jeg gik fra den 7. december. Altså 4 uger før termin.

Jeg har ikke været sygmeldt.

Grunden til jeg gik fra 4 uger før er fordi jeg kan 
Jeg arbejdede med reklamationer og klager for en større computer producent, så det var nu heller ikke et videre anstrengende job 

Anmeld

30. december 2010

Mka

Det er et hårdt job at være tjener, så hvis du får brug for det hen af vejen må vi håbe du har en god chef der forstår hvordan det er at være gravid. Mange gange vil chefen altså heller have man går ned i tid end at undvære en helt allerede 2-3 mdr før termin. Men det er jo ikke alle der er sådan.

Vi må håbe at du får en dejlig let graviditet, så du bare flyver igennen arbejdet.

Jeg er frisør og går på barsel om to uger, og det er 4 uger før termin, jeg synes jeg har et hårdt job ( men slet ikke på højde med tjener). Synes det er enomt hårdt for ben, ryg og hænder med alt den belastning.

I mit fag er der rigtig mange der bliver sygmeldte før tid. Og jeg er næsten stolt af at gå tiden ud hihi

Anmeld

30. december 2010

Jibbe

Jeg er tjener og gik fra 6 uger før. De 2 uger ekstra var pga af ferie. Sent i graviditeten havde jeg 10-12 timers vagter og var god til at sige fra når jeg skulle have en pause. Igen så fyld lidt mindre på bakkerne og tag 5 tallekner mindre af gangen eller noget så bliver det meget lettere. Lyt til din krop og din arbejdsgiver SKAL tage hensyn! Ring eventuelt til fagforeningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.