bevægelser .. <3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

363 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. december 2010

mor-til-en-dejlig-baby

9+3  .. aktivitet i livmoderen?? ved godt man ik kan mærke den lille - men bare om musklerne er i bevægelse og om det kan ses på scanning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Rockertand

Vi har set vores børn bevæge sig på skanninger, hvor jeg ikke selv kunne mærke noget, men jeg tror ikke, at du kan se muskelaktivitet eller tarmaktivitet på en almindelig gynækologisk ultralyd.

Anmeld

29. december 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Rockertand skriver:

Vi har set vores børn bevæge sig på skanninger, hvor jeg ikke selv kunne mærke noget, men jeg tror ikke, at du kan se muskelaktivitet eller tarmaktivitet på en almindelig gynækologisk ultralyd.

hvordan kan man så se hjertet ? hvis ikke man kan se bevægelserne? så har jeg nu ikke meget lyst til at tage til privathospitalet hvis jeg ikke kan se bevægelserne .. ):

Anmeld

29. december 2010

NessaXenia

du kan godt se den lille bevæge sig inde i maven når du blir scannet, men du skal jo snart til nakkefoldsscanning, og der er de i hvert fald aktive, de zoomer jo ekstremt meget ind på babyen så den 'virker' størrer..

Men man kan ikke mærke at de bevæger sig i 9. uge

det er garenteret dine tarme der rumstere..

Anmeld

29. december 2010

mor-til-en-dejlig-baby

Nina Sophia skriver:

du kan godt se den lille bevæge sig inde i maven når du blir scannet, men du skal jo snart til nakkefoldsscanning, og der er de i hvert fald aktive, de zoomer jo ekstremt meget ind på babyen så den 'virker' størrer..

Men man kan ikke mærke at de bevæger sig i 9. uge

det er garenteret dine tarme der rumstere..

jeg ved godt mam ikke kan mærke den lille så tidligt ..  .. men ville bare være sikker på om man ville kunne se dens små bevægelser

Anmeld

29. december 2010

Rockertand

den-lykkeligste skriver:

hvordan kan man så se hjertet ? hvis ikke man kan se bevægelserne? så har jeg nu ikke meget lyst til at tage til privathospitalet hvis jeg ikke kan se bevægelserne .. ):

Altså du kan jo sagtens se babyen og de detaljer, der er mulige at se på dét tidspunkt, og du kan se, at den spjætter, men du kan ikke se mindre detaljer, det er først senere, når den har vokset sig større, og de forskellige ting derfor er nemmere at skelne fra hinanden. Hjertet kan ses allerede fra 6. uge.

I øvrigt skal man passe på med at tro, at alt er bedre på privathospitaler, de er der for at tjene kassen, ikke for at konkludere, at din baby er sund og rask, hvilket er det primære formål med både nakkefoldsskanning og misdannelsesskanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.