Feber....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

524 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. december 2010

MorTilMalene

heej alle.. har prøvet og søgt mange steder på nettet og spurgt min læge og vagt lægen i går aftes... og alle giver forskellige svar.. hmm

altså lægen siger a når hendes temperatur er 37,5 har hun feber og man skal ringe til læge eller vagtlæge..

her i går var Malenes temperatur 37,5 så vi ringede til vagtlægen og der blev der sagt a den skal være over 38.. jeg forstår ingenting.. hva er jeres erfaring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Ni-ko-li-ne

MorTilMalene skriver:

heej alle.. har prøvet og søgt mange steder på nettet og spurgt min læge og vagt lægen i går aftes... og alle giver forskellige svar.. hmm

altså lægen siger a når hendes temperatur er 37,5 har hun feber og man skal ringe til læge eller vagtlæge..

her i går var Malenes temperatur 37,5 så vi ringede til vagtlægen og der blev der sagt a den skal være over 38.. jeg forstår ingenting.. hva er jeres erfaring...

babyer under 3 mdr må ikke få feber!

38 er ikke feber... når vi nærmer os 39 ville jeg bekymre mig så længe hun er under 3 mdr...

når hun kommer over de 3 mdr, skal man være klar over at små børn får rigtig høj feber.. eller kan få rigtig høj feber...

her er et link til lægevagten, det beskriver meget godt hvordan og hvorledes

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=287/sprog=1/grp=2/menu=1/

Anmeld

29. december 2010

quindelist

MorTilMalene skriver:

Du skriver i ringede til vagtlægen? -jeg gætter så på at i målte 37,5 om aftenen?

Døgntemperaturen hos et menneske kan godt svinge med over 1 grad, hvor man har den laveste temperatur om morgenen og den højeste om aftenen, derfor vil man under ingen omstændigheder være bekymret for et barn med 37,5 i aftentemperatur med mindre der er andre meget alarmerende symptomer tilstede.

Men altid hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt, hvis man står og er usikker.

Anmeld

29. december 2010

MorTilMalene

tak for svarende.. er bar lidt forvirret... efter som der bliver sagt så mange forskellige ting

Anmeld

29. december 2010

Ni-ko-li-ne

MorTilMalene skriver:

tak for svarende.. er bar lidt forvirret... efter som der bliver sagt så mange forskellige ting

forstår jeg godt, det er en jungle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.