Hvad kan jeres barn på 8-10 mrd nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
7 svar
0 synes godt om
29. december 2010

Eliza/lykke

Hej med jer

I takt med at barnet bliver større, kan det jo godt blive svært at få dem til at sove, når de hellere vil lege - selvom de er trætte. De bliver mere interesseret for mad og det vi andre spiser - de begynder at gøre tegn til at kravle, måske endda gå - men det medfører vel også frustration.

Så mit spørgsmål går ud på, at jeg vil vide om min datter reagerer som jeres:-)

1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det?

2) Rejse sig, hvornår gør de det selv - Elizabeth løfter sig op i mine hænder?

3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv?

4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse?

5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne?

Hej fra Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

B&J

1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det? Daniel kravlede da han var 7mdr og nej det er skønt de kan komme med en

2) Rejse sig, hvornår gør de det selv - Elizabeth løfter sig op i mine hænder? han rejste sig dagen efter han begyndt af kravle

3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv? Daniel er ikke så hurtig til det med mad han har aldrig rigtigt ville have mad men nu spiser han da havergrød til morgen mad og ellers noget frugt kl 10 hvis han ikke sover og kl 12 grød og vi giver ham pålæg og rugbrød selv om det ikke lige noget han gider men muligheden skal være der og kl 15-16 får han yoghurt og kl 18 får han grød og smager vores mad...

4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse? daniel har lige været snottet og han prøver af fjerne det med armen eller tungen så det er med af være hurtig hihihihi og hårdmave har han ikke haft så  det ved jeg ikke rød numse ja vi har haft rød numse han reagerer når vi smørre noget på ham og tørre ham

5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne? det tager max 10 minutter når han bliver puttet han ligger og hygge pludder nemlig inden han sover... og han har sagt dadada i søvne hihiihhi for jeg lå med ham da han var syg hihiihihihi

Anmeld

29. december 2010

LRJ

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

I takt med at barnet bliver større, kan det jo godt blive svært at få dem til at sove, når de hellere vil lege - selvom de er trætte. De bliver mere interesseret for mad og det vi andre spiser - de begynder at gøre tegn til at kravle, måske endda gå - men det medfører vel også frustration.

3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv?

5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne?

Hej fra Lone

1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det?  Julie møvede sig frem på maven da hun var 5 mdr, og kravlede 6,5 månede  

Julie Rejser sig op af alt og har gjort det fra hun var 6 mdr, hun er os begyndt at prøve at rejse sig og stå selv fra jorden. 

Julie Spiser maden, og når hun ikk vil mere spytter hun maden ud igen og leger med det 

4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse? hun skriger når hun har rød numse, ellers reagere hun ikk, Hun slikker selv snottet væk hvis jeg ikk li når at få det væk 

om dagen max 5 min, og om aftenen skal hun putte ved mig i slynge for hun sover Og hun kommer tit med sjove lyde når hun sover  

Anmeld

29. december 2010

Eliza/lykke

B&J skriver:

1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det? Daniel kravlede da han var 7mdr og nej det er skønt de kan komme med en

2) Rejse sig, hvornår gør de det selv - Elizabeth løfter sig op i mine hænder? han rejste sig dagen efter han begyndt af kravle

3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv? Daniel er ikke så hurtig til det med mad han har aldrig rigtigt ville have mad men nu spiser han da havergrød til morgen mad og ellers noget frugt kl 10 hvis han ikke sover og kl 12 grød og vi giver ham pålæg og rugbrød selv om det ikke lige noget han gider men muligheden skal være der og kl 15-16 får han yoghurt og kl 18 får han grød og smager vores mad...

4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse? daniel har lige været snottet og han prøver af fjerne det med armen eller tungen så det er med af være hurtig hihihihi og hårdmave har han ikke haft så  det ved jeg ikke rød numse ja vi har haft rød numse han reagerer når vi smørre noget på ham og tørre ham

5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne? det tager max 10 minutter når han bliver puttet han ligger og hygge pludder nemlig inden han sover... og han har sagt dadada i søvne hihiihhi for jeg lå med ham da han var syg hihiihihihi

Tak for dit svar :-)

Hvor længe er han vågen inden sengetid?

Elizabeth sover til kl. 17.00, nogen gange til 17.30, og skal i seng kl. 20.00 for at kunne komme op næste dag (går i vuggestue). Men hun gider ikke rigtig sove - måske er hun slet ikke træt nok???

Anmeld

29. december 2010

SHERO

Eliza/lykke skriver:

Hej med jer

Hej fra Lone

Elias begyndte først at kravle rigtig da han var 10½-11 mdr, ellers havde han mavet sig frem eller hoppet på numsen. Han blev kun frustreret når han ramlede ind i ting og ikke kunne finde ud af at vende sig og kravle væk...

Elias begyndte at rejse sig da han var 10 mdr

Elias spiser stadig kun hapsere selv, han hanmre kun i bordet når han ikke gider mere, ellers er han rimelig koncenteret hvis der ikke sker noget omkring ham.

Ikke rigtig, kun hård mave, så blir han ekstra pirlig... Snottet næse er det kun surhed når den skal tørres...

Det er forskelligt, i perioder har jeg bare kunne ligge ham og så falder han i søvn efter 5 min, andre perioder skal jeg slås 1-1½ time før han finder ro...

Anmeld

29. december 2010

Henri84

Alberte bliver 8 mdr. d. 5/1....

Hun kravler ikke, men kryber hurtigt og kommer op og rokker. Efter hun er begyndt at krybe er hun blevet meget bedre til at ligge selv og lege.

Alberte forsøger, men kommer kun op og står på knæene.

Alberte spiser, men hun spiser også så vidt muligt alt selv. Hun gider ikke mades.
Nej, hun har lige haft MØB hvor hun var rigtig syg, men det er ovre nu, og selvom hun fortsat snotter og hoster er det ikke noget hun reagerer på/som påvirker hende.

Alberte tager 15-20 min om at falde i søvn. Hun skal lige have sutten en milliard gane før hun overgiver sig

Anmeld

29. december 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Tak for dit svar :-)

Hvor længe er han vågen inden sengetid?

Elizabeth sover til kl. 17.00, nogen gange til 17.30, og skal i seng kl. 20.00 for at kunne komme op næste dag (går i vuggestue). Men hun gider ikke rigtig sove - måske er hun slet ikke træt nok???

Nu ved jeg ikke hvornår din pige kommer ud af sove men jeg ville syntes du måske skal vække hende kl 16 så bliver hun da mere træt....

min dreng kommer ud af sove kl 13-14 og sover til 16 og han kommer i seng kl 19 og nogle gange får han en flaske når han vågner om natten hvis ikke så sover han til 07 eller 07.30 det er lidt forskelligt

Anmeld

29. december 2010

Tulle28

Hejsa

1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det? Min datter kravler ikke endnu, men hun møver og det går hurtigt! Indtil for nylig var hun ret frustreret over ikke at kunne flytte sig, men det kom fra den ene dag til den anden. Tror hun var 8 mdr. da hun kom fremad.

2) Rejse sig, hvornår gør de det selv - Elizabeth løfter sig op i mine  hænder? Det har min datter gjort i ca. halvanden uge og hun er 9 mdr. idag - forstået på den måde at hun ligger på maven og trækker sig op, men hun har ikke forstået at benene følger med 

3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv? Hun spiser og hun har de sidste 2 uger spist stort set alt hvad man giver hende og er blevet ret god til at tygge. Men hun sidder også og jubler og fægter med armene.

4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse? Det kan jeg ikke rigtig svare på, for hun har aldrig rigtig haft nogle af delene - hun en lille smule snot, men det reagerede hun ikke på. Tænder derimod... Pyyyh!

5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne? Det er meget forskelligt, denne uge har været god, men vi har haft en lang periode, hvor hun havde svært ved at falde i søvn. Men hun moser rundt og prøver at vende sig og fægter rundt med armene. Det hjælper at svøbe hende, så det har jeg gjort her de sidste dage. Vi har ret mange opvågninger og hun sover uroligt, men jeg tror det er pga. tænder. Hun har lige fået en og der er to mere på vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.