Hjælp søges!!! Syning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.405 visninger
12 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Happiness

Nu når man skal være mor, tænkte jeg at så skal man også kunne sy.. eller... Jeg vil forsøge mig med det! Især efter at have set alle jeres kreationer

Har fået en symaskine i julegave, får den dog først midt i januar.

MEN, hvad er det lettest at starte med?

Vil jo gerne lave noget brugbart... Skal siges at jeg ikke har syet siden folkeskolen, og det er jo efterhånden 14-15 år siden....

Og hvor kan man købe/få skabeloner til f.eks. de tumlebukser, mange syr?

Håber på nogle af jer dejlige kvindfolk derude kan komme med nogle gode råd!

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

birthee

Jeg syede også selv til min dreng, da jeg ventede ham, og regner da også med at jeg skal igang med at sy noget til den lille ny, men det bliver i neutrale farver, da vi ikke ved hvad vi får... Jeg har syet en del, men startede med bukser til den lille, da det er rimeligt nemt at gå til... Med hensyn til mønster på forskelligt tøj, er der jo de der ingelise sy og strik blade, der kan lånes på biblioteket.... Ellers er der nogle mønstre der er rigtig nemme, de hedder onion... tjek www.onion.dk, de kan købes i stof-forretninger...

Nå jo, så syede jeg selv sengetøj...

God fornøjelse!!!
Knus Birthe

Anmeld

29. december 2010

SD21

Du kan søge inde på nettet Der kan man f.eks. finde et par haremsbukser, som sys af et firkantet stykke stof der er foldet til en trekant og så er der syet elastik i og klippet huller til ben og liv

Anmeld

29. december 2010

Isabella_mor

jeg startede med et par bukser... og så købte jeg mønster og syede smækbukser. og nu har jeg også fået syet betræk til en pøllepude som jeg så vil bruge til ammepude... og jeg har besluttet mig for at sy en masse mere...

bla. sengetøj og måske nogle flere bukser... bukser er sååååå nemme at sy bare alm ballon bukser.. 

Anmeld

29. december 2010

Happiness

birthee skriver:

Jeg syede også selv til min dreng, da jeg ventede ham, og regner da også med at jeg skal igang med at sy noget til den lille ny, men det bliver i neutrale farver, da vi ikke ved hvad vi får... Jeg har syet en del, men startede med bukser til den lille, da det er rimeligt nemt at gå til... Med hensyn til mønster på forskelligt tøj, er der jo de der ingelise sy og strik blade, der kan lånes på biblioteket.... Ellers er der nogle mønstre der er rigtig nemme, de hedder onion... tjek www.onion.dk, de kan købes i stof-forretninger...

Nå jo, så syede jeg selv sengetøj...

God fornøjelse!!!
Knus Birthe

>Mange tak Så kan jeg indhente inspiration inden jeg får maskinen Og rart at have noget tøj, som alle de andre små babyer ikke har på

Anmeld

29. december 2010

Happiness

SD21 skriver:

Du kan søge inde på nettet Der kan man f.eks. finde et par haremsbukser, som sys af et firkantet stykke stof der er foldet til en trekant og så er der syet elastik i og klippet huller til ben og liv

Tak Må google lidt! Tror også det bliver bukser der blir første projekt. Eller sengetøj

Anmeld

29. december 2010

Happiness

isabellamor skriver:

jeg startede med et par bukser... og så købte jeg mønster og syede smækbukser. og nu har jeg også fået syet betræk til en pøllepude som jeg så vil bruge til ammepude... og jeg har besluttet mig for at sy en masse mere...

bla. sengetøj og måske nogle flere bukser... bukser er sååååå nemme at sy bare alm ballon bukser.. 

yder godt at det er nemt Jaa regner med at starte med bukser Og kunne være fedt at have et helt specielt sæt sengetøj til babyen

Glæder mig helt til at komme igang

Anmeld

29. december 2010

Isabella_mor

MaybeMe skriver:

yder godt at det er nemt Jaa regner med at starte med bukser Og kunne være fedt at have et helt specielt sæt sengetøj til babyen

Glæder mig helt til at komme igang

men pas på ^^ man bliver bidt af det..

Anmeld

5. januar 2011

Katjaro

MaybeMe skriver:

Nu når man skal være mor, tænkte jeg at så skal man også kunne sy.. eller... Jeg vil forsøge mig med det! Især efter at have set alle jeres kreationer

Har fået en symaskine i julegave, får den dog først midt i januar.

MEN, hvad er det lettest at starte med?

Vil jo gerne lave noget brugbart... Skal siges at jeg ikke har syet siden folkeskolen, og det er jo efterhånden 14-15 år siden....

Og hvor kan man købe/få skabeloner til f.eks. de tumlebukser, mange syr?

Håber på nogle af jer dejlige kvindfolk derude kan komme med nogle gode råd!

På forhånd tak!

Minikrea har også nogle gode mønstre der er lige til at gå til

http://www.minikrea.dk/

/Katja

Anmeld

5. januar 2011

LotteN

Start da lige ud med et sæt sengetøj, når det nu er længe siden du har syet - det er jo bare lige ud 

Ellers så vil jeg da sige du skal en tur forbi biblioteket. Der var jeg nede og låne nogle bøger med mønstre i, som jeg syede bukser efter til min pige, da jeg var på barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.