Eliza/lykke skriver:
Hej med jer
I takt med at barnet bliver større, kan det jo godt blive svært at få dem til at sove, når de hellere vil lege - selvom de er trætte. De bliver mere interesseret for mad og det vi andre spiser - de begynder at gøre tegn til at kravle, måske endda gå - men det medfører vel også frustration.
Så mit spørgsmål går ud på, at jeg vil vide om min datter reagerer som jeres:-)
1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det?
2) Rejse sig, hvornår gør de det selv - Elizabeth løfter sig op i mine hænder?
3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv?
4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse?
5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne?
Hej fra Lone
1) Kravle, hvornår og er der meget frustation forbundet med det?
Elias begyndte først at kravle rigtig da han var 10½-11 mdr, ellers havde han mavet sig frem eller hoppet på numsen. Han blev kun frustreret når han ramlede ind i ting og ikke kunne finde ud af at vende sig og kravle væk...
2) Rejse sig, hvornår gør de det selv - Elizabeth løfter sig op i mine hænder?
Elias begyndte at rejse sig da han var 10 mdr
3) Spiser jeres børn, eller har de alt for travlt med at slå i bordet og råbe af glæde osv?
Elias spiser stadig kun hapsere selv, han hanmre kun i bordet når han ikke gider mere, ellers er han rimelig koncenteret hvis der ikke sker noget omkring ham.
4) Reagerer jeres børn meget på løbenæse eller hård mave eller rød numse?
Ikke rigtig, kun hård mave, så blir han ekstra pirlig... Snottet næse er det kun surhed når den skal tørres...
5) Og så til søvnen - hvor lang tid tager de jeres barn at falde i søvn - kan de snakke i søvne?
Det er forskelligt, i perioder har jeg bare kunne ligge ham og så falder han i søvn efter 5 min, andre perioder skal jeg slås 1-1½ time før han finder ro...